امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۶
کد خبر : 5867
چاپ خبر :
فرماندار گلپایگان خبر داد

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گلپایگان در حال پیگیری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،محسن حسین میرزایی در حاشیه جلسه صنعت و سرمایه گذاری که با حضور مدیر دفتر هماهنگی و بین المللی استان و اعضای قرارگاه صنعت و سرمایه گذاری در محل فرمانداری گلپایگان برگزارشد اظهار داشت:در راستای پیشرفت ، توسعه و تعالی شهرستان گلپایگان  طی مدت اخیر اقدامات و پیگیری هایی انجام  شده است که یکی از این اقدامات اجرای طرح های تأثیر گذاراقتصادی درگلپایگان است.

وی افزود:در صورتی که این طرح  نهایی و اجرایی شود نه تنها موجب ترقی و توسعه تمام شاخصه های شهرستان خواهد شد،بلکه در راستای توسعه شهرستانهای دیگر غرب استان نیز تأثیر بسزائی دارد.

فرماندارگلپایگان ایجاد منطقه ویژه  اقتصادی(بندرخشک) در شهرستان گلپایگان را عامل توسعه و ترقی و پیشرفت عنوان و خاطرنشان کرد: ازمدتها قبل پیگیری های لازم برای ایجاد منطقه اقتصادی صورت گرفت و براساس این پیگیری از سوی استانداری ابلاغیه ای برای بررسی شهرستانهایی که حائز اهمیت بوده و ظرفیت و پتانسیل ایجاد چنین طرح اقتصادی را دارند صادر شد.

 حسین میرزایی افزود: پس از بررسی لازم از سوی استانداری  برخی از شهرستانها مستعد ایجاد طرح گردیدند  که یکی از شهرستانها گلپایگان می باشد.

وی تصریح کرد: پس از توافق استانداری برای ایجاد منطقه اقتصادی یا بندر خشک  از سوی قرار گاه صنعت و سرمایه گذاری،در شهرستان با قرار گاه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی  جلسات مشترکی در راستای ایجاد  بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی  برای گلپایگان تشکیل شد.

 فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در این جلسات مشترک که با حضور مدیران امورآب منطقه ، امور برق، جهادکشاورزی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست ، آبفای شهری ، صنعت معدن وتجارت و اداره گاز برگزار شد،جلساتی برای جانمایی  بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد که مقرر شد اعضای این کمیته  ظرف مدت سه هفته محلی را که  منطقه اقتصادی می خواهد در آن  ایجاد شود جانمایی کنند.

محسن حسین میرزائی تأکید کرد: شهرستان گلپایگان با داشتن  راههای مواصلاتی که غرب را به مرکز کشور متصل کرده است ، پتانسیل و ظرفیت خوبی برای ایجاد یک منطقه اقتصادی و ترانزیتی در سطح کشوردارد.

فرماندار گلپایگان ازکلیه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی که توانایی کار دارند از سراسر کشور دعوت به عمل آورد،در این پروزه عظیم اقتصادی شرکت کنند.

حسین میرزایی با بیان اینکه درآینده نزدیک هم خط  ریلی راه آهن از مسیر استان مرکزی به استان اصفهان از گلپایگان گذر می کند ،  تصریح کرد:  مطالعات خط ریلی اراک، خمین، گلپایگان، اصفهان نهایی شده است لذا اایجاد چنین منطقه‌ای موجب شکوفایی اقتصادی مرکز و غرب کشور خواهدشد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات