امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۰۲
کد خبر : 5315
چاپ خبر :
در مراسم تجلیل از 17واحد نمونه صنعتی گلپایگان عنوان شد

مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی گلپایگان پیگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع صنعت‌گران گلپایگان که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: دهم تیرماه به نام روز صنعت نام‌گذاری شده،لذا  به همین مناسبت در همه شهرهای کشور برای تجلیل  از واحدهای صنعتی نمونه مراسمی برگزار می شود.

 وی تصریح کرد: با حضور معاون صنعت، معدن و تجارت اصفهان و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مشکلات زیر ساخت های شهرک های صنعتی گلپایگان که آب ، برق و گاز است  بررسی می‌شود.

 سهل آبادی تأکید کرد: در اولین نشست  که با حضور مهندس ابریشمی، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کشور برگزار شود مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی گلپایگان نیز مطرح  و پیگیری خواهد شد، چرا که طبق قانون باید زیرساخت‌ها ی  شهرک‌های صنعتی درب کارخانه تولید کننده فراهم شده باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور تصریح کرد: این قانون متأسفانه  در سراسر کشور رعایت نشده است و فقط تعداد شهرک‌ها زیاد شده است،لذا توجهی به پویایی و فعال بودن شهرک‌های صنعتی نمی شود.

 وی بیان کرد: در دیدار با رئیس جمهور محترم مشکل اساسی صنعت کشور را مسائل بانکی، سرمایه در گردش و معوقات بانکی، بهره‌های بانکی، تورم و تحریم‌ها، هدف‌مندی یارانه‌ها مطرح کردم و  بخشودگی و جرائم دیرکرد بعضی از صنایع که نقشی در آن نداشته‌ا     اند را خواستار شدم.

 سهل آبادی گفت:  انتظار صنعت‌گران از دولت و مجلس این است که بهره‌های بانکی را تغییر داده  و بهره‌های بانکی با این قیمت، توجیهی برای جامعه کار و تولید ندا‌رد و باید دولت و مجلس برای تغییر نرخ بهره در جامعه صنعتی تدابیری اتخاذ نماید.

 رئیس خانه صنعت و معدن کشور گفت: در استان اصفهان ۴ هزار واحد صنعتی مورد بازدید قرار گرفته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد این واحدها با ۳۰ در صد ظرفیت به فعالیت مشغول هستند و این آمار مطلوبی نبوده است.

 رئیس خانه صنعت و معدن کشور تأکید کرد: دولت می تواند  با تغییر شرایط و کاهش هزینه‌هایی که تفسیری در این رابطه ندارد به صنایع کوچک و متوسط کمک بیشتری کند.

 سهل آبادی  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با بهره گیری ظرفیت  کامل صنایع محقق می‌شود ،تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف باید گردش مالی بیشتر شود و در نتیجه اشتغال‌زایی افزایش یابد تا بتوانیم به ظرفیت اسمی مطلوب دست پیدا کنیم.

 وی گفت: با توجه به اینکه  شرکت‌های خودروسازی مستقیم و غیرمستقیم هدایت می شوند،  لذا مصرف کنندگان، فروشندگان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان قطعات یدکی از این وضع راضی نیستند.

 رئیس خانه صنعت و معدن کشور بیان کرد:عدم پرداخت به موقع مطالبات، تحت انحصار بودن، نگه‌داشتن قیمت توسط کارخانه از جمله مشکلات صنعت خودروسازی است ،لذا در این زمینه نیز شرکت‌های قطعه سازی  گلپایگان آسیب‌های زیادی در این میان متحمل می شوند.

 سهل‌آبادی با بیان اینکه مذاکراتی با نمایندگان دو شرکت بزرگ خودروسازی داشتیم و آنان نیز از اینکه تولید خودرو سودی ندا‌رد ابراز نارضایتی کردند، تصریح کرد:  مصرف‌کنندگان نیز از تولیدات  رضایت ندارند لذا با توجه به اینکه کارخانه‌های خودروسازی منابع و نیروهای انسانی زیادی را در اختیار دارند، به این نتیجه رسیدیم که همگام با تکنولوژی روز حرکت کنند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات