امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۰۲
کد خبر : 5240
چاپ خبر :
مصاحبه اختصاصی

پاسخ رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان گلپایگان به تجمعات اخیر رانندگان تاکسی های گردشی درگلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،محمدحسن عمو هاشمی مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر گلپایگان در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی رانندگان تاکسی و در جواب اعتراض آنها نسبت به نپذیرفتن تعهدنامه جدید سازمان حمل و نقل همگانی بیان کرد: تعهدنامه مطرح شده طبق قانون می باشد و در همه جای کشور این تعهدنامه پذیرفته شده است و در شهر های هم ردیف و یا بزرگتر از شهر ما در استان اصفهان نیز این تعهدنامه اجرا گردیده و تنظیم این تعهدنامه به منظور تکمیل پرونده های رانندگان می باشد و هیچ گونه مغایرت قانونی ندارد.

مصاحبه عمو هاشمی- بیان (1)

عمو هاشمی در خصوص جمع آوری تابلوی ایستگاههای تاکسی در شهر گفت: دلیل جمع آوری این تابلوها در سطح شهر فقط به منظور ساماندهی آنها بود زیرا در سطح شهر بیش از حد اندازه تابلو ایستگاه تاکسی وجود داشت و همچنین جانمایی بسیاری از تابلوها مناسب نبود.
وی در خصوص اعتراض تاکسی داران نسبت به ادعای آنان مبنی بر این که بخاطر نبود تابلو ایستگاه تاکسی و سوار نمودن مسافران در خیابان توسط پلیس جریمه می شویم گفت: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،رانندگان تاکسی از نظر قانونی ممانعتی جهت ایستادن و سوار و پیاده نمودن مسافران نداشته و نخواهند داشت. و این نیز بجهت رفاه حال همشهریانی است که از ناوگان حمل و نقل همگانی استفاده می نمایند. همچنین با عنایت به مصوبه شورای ترافیک شهرستان تابلوی ایستگاه مناطق و محله های حومه شهر که دارای خطوط ویژه می باشند به 150 متری میادین و تقاطعها منتقل خواهد گردید. و این نیز به دلیل تسهیل در جریان ترافیکی و عبور و مرور همشهریان می باشد.

مصاحبه عمو هاشمی- بیان (4)

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر گلپایگان در خصوص دو شغله بودن تعداد زیادی از تاکسیداران گفت: بر اساس بند ماده 6 آئین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسی رانی ، نداشتن شغل از شرایط لازم برای دریافت پروانه تاکسی رانی می باشد و ذیل این ماده صراحتاً بیان می کند که در صورت فقدان هر یک از شرایط یاد شده در ماده 6 اعتبار پروانه خاتمه می یابد.
وی همچنین افزود : یکی از مشکلات همشهریان عدم حضور تاکسی های گردشی در سطح شهر می باشد و با بررسی های بعمل آمده مشخص گردید افرادی که تک شغله هستند بصورت مداوم و منظم در حال سرویس دهی به مردم می باشند و متاسفانه برخی از افراد که منبع درآمدی غیر از تاکسی دارند و یا مستمری بگیر ارگان دیگری میباشند بصورت کامل در سطح شهر حضور ندارند و صرفاً از سهمیه بنزین تاکسی استفاده می نمایند و در مواقعی که اوج عبور و مرور و تردد مردم در سطح خیابان است آنان نیز حضور پیدا می کنند.بنا به این دلایل و مصوبه ی شورای حمل و نقل و سوخت شهر کارت سوخت آنان باطل خواهد شد و برای کسب تکلیف نهایی بویژه تمدید پروانه تاکسی رانی این تعداد 48 نفر از 141 نفر با شورای شهر و فرمانداری مکاتبه شده است.
عموهاشمی در خصوص تعیین 8 ساعت شیفت کاری بدون توقف برای تاکسی های گردشی در شهر گلپایگان گفت: از نظر ساعات کاری و خدمت رسانی رانندگان تاکسی های گردشی بمانند دیگر مشاغل می باشد که می بایست 8 ساعت خدمت رسانی نمایند و تنها در صورتی می توانند توقف داشته باشند که جزء تاکسی های خطی قرار گیرند که در این صورت می توانند در ایستگاه های مخصوص توقف نمایند و تاکسی های گردشی بهیج وجه مجاز به توقف در سطح شهر در نوبت کاری خود نمی باشند.
وی در اعتراض به رانندگانی که عنوان نموده بودند طبق تعهد نامه سازمان حمل و نقل همگانی هرگونه قیمت گذاری در خصوص جابجایی و خرید فروش تاکسی باید با نظر سازمان انجام گیرد در صورتیکه این مورد مربوط به سازمان حمل و نقل نمی شود گفت: جهت جلوگیری از روند صعودی قیمت تاکسی (پنجاه میلیون تومان) که بعضاً توسط افراد فرصت طلب و زیاده خواه انجام می گرفت و طبق مواد 14 و 17 و 18 آئین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسی رانی، انجام معاملات تاکسی و نقل و انتقال آن مربوط به شهرداری و سازمان حمل و نقل می باشد و هزینه های نقل و انتقال و امتیاز انواع تاکسی در هر سال توسط شورای شهر و تایید استانداری به سازمان حمل و نقل ابلاغ می گردد و قیمت تاکسی می بایست قیمت روز خودرو بر اساس سال ساخت و کارکرد به اضافه امتیاز تاکسی باشد و امتیاز تاکسی در حال حاضر بصورت قانونی یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد و قیمت کاذب آن بیست میلیون تومان توسط شرکت تاکسی رانی تعیین گردیده است.

مصاحبه عمو هاشمی- بیان (3)

عمو هاشمی عنوان کرد: مدت اعتبار پروانه تاکسی رانی 2 سال می باشد و در صورت دارا بودن شرایط هر بار تمدید آن برای 2 سال دیگر توسط سازمان مجاز می باشد. این بند از ابتدای تصویب این آئین نامه وجود داشته و می بایست عمل می گردیده که در مرداد ماه سال 92 تاکید بیشتری بر آن گردید زیرا رانندگان تاکسی امانت داران شهر هستند و نوامیس مردم بوسیله آنها جابجا می گردد و راکبان وسایل حمل و نقل عمومی می بایست از هر نظر مورد تایید قرار گیرند و از طرف دیگر به جهت تکمیل پرونده ها و نظارت بازرسان اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور اجرای این موارد از جمله آزمایش عدم اعتیاد و اخذ سوء پیشینه از مراجع رسمی و معتبر الزامی است.
وی در خصوص ممنوعیت سرویس دربستی، توسط رانندگان تاکسی های گردشی اظهار کرد : تاکسی گردشی بهیج وجه نمی تواند سرویس دربستی داشته باشد مگر به تشخیص سازمان حمل و نقل همگانی و شهرداری آنهم در مواقع ضروری و خاص و ارائه سرویس در بستی مختص آژانس ها و تاکسی های بی سیم می باشد و تاکسی های گردشی فقط در حریم شهر می توانند مسافر جابجا نمایند.و جهت ارائه سرویس به مسافران ترمینال مسافربری، شهرک الون و ساکنان مهر هم می بایست تاکسی خطی ویژه در شهر دائر گردد.
رییس سازمان حمل و نقل همگانی افزود ؛ متاسفانه در پاره ای از موارد مشاهده گردیده، همشهریان عزیز بدلیل داشتن شرایط خاص از جمله همراه داشتن بار و کودکان با خود و عدم تمکین رانندگان از قانون گردشی بودن و تردد نکردن در اقصی نقاط شهر مجبور به در خواست و گرفتن سرویس دربستی از رانندگان تاکسی گردشی می شوند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که اگر وسایل حمل و نقل عمومی در کلیه معابر و محلات بصورت مداوم و مستمر تردد نمایند مردم بجای استفاده از خودروهای شخصی از اینگونه وسایل استفاده می نمایند و لازمه اجرای این طرح این است که مردم بیش از اندازه منتظر وسایل حمل و نقل نمانند و رانندگان این وسایل کرایه قانونی اخذ نمایند.
عمو هاشمی در مورد ادعای برخی رانندگان تاکسی های گردشی مبنی بر اینکه اگر تاکسی در داخل شهر در طول ساعت کاری ، مداوم در حال گردش باشد و این امر باعث آلودگی هوا و هدر رفتن بنزین می گردد گفت: رانندگانی که از بنزین یارانه ای و گاز استفاده می نمایند می بایست سرویس دهی مناسب و بی منت برای مردم داشته باشند و اگر به فکر آلودگی محیط زیست و هدر رفتن سوخت خودرو خود می باشند موظفند با تست موتور خودرو هر شش ماه یکبار در مرکز معاینه فنی از سلامتی خودرو خود اطمینان حاصل نمایند و به جهت جلوگیری از هدر رفتن بنزین و حرکت در سطح شهر بدون مسافر، مسئولین کشوری در سال های گذشته دستور حذف تاکسی گردشی و تبدیل آنها را به تاکسی خطی مطرح نمودند که متاسفانه در شهر اجرایی نگردید و در حال حاظر سازمان حمل و نقل همگانی آمادگی کامل برای انجام این کار را دارد.در ضمن قانون گذار فکر همه چیز را کرده است و این خود نوع هنجار شکنی و مخالفت با قوانین می باشد
وی گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت تاکسی در گلپایگان بسته شدن سقف تاکسی ها در شمار 141 عدد می باشد و دلیل آن نیز استفاده ابزاری این صنف از موقعیت و وسیله امرار معاش خود می باشد و با توجه به سیر صعودی جمعیت تعداد ناوگان حمل و نقل همگانی اعم از تاکسی خطی و مینی بوس ها افزایش خواهند یافت و اتوبوس هم برای شهرک های الوند و مسکن مهر بزودی اضافه خواهد شد.
عمو هاشمی در خاتمه بیان کرد: قوانین جهت ایجاد نظم می باشد ولی متاسفانه در برخی جاها گاهی بی قانونی به چشم می خورد و در خصوص سازمان مربوطه نیز عدم سازماندهی مناسب نیروی انسانی از جمله انتخاب برخی اعضای هیئت مدیره از این دسته می باشند.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات