امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۴
کد خبر : 5756
چاپ خبر :
مدیر مسئول کانون معین شهرستان در گفتگو با خبرنگار بیان

طرح آسمانی ها لبیک عملی به فرمان رهبر معظم انقلاب است

علی محمد اسدی در گفتگو با خبرنگار بیان اظهار داشت:برای دومین سال متوالی طرح آسمانی ها را در کانون فرهنگی هنری مسجد میرزا حسن خان اجرا کردیم که با استقبال پر شور نوجوانان و والدین انها روبرو شد.

مدیر مسئول کانون معین شهرستان با بیان این که این طرح دو سال است که به صورت ابتکاری در استان اصفهان برگزار می شود،افزود:امسال در دومین دوره 82 نفر در این طرح شرکت کردند که همگی نوجوانان و جوانان با رده سنی زیر 20 سال بودند.

اسدی استقبال بانوان از این طرح را کم نظیر عنوان و خاطر نشان کرد:نوجوانان با رعایت آداب کامل اسلامی در این طرح شرکت می کردند که این امر سبب تحسین بزرگان شد.

وی حضور فعال در نماز جماعت،شرکت در طرح تلاوت نور،مشارکت در برنامه های فرهنگی مسجد و حضور در حلقه معرفتی را از برنامه های پیش بینی شده در این طرح عنوان کرد.

مدیر مسئول کانون محبان المهدی(عج) هدف از برگزاری این طرح را لبیک عملی به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و تصریح کرد:اکنون در برهه ای از زمان قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری باید به دور از شعار زدگی و تنها در عمل تبیعیت خود را از فرامین رهبری اعلام داریم.

وی افزود: پرداختن به سبک زندگی اسلامی که امروز به دغدغه بزرگان و دلسوزان جامعه  تبدیل شده است نیاز به بسترهایی دارد که مسجد به عنوان یک پایگاه مستحکم سیاسی و عبادی می تواند نقش بزرگی را در این زمینه ایفا نماید.

وی همچنین داشتن یک برنامه کاربردی و عمیق برای نوجوانان را یک ضرورت مهم در کانون های فرهنگی عنوان و خاطر نشان کرد:با توجه به تهاجم عمیق فرهنگی دشمن در عصری که فناوری های نوین اطلاعاتی در دسترس همگان قرار دارد می بایست بیش از پیش نسبت به امر برنامه ریزی و عمل گرایی در مجموعه های فرهنگی اهتمام ورزید.

مدیر کانون معین شهرستان ادامه داد:امروز نیاز است تا آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین با یک عزم ملی نسبت به مقوله فرهنگ احساس وظیفه نمایند و هر یک به اندازه تکلیفی که بر عهده دارند نقش خود را ایفا نمایند.

اسدی در پایان به برنامه های دیگر کانون در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت:برگزاری همایش شهرستانی با موضوع دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب با حضور حجت الاسلام طائب رئیس شورای راهبری قرارگاه عمار کشور،برگزاری همایش شهرستانی سبک زندگی اسلامی با حضور حجت الاسلام دکتر احمدی،فعالیت صنوق قرض الحسنه غدیر با بیش از 60عضو،اجرای طرح تلاوت نور،فعالیت در عرصه وبلاگ نویسی،توزیع اقلام فرهنگی در مناسبت های مختلف، فضا سازی محوطه مسجد با پیام های فرهنگی و تشویق نوجوانان و جوانان فعال را از اهم برنامه های کان.ن فرهنگی محبان المهدی(عج) عنوان کرد.

لازم به ذکر است در مراسم اختتامیه طرح آسمانی ها که در مسجد میرزا حسن خان برگزار شد ازهمه شرکت‌کنندگان با لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد و به قید قرعه یکی از پسرها و یکی از دخترهای شرکت‌کننده برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس شدند.

گفتنی است در آیین اختتامیه طرح آسمانی‌ها معاون فرمانداری گلپایگان، اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان و سایر مسئولان و خانواده‌های اعضای شرکت کننده در این طرح حضور داشتند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات