امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۱۰
کد خبر : 5622
چاپ خبر :
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسماعيلي

مردم ما در هر شرایط حامی مردم غزه و فلسطین هستند/سازمان‌های حقوق بشر از حق مردم فلسطین دفاع کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مصلای گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه بهترین الگوهای تقوایی انبیاء، اولیاء، صلحا و شهدا هستند، اظهار داشت: بهترین راهکار برای جامعه ای که نیاز به تقوا دارد و در مسیر تقوا حرکت می کند، جدی گرفتن دستورات خداست.

اسماعیلی با اشاره به 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت در ایران اظهار کرد: مشروطیتی که در آن زمان در کشور به راه افتاد در واقع استبدادی بود که ضربه‌ای بزرگ به ملت ایران وارد کرد.

وی افزود: در آن زمان افرادی مانند شیخ فضل الله بودند که تلاش کردند تا این مشروطیت به مشروعیت بیانجامد اما افرادی دیگر به اسم ملی گرایی و مسائلی از این دست با این روند مخالفت کردند و هنگامی که سر شیخ فضل الله ها بر سر دار رفت نظاره کردند و کف زدند.

امام جمعه گلپایگان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی افزود: امروزه یکی از ابزارهای فریب مستکبران استفاده از کلمه حقوق بشر است.

وی بیان کرد: امروز نسل کشی وحشیانه در فلسطین رواج دارد و کل مردم دنیا برعلیه این جنایات راهپیمایی می‌کنند و خواستار توقف این نبرد ناجوانمردانه هستند اما سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

حجت‌الا سلام اسماعیلی تصریح کرد: در این شرایط برخی کشورها نیز که نام مسلمان بر خود نهاده‌اند در بی رحمی و رفتارهای ضد بشری از رژیم صهیونیستی سبقت گرفته‌اند و کشوری مانند مصر گذرگاه‌ها را می‌بندد تا کمک‌های بشردوستانه مردم دنیا به فلسطین نرسد.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: در این شرایط رژیم صهیونیستی هر چه می‌خواهد انجام می‌دهد و اعلام کرده‌اند غزه باید خلع سلاح شود و بدون هیچ شرطی آتش بس را بپذیرد و انگار همه چیز برعکس شده است در حالی که مجامع بین‌المللی باید به میدان بیایند و در این مسائل ورود کنند.

اسماعیلی در خاتمه با اشاره به 17 مرداد و روز خبرنگار گفت: این روز مصادف با شهادت شهید صارمی است که مظلومانه در افغانستان به شهادت رسید و به این مناسبت یاد و خاطره همه شهدای خبرنگار را گرامی می‌داریم و از زحمات تمامی خبرنگاران کشور قدردانی می‌کنیم.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات