امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۹
کد خبر : 5928
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان در آیین تجلیل از خبرنگاران

خبرنگاران رسولان جامعه می باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،حجت السلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان گلپایگان به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی و زنده نگهداشتن یاد وخاطره شهدای عرصه خبرو تبریک به مناسبت روزخبرنگار،در محل مصلی شهرستان گلپایگان با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان دیدار نمود و پس از شنیدن صحبتهای فعالان عرصه خبرو خبرنگاری وآگاهی از روند کار وفعالیت آنان و کمبودهایی که این عزیزان با آن روبرو هستند ، نکاتی را بیان نمودند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه خبرنگاران رسولان جامعه هستند زیرا نقشی مانند رسالت پیامبران در جامعه را  ایفا می‌کنند، تصریح کرد:  خبرنگاران وظیفه خطیر آگاهی سازی وروشن نمودن اذهان آحاد مردم را بر عهده دارند و می بایست در انجام این وظیفه خطیر بسیار هوشیار و آگاه عمل نمایند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان افزود:خبرنگاران علاوه بروظیفه اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم وظیفه خطیر دیگری را نیزبر عهده  دارند وآن انتقاد مفید وسازنده است که می بایست در جهت اصلاح جامعه ودر راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی در این جلسه بیان داشت : از آنجا که برای دیدار خبرنگاران با مسوولان شهرستان مکانی وجود ندارد که این عزیزان حداقل هر چند ماه یکبار به بیان مسایل و مشکلات خود با مسوولین بپردازند ، باید مکانی جهت این امر در نظر گرفته شود.

حجت السلام اسماعیلی در مورد سلیقه ای عمل کردن بعضی از ادارات و ارگانها در دعوت از خبرنگاران جهت انعکاس اخبار خود اظهار کرد:از دیگر مشکلات مطرح گردیده توسط خبرنگاران عدم اطلاع رسانی و ناهماهنگی میان روابط عمومی های ادارات با خانه مطبوعات می باشد که امید است با پیگیریها وتلاشهای فرمانداری شهرستان واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این مشکل نیز مرتفع گردد.و امیدواریم ادارات و ارگانها منبعد در دعوت از خبرنگاران سلیقه ای عمل ننمایند.

امام جمعه گلپایگان با تأکید براینکه ایجاد یک صندوق قرض‌الحسنه حمایتی برای خبرنگاران در گلپایگان نیاز است تا خبرنگاران  در مواقع ضروری از این صندوق برداشت کنند،خواستار تأسیس این صندوق برای خبرنگاران شد و مبلغ ده میلیون را برای شروع کار به این امر اختصاص داد.

اسماعیلی  همچنین وجود چاپخانه مخصوص چاپ نشریه را در شهرستان ضروری دانست و گفت: همه باید پیگر این موضوع باشند تا بتوان امکان ایجاد چاپخانه را در شهرستان فراهم آوریم.

وی راه اندازی  یک سایت خبری مشترک ویژه خبرنگاران شهرستان گلپایگان ، فراهم آوردن امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی و بیمه خبرنگاران را جزو حقوق حقه آنان دانست و خواستار همکاری و کمک مسوولین شهرستان در این زمینه به خبرنگاران شد.

وی در خاتمه افزود:مسئولان باید در همه حال آماده پاسخگویی به مردم وبه ویژه خبرنگاران باشند ودر قبال کارهای خود ،خود را پاسخگوبدانند.

 معاون فرمانداری گلپایگان در ادامه اظهارکرد: روز ۱۷مرداد با شهادت محمود صارمی شهید عرصه خبر بنام روز خبرنگار نام گذاری شد،لذا جایگاه خبرنگار و اصحاب رسانه در جامعه بسیار پررنگ است و باید به گونه‌ای عمل کنند که با نگاه آگاهانه و صحیح خود به جامعه آگاهی دهند.

 طاهری اذعان داشت: نقد خداپسندانه، منصفانه و مصلحانه وظیفه رسانه بوده است  لذا در راستای اصلاح  آسیب‌های جامعه نقد منصفانه مطرح شود .

 معاون فرمانداری گلپایگان تأکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکرنقش رسانه حائز اهمیت است،لذارسانه می توانند با موج آفرینی معروفات را در جامعه ترویج کنند و منکرات و ضعف های موجود در جامعه را کاهش دهند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات