امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۲۴
کد خبر : 4931
چاپ خبر :
به مناسبت هفته بهزیستی

چند پروژه جدید اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان در این هفته به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، به مناسبت هفته بهزیستی حسن مرادی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان ،  در جمع اصحاب رسانه ضمن بیان برنامه های ویژه هفته بهزیستی،عملکرد اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان را بصورت مقایسه ای و عملکردی در سال گذشته بیان نمود.

مرادی  اظهار کرد:برنامه هایی که در هفته بهزیستی برگزار خواهد شد. از روز پنجشنبه ساعت 9 صبح با تجلیل و میثاق با شهدای گرانقدر آغاز می شود.

وی افزود : افتتاح پروژه های بهزیستی ازبعد از ظهر روز پنجشنبه آغاز خواهد شد ،که از جمله مهمترین آنها ، بهره برداری از مرکز مشاوره و افتتاح 2 کارگاه اشتغال می باشد که میتوان این پروژه ها را  نخستین اقدامات اداره بهزیستی در سال 93 دانست.

حسن مرادی ادامه داد: به مناسبت هفته بهزیستی 4 مرکز توابخشی در گلپایگان مورد بازدید قرار خواهد گرفت که شامل بازدید از سرای سالمندان و 3 مرکز توانبخشی  روزانه ( یک مرکزدخترانه و 2 مرکز پسرانه ) می باشد.

وی بیان کرد:از مهمترین اقدامات اداره بهزیستی در سال 92 در حوزه پیشگیری و اورژانس اجتماعی می باشد.که افتتاح اورژانس اجتماعی و تیم سیار از مهمترین این اقدامات است، که با توجه به وضعیت شهرستان بازخورد مناسب و عملکرد مناسبی داشته است.

IMG_1508

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت : از دیگر اقدامات مهم در سال 92 خرید دستگاه بینایی سنجی در شهرستان است که با کمک خیرین این دستگاه خریداری و به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین اظهار نمود: در سال 92 اقدام مهم دیگری که در شهرستان انجام گردید در بحث شنوایی سنجی می باشد. که با کمک خیرین دستگاه شنوایی سنجی نوزادان خریداری شد و در مرکز شهید تند گویان مستقر گردید و در سال گذشته 807 نوزاد از نظر شنوایی سنجی مورد تست قرار گرفتند.

مرادی در ادامه افزود : اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان در سال گذشته عملکرد مطلوب و مناسبی داشته است و فعالیتهای اداره بهزیستی شهرستان در چهار حوزه می باشد که شامل حوزه پیشگیری ،حوزه توانبخشی ،حوزه اجتماعی و حوزه مشارکتها می باشد.

وی عنوان کرد:در بخش امور اجتماعی حدود 400 پرونده در اداره بهزیستی می باشد که شامل زنان  خانوار و بی سرپرست با شرایط خاص می باشد. ودر خصوص توانبخشی 1800 پرونده در دست فعالان بهزیستی می باشد که شامل ناتوانان جنسی (معلولیتها) معلولان ذهنی و اعصاب و روان و سالمندان و دانش آموزان نیازمند می باشد.

مرادی تصریح کرد:در حوزه پیشگیری دفاتر مختلفی فعالیت می کنند که شامل پیشگیری از معلولیتها و آسیب ها و پیشگیری از معضل اعتیاد می باشد . و در خصوص اعتیاد ،برنامه های آموزشی و مصون سازی  و تاب آوری در بین قشر جوانان و نوجوانان از برنامه های ویژه اداره بهزیستی می باشد.

حسن مرادی در خاتمه گزارش عملکرد سال گذشته اداره بهزیستی  را به صورت آماری عنوان کرد و بیان داشت:در سال گذشته در مرکز شهید تند گویان برای 399 نفر اقدامات فیزیوتراپی انجام گرفته است و برای 807 نوزاد تست های شنوایی سنجی انجام شده و  برای 2000 کودک 6 ماهه تا 6 ساله نیز تست بینایی سنجی انجام شده و برای 50 نفر گفتار درمانی صورت گرفته که مراجعات آنان به این مراکزبه صورت مستمر و پیاپی و به جهت اتمام درمان صورت گرفته است.

حسن مرادی در خصوص زمینه اعتیاد و علل گرایش برخی جوانان به این معضل اجتماعی عنوان کرد:تا زمانی که سیگار و قلیان منع ارزشی خود را در خانواده از دست داده باشد ،شاهد ورود جوانان به بخش مواد مخدر خواهیم بود و سیگار و قلیان دروازه های مصرف مواد مخدر برای افراد مستعد و نا آگاه می باشد

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات