امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۲۳
کد خبر : 6065
چاپ خبر :
گزارشی از تحولات امروز سوریه

اسارت زنان عشایر و کشتار کودکانشان/ مهلت 48 ساعته برای تحویل سلاح/ داعش به مرز ترکیه رسید +تصاویر

اسارت زنان عشایر و کشتار کودکانشان/ مهلت 48 ساعته برای تحویل سلاح/ داعش به مرز ترکیه رسید +تصاویربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از مشرق؛ سوریه همچنان در آتش جنگ داخلی تروریست‌ها می‌سوزد. آخرین تحولات سوریه به شرح زیر است:

تحولات میدانی جبهه حاشیه دمشق (غوطه شرقی و غربی)

منابع میدانی از منطقه حاشیه شهر دمشق گزارش کرده اند که منطقه غوطه شرقیه و غربیه شهر دمشق در دوروز اخیر شاهد شدید ترین درگیریها وبمباران‌های هوایی و گلوله باران‌های توپخانه ای از سوی ارتش سوریه علیه مراکز استقرار و راههای تدارکاتی تروریستهای تکفیری بوده است.در غوطه غربی ، هواپیماهای ارتش سوریه اقدام به بمباران منظم و سنگین روستاهای زکیه و خان الشیخ و راههای مواصلاتی و مزارع اطرافشان واقع در غوطه غربیه شهر دمشق نموده اند. کانون درگیریها میان ارتش سوریه و گروههای تروریستی در نزدیکی پادگان هنگ 137 ارتش سوریه در غوطه غربیه قرار دارد.

تحولات میدانی سوریه
زاکیه وخان الشیخ در نقشه با دایره های برنگ زرد مشخص شده اند

ارتش سوریه همزمان با پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی در منطقه زاکیه و خان الشیخ ، اقدام به بمباران مزارع کشاورزی در روستای حسینیه نیز کرده است.

تحولات میدانی جبهه غوطه شرقیه شهر دمشق

در 134 امین روز از آغاز عملیات وسیع نیروهای ارتش سوریه و 3 روز پس از تلاش ناکام تروریستها برای محاصره فرودگاه دمشق ارتش سوریه برای اینکه آنها را از این توهم بزرگ بیرون بیاورد، حلقه محاصره شهر ملیحه را تنگ‌تر و مستحکم تر کرده است. هواپیماهای ارتش از ساعات ابتدایی صبح امروز 11 بار ملیحه و مزارع اطرافش را بمباران هوایی کرده اند. به موازات این بمبارانها صدها گلوله خمپاره و توپ به همراه 14 موشک زمین به زمین از نوع کاتیوشا به مراکز مختلف استقرار و اماکن تردد و جاده های مواصلاتی تروریستها در ملیحه اصابت کرده است.

تحولات میدانی سوریه

ارتش سوریه پیشروی هایی در اطراف منطقه زبدین (در سمت راست نقشه) داشته و موفق به تصرف برخی ساختمانها و استقرار نیرو در آنها شده است.در  درگیریهای امروز ملیحه تلفات سنگینی به تروریستهای تکفیری مستقر در این شهر وارد گردید. منابع رسانه ای تعداد کشته های گروه ارتش اسلام به فرماندهی زهران علوش را بیش از یکصد کشته و دهها مجروح اعلام کرده اند.

تحولات میدانی جبهه دیرالزور/سیطره داعش بر حاشیه شرقی !

در ادامه درگیری ها میان تروریستهای گروه داعش با عشایر شعیطات در منطقه الشویط و روستاهای اطرافش عناصر گروه تروریستی داعش منطقه را به تصرف کامل خود درآورده اند و عشایر شعیطات نیز به سمت بیابانهای اطراف گریخته اند. داعش برای پیگرد و دستگیری مردان عشایر اقدام به برپایی دهها نقطه ایست و بازرسی در منطقه کرده تا مرتدها (مخالفان داعش) را دستگیر و به سزای عملشان (مخالفت با داعش) برسانند.

عناصر داعش به مردم منطقه 48 ساعت مهلت دادند تا سلاحهای خود را تا قبل از آغاز طرح تفتیش کامل منطقه به مراکز این گروه تسلیم کنند. این گروه تروریستی ساکنین منطقه را تهدید کرده اند که در صورت کشف سلاح از منازلشان در طرح تفتیش منازل ساکنان آنرا بلافاصله اعدام خواهند کرد.

از دیگر قوانین داعش برای مردم منطقه ، قانون ممنوعیت کشیدن سیگار است که مطابق بخشنامه صادره از سوی این گروه تروریستی، جریمه کسانی که سیگاری بودنشان ثابت شود 8000 لیر سوریه (هرلیره سوریه = 200 تومان!) و 4 روز کار اجباری بعنوان رفتگر خواهد بود!

تروریستهای داعش پس از ورود به روستا اقدام به غارت علنی منازل روستاییان “شویط” کرده اند . منابع میدانی گزارش داده اند که عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ضمن حمله به منازل مردم این روستا اقدام به سرقت لوازم زندگی واموال مردم کرده اند به نحوی که دهها خودروی داعش اقدام به انتقال کولر و تلویزیون و کمد و سایر اموال سرقتی مردم به مقرهای داعش کرده اند و در پاسخ اعتراضات مردمی عنوان کرده اند که این اموال غنایم جنگی از جنگ با مرتدین هستند!

یکی از فرماندهان داعش اعلام کرده که قصد تخریب کامل منطقه ابوحمام ، کشتن تمامی کودکان و اسارت زنان عشایر را دارند و در این موضوع هیچگونه رحم و شفقتی روا نخواهند داشت. همچنین عناصر گروه داعش وارد روستای بحره شده اند و اقدام به قتل عام مردم باقیمانده در این روستا کرده اند.

تحولات میدانی سوریه

لازم بذکر است که با تصرف منطقه الشویط ، گروه داعش بر حاشیه شرقی دیرالزور تسلط کامل پیدا کرده است.

تحولات میدانی جبهه حلب

پس از هفت ماه درگیری داخلی مستمر میان گروههای تروریستی، گروه تروریستی داعش باتصرف شش روستای استراتژیک، بر بیشتر مناطق حاشیه شمالی شهر حلب مسلط شده است.

پس از درگیریهای شدید عصر دیروز (چهارشنبه) نیروهای داعش با باقیمانده گروههای تروریستی رقیب شامل جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) و جبهه اسلامی و … ، موفق به تسلط بر روستاهای مسعودیه، عزیزیه، دویبق، الفوز، ترکمان بارح و اخترین واقع در حاشیه شمالی شهر حلب شدند.

وقوع درگیریهای شدید میان تروریستهای جبهه النصره و هم پیمانانش با گروه تروریستی داعش منجر به عقب نشینی عمده نیروهای این گروهها در اواخر ماه گذشته شده بود اما داعش به این موضوع هم اکتفا نکرد و اقدام به پاکسازی منطقه از حضور باقیمانده نیروهای مخالف خود کرد.

در اثر این درگیریها بیش از 40 نفر از دوطرف کشته و صدها نفر نیز مجروح و تعدادی از عناصر گروههای مخالف داعش نیز اسیر شدند. درمیان کشته ها ،”ابو عبد السمیع قاشی” قاضی شرعی و ابومهدی عاصی عضو شورای فرماندهی گروه تروریستی تیپ عقابهای شام (الویه صقورالشام)وابسته به گروه تروریستی جبهه اسلامی و شیخ ابوبراء المغربی یکی از فرماندهان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شناسایی شده است.

پیشرویهای داعش در این مناطق موجب تشدید اختلافات میان گروههای مخالف آن شده است و گروه تروریستی جبهه اسلامی باصدور بیانیه ای ، جبهه النصره را به خیانت و ممانعت از رسیدن سلاح و مهمات برای عناصر این گروه و همچنین رهاکردن پایگاههای این گروه در منطقه ترکمان بارح به منظور تسهیل ورود داعش به مناطق تحت کنترل جبهه اسلامی کرده است.

در پی این درگیریها تعداد زیادی از اهالی  روستاهای فوق الذکر مجبور به ترک منازلشان و حرکت به سمت شهر اعزاز و اردوگاه آوارگان جنگی باب السلامه (گذرگاه مرزی سوریه با ترکیه) شدند.

تحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

گزارش تصویری رسانه های گروه تروریستی داعش از عملیات تصرف حاشیه شمالی شهر حلب وغنایمی که از گروههای تروریستی رقیب به دست آورده است          
تحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

منطقه اخترین که امروز به تصرف داعش در آمده است منطقه ای مهم و استراتژیک برای این گروه بشمار می‌رود به این دلیل که به داعش امکان دسترسی به روستای مارع (یا تل حریری) مهمترین منطقه تحت تسلط گروه تروریستی جبهه اسلامی (از بزرگترین دشمنان داعش) وشهر مرزی اعزاز در شمالی ترین نقطه حلب نزدیک مرز با کشور ترکیه (حامی اصلی گروه تروریستی داعش) را می‌دهد. این دو منطقه هدفهای بعدی گروه تروریستی داعش برای حمله و تصرف خواهند بود.

تصرفات دیروز داعش به تایید منابع رسانه ای وابسته به معارضان حکومت سوریه مانند “مرکزدیده بان حقوق بشر سوریه” (مستقر درشهر لندن) نیز رسیده است.در روزهای آینده باید منتظر مشتعل شدن بیشتر آتش درگیری و کشت و کشتار میان داعش و سایر گروههای تروریستی رقیب اش در این منطقه باشیم، امری که به ارتش سوریه این فرصت را میدهد تا بدون شلیک یک فشنگ از شر بسیاری از این گروهها (مانند جبهه النصره و جبهه اسلامی و …) راحت شده و در فرصت مناسب به سراغ گروه تروریستی داعش برود!

تحولات میدانی سوریه

از دیگر تحولات میدانی در شهر حلب تداوم درگیریهای خونین میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری در دو منطقه مسجد حضرت رسول اعظم محله جمعیت الزهراء و ساختمان اداره اطلاعات نیروی هوایی ارتش واقع در غرب شهر حلب است.

ارتش و دفاع وطنی سوریه در این جبهه عمدتا با تروریستهای تکفیری تیپ مهاجرین و انصار” که اکثریت اعضای آنرا چچنی ها و سعودیها تشکیل میدهند درگیر هستند.(درنقشه زیر موقعیت جمعیت الزهراء،ساختمان مدیریت اطلاعات نیروی هوایی ارتش و مسجد رسول اعظم مشخص شده است)

تحولات میدانی سوریه

هلاکت امیر جبهه النصره چند روز پس از انتصاب!

منابع رسمی رسانه ای در سوریه اعلام کردند درعملیات ویژه ارتش سوریه در منطقه زبدانی واقع در کوههای القلمون (مرز سوریه با لبنان) امیر گروه تروریستی جبهه النصره در این منطقه به همراه تعدادی از همراهانش که از تروریستهای غیرسوری بودند به هلاکت رسیده است.
این منابع افزودند درعملیات ویژه ارتش سوریه در کوههای اطراف منطقه مرزی زبدانی ابوفراس سوری با نام حقیقی رضوان النموس به همراه دوتن از تروریستهای خطرناک بین المللی بنامهای احمد العوضی تبعه عربستان سعودی و علی الجزولی تبعه کشور افریقایی لیبی به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر از همراهانشان بشدت مجروح شدند و کاروان خودروهای حامل آنان نیز بطور کامل منهدم شد.

تحولات میدانی سوریه

رضوان النموس (ابوفراس سوری) از عناصر سابق ارتش سوریه بود که در سالهای ابتدایی دهه 80 درصفوف تروریست‌های تکفیری در افغانستان و پس از آن در عراق (دوره پس از صدام) درصفوف گروههای تروریستی تکفیری به فعالیتهای نظامی پرداخت.

ابوفراس سوری (رضوان النموس) از نزدیکان شخص اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده و ابومصعب زرقاوری فرمانده گروه تروریستی دولت اسلامی عراق (با اسم سابق جماعه التوحید والجهاد) بود.وی در سال 2013 وارد سوریه شد و درپی اختلاف میان گروههای تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره جانب النصره را گرفت و با ابومحمد الحولانی رهبر این گروه تروریستی اعلام بیعت کرده و بلافاصله بعنوان امیر جبهه النصره در منطقه زبدانی منصوب شد که تنها پس از چند روز از این انتصاب درعملیات ارتش سوریه به پرونده عمر سراسر خیانت و جنایت وی خاتمه داده شد .

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات