امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۹
کد خبر : 5938
چاپ خبر :
رییس امور آب و فاضلاب شهرستان گلپایگان

برداشت بی رویه آبهای زیر زمینی عامل اصلی خشکی چاههای آب شرب در شهرستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،ناصر دهقادنی رئیس امور آب و فاضلاب گلپایگان در گفتگو با خبرنگار بیان اظهار داشت :در یک سال گذشته از مجموع 15 حلقه چاه آب شرب آبفای شهری در شهرستان گلپایگان سه حلقه چاه در گلشهر و یک حلقه چاه آهکی در گلپایگان خشک گردیده است.

وی بیان کرد : به دلیل برداشت بیش از حد آب های زیر زمینی جهت کشاورزی، چاه آب شرب گوگد نیز تخریب گشته است و از مدار بهره برداری خارج گردیده.

دهقادنی افزود:  در خصوص شرایط پیش آمده اقداماتی توسط آبفای شهرستان گلپایگان صورت گرفته است که از ان جمله میتوان به اضافه شدن تصفیه خانه آب گلپایگان جهت تامین آب شرب ، حفر و تجهیز و در مدار قرار دادن یک حلقه چاه در گلشهر ، حفر و در حال تجهیز نمودن چاه دوم گلشهر ، حفر و در حال تجهیز نمودن یک حلقه چاه در گوگد ، جابجایی و حفر چاه در گلپایگان و جابجایی و حفر چاه سوم در گلشهر اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار نمود: جدا سازی آب فضای سبز شهرداری گلشهر از شبکه آب شرب نیز تاثیر به سزایی در تامین آب بدون دغدغه شهر گلشهر داشته است.

رئیس امور آب و فاضلاب گلپایگان گفت: هزینه های حفر و تجهیز دو حلقه چاه گلشهر و چاه گوگد مبلغ حدود 450 میلیون تومان برآورد گردیده است.

دهقادنی در پایان از تمام همشهریان تقاضا کرد که با در نظر گرفتن وضعیت آب در شهرستان در مصرف آب صرفه جویی نموده و در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب بکوشند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات