امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۴
کد خبر : 5796
چاپ خبر :
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان

سه مرکز توانبخشی در گلپایگان فعال است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،حسن مرادی در حاشیه بازدیدی که به همراه  خبرنگاران و اصحاب رسانه از مراکز توانبخشی سحر،همت و تلاش داشتند،بیان کرد: این مراکز  به صورت بخش خصوصی و تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان قرار دارد که  با محوریت حرفه آموزی به مددجویان کم توان ذهنی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال  دختر و پسر به صورت تفکیک جنسی  فعالیت دارند.

 وی افزود: مددجویان این مراکز اعم از دختران و پسران بالغ بر ۱۳۰ نفر هستند،که در دو نوبت صبح و بعد ازظهر از درب منزل به مراکز توانبخشی  و بالعکس با سرویس ایاب و ذهاب به صورت رایگان به آنها خدمات رسانی می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان اذعان داشت:  مددجویان این مراکز به منظور بالا بردن توان جسمی و حرکتی در ایام هفته به نوبت در زمینه های فرهنگی – ورزشی  حضور فعال دارند و لذا  تحت آموزش های به روز نیز قرار می گیرند و انواع حرفه هایی که بتواند در تأمین آتیه اقتصادی آنها در جامعه اثرگذار باشد را آموزش می بینند.

 حسن مرادی با بیان اینکه مربیان و نیروهای آموزشی این مراکز  به صورت پاره وقت فعالیت دارند، تصریح کرد: این مربیان در زمینه های مختلف مانند کامپیوتر، کلاس های نقاشی، احکام، گفتاردرمانی، کاردرمانی، قالی بافی، موکت بافی، خیاطی، کریستال، عروسک سازی ،تئاتر، گلیم بافی، منبت، معرق، مشبک تحت آموزش قرار می گیرند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان تأکید کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند کمک شایانی در راستای جلب مشارکت های خیرین و نیکوکاران داشته باشند چرا که خبرنگاران بازوان توانمند جامعه محسوب می شوند.

لازم به یاد آوری است: در مرکز توانبخشی همت نیز ۴۲پسر بالای ۱۴سال کم توان ذهنی حضور دارد که در کلاس خیاطی ، قالب بافی، مشبک، معرق، منبت، گلیم بافی، گونی بافی، مهارت های زندگی، اجتماعی ،گفتار درمانی آموزش می بینند.

همچنین در مرکز توانبخشی تلاش نیز دختران و پسران کم توان ذهنی زیر ۱۴سال حضور دارند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات