امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۴
کد خبر : 5799
چاپ خبر :
مدیر مرکز توانبخشی سحر گلپایگان

۴۲ مددجو در مرکز توانبخشی سحر گلپایگان حضور دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛آسیه جابری در حاشیه بازدید رئیس ادراه بهزیستی گلپایگان و خبرنگاران از این مرکز توانبخشی با توصیف این مرکز بیان کرد: مرکز توانبخشی سحر گلپایگان مرکز خصوصی تحت نظارت اداره بهزیستی و  ویژه دختران بالای ۱۴ سال است که در مهرماه ۱۳۷۹ با محوریت حرفه‌آموزی به معلولان کم توان ذهنی و با ظرفیت اسمی ۶۰ نفر شروع به کار کرد.

وی با اشاره به عمده فعالیت‌های این مرکز که حول چه محورهایی قرار دارد ، تصریح کرد:  بیشتر فعالیت‌های این مرکز در جهت آموختن حرفه‌های گوناگون به مددجویان است، اما در کنار این برنامه‌ها فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و درمانی نیز صورت می‌گیرد.

جابری ادامه داد:در هفته یک روز کار تخصصی کار درمانی و گفتاردرمانی، ورزش در سالن‌های ورزشی، برگزاری کلاس احکام و کلاس تئاتر و بازیگری به منظور ارتقای مددجویان توسط کادر متخصص و مجرب انجام می‌شود.

آسیه جابری اذعان داشت: حضور فعال در نمایشگاه‌ها، مراسم و جشن‌ها به مناسبت‌های مختلف، شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی و برپایی مراسم مذهبی مانند ضیافت افطاری در ماه مبارک رمضان و مراسم ماه‌های محرم و صفر و برگزاری جلسات گروهی پرسش و پاسخ با حضور خانواده‌ها و مددجویان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی این مرکز به شمار می‌رود.

مدیر مرکز توانبخشی سحر با اشاره به حرفه‌هایی که  در این مرکز آموزش داده می‌شود ، گفت: خیاطی، عروسک سازی، سوزن دوزی، قالیبافی، گلیم بافی، هویه کاری، منبت کاری، قلاب بافی، کارهای کریستالی و گلسازی رشته‌های آموزشی این مرکز هستند.

وی با بیان اینکه مددجویان این مرکز تاکنون موفق به کسب عنوان هنری یا ورزشی شده اند،تصریح کرد: مددجویان این مرکز موفق به دریافت ۱ مدرک قلاب بافی، ۲ دیپلم خیاطی و یک مدرک مکرومه بافی از مرکز فنی و حرفه ای شهرستان شده‌اند.

جابری افزود: در زمینه فعالیت‌های ورزشی نیز تیم طناب کشی مرکز رتبه سوم، تیم دو و میدانی مقام اول و تیم آمادگی جسمانی رتبه دوم استان را در اختیار دارند.

مدیر مرکز توانبخشی سحر با بیان اینکه هم اکنون ۴۲مددجو در این مرکز حضور دارند که همگی دختران بالای ۱۴ سال هستند، بیان کرد:  مربیان شاغل در این مرکز باید دارای مدرک مهارت آموزی از سازمان فنی و حرفه‌ای باشند ضمن اینکه سازمان بهزیستی استان دوره‌های آموزشی ویژه مربیان مراکز توانبخشی برگزار می‌کند و ماهیانه یک بار نیز جلسات آموزشی درون مرکزی مخصوص پرسنل برگزار می‌شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات