امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۶
کد خبر : 5859
چاپ خبر :
میر محمدی به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد

فرهنگ سازی ونهادینه کردن برخی واژه ها وظیفه خبرنگار واصحاب رسانه می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،سید محمد میرمحمدی نماینده مردم شهرستان گلپایگان وخوانسار به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد صارمی و  روز خبرنگار با حضور در بین فعالان عرصه خبر و خبرگزاری در اداره ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان، پس از تبریک این روز به این عزیزان  اظهار کرد:عرصه خبر وخبرنگاری عرصه مقدسی است وخبرنگاردارای قداست خاصی می باشد

وی بیان داشت: حوزه خبرنگاری همیشه با چالشهایی مواجه بوده است وخبرنگار جهت تهیه خبر واطلاع رسانی در عرصه های گوناگون  در سخت ترین شرایط وظیفه اطلاع رسانی خود را انجام می دهد.

وی در ادامه افزود:با توجه به مشکلات تهیه خبر و وجود برخی از عوامل زیان آور دراین عرصه امید است این حرفه جزو مشاغل سخت وزیان آور قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت:خبرنگار علاوه بر وظیفه اطلاع رسانی وآگاه سازی مردم وظیفه سنگین وخطیر دیگری را نیز دارامی باشد.واین وظیفه خطیر ایجاد ذهنیت وبصیرت وآگاهی سازی برای عموم مردم می باشدومی بایست ظرافتهای این امر حفظ گردد.

وی در ادامه عنوان کرد:پس از تهیه خبر و حفظ ویژگیهای خاص آن که وظیفه خبرنگار می باشد، خبرنگار  در بخش فراوری خبر می بایست نقش مهم خود را انجام داده وخبر را بگونه ای تنظیم نمایند که برای آحاد مردم قابل درک وپذیرش باشد.

میرمحمدی افزود: شهرستان گلپایگان در عرصه تهیه خبر واطلاع رسانی بسیار مثبت عملکرده وبا نگاهی اصلاحی به سمت پیشرفت اهداف تعالی شهرستان وانعکاس اخبار رو به پیشرفت می باشد.

وی در خاتمه افزود:فرهنگ سازی ونهادینه کردن برخی واژه ها وظیفه خبرنگار واصحاب رسانه می باشد.واکنون که واژه اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب مطرح گردیده است ،خبرنگاران باید تلاش خود را درجهت گسترش این فرهنگ، وهمسو با تمام دیگر ارگانها درجهت پیشرفت کشور وتعالی نظام  بکار گیرند.

در ادامه مراسم ، اعضای جدید خانه مطبوعات شهرستان گلپایگان مشکلات ومعضلات خبرنگاران را مطرح نموده و از نماینده شهرستان در خواست نمودند خانه مطبوعات را  در این زمینه یاری دهند.

بیمه خبرنگاران ، ایجاد صندوق حمایتی برای خبرنگاران، فراهم آوردن امکانات ورزشی و رفاهی و تفریحی برای خبرنگاران، پیگیری جهت تعلق گرفتن سوبسید کاغذ روزنامه به نشریات محلی از خواسته های خبرنگاران شهرستان بود.

در این جلسه اکثر خبرنگاران حاضر در جلسه نسبت به سلیقه ای عمل کردن تعدادی از ادارات و ارگانها و کارخانجات در دعوت از تعداد خاصی از خبرنگاران ، جهت انعکاس اخبار مربوط به اداره متبوع خود اعلام نارضایتی کردند و از نماینده شهرستان خواستار رسیدگی به این موضوع را نمودند.که نماینده شهرستان ، به خبرنگاران حاضر در جلسه نسبت به برطرف کردن مشکلات آنان قول مساعد دادند.

در ابتدای مراسم هادی بیاتی  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان به معرفی خبرنگاران و هفته نامه های محلی شهرستان اشاره کرد، وگفت: در شهرستان گلپایگان ،دوهفته نامه بیان گلپایگان ، ویژنامه قدس ، ماهنامه رویش لاله ها وهفته نامه صدای گلپایگان و نمایندگی روزنامه کشوری نسل فردا،  رسالت،کیهان  و اطلاعات  و جوان مشغول فعالیت می باشد.

بیاتی با بیان اینکه دفتر خبری صدا وسیمای استان اصفهان در شهرستان گلپایگان مشغول فعالیت است،افزود: همچنین نمایندگی برخی خبرگزاری ها در شهرستان مانند خبرگزاری ایسنا،  ایرنا ، آریا ، فارس ،  مهر،  تسنیم ، ایمنا، خبرگزاری بسیج ،  و سایت های خبری گلپانا، بیان گلپایگان ، گلپا خبر و آخاله در فضای سایبری فعالیت دارند.

 لازم به یادآوری است: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی در پایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گلپایگان به رسم یادبود روزخبرنگار با اهداء هدیه تجلیل کرد.


IMG_1714

IMG_1718

IMG_1723

IMG_1725

IMG_1726

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات