امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۲۴
کد خبر : 4927
چاپ خبر :
رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان

میزان جذب کمکهای مردمی و حمایتهای کمیته امداد از مددجویان در سال جاری نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ سید رسول محمدیان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد سه ماه اول سال 93 را تشریح کرد.

محمدیان با بیان اینکه در سنوات گذشته عمده فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه ماهه آخر سال صورت میگرفته اظهار نمود: امسال ،جذب کمکهای مردمی و تخصیص بسته های حمایتی از فروردین ماه آغاز شده است تا زمان و فرصت کافی به جهت هدفمند نمودن بسته های حمایتی و اجرای آنها وجود داشته باشد.

وی بیان نمود:کمیته امداد در برخی از بخش ها در خصوص رسیدگی به جامعه هدف رشد نسبتاً خوب و چشمگیری داشته است.

محمدیان گستره فعالیت های کمیته امداد را شامل شهرهای گلپایگان، گلشهر، گوگد و روستاها برشمرد. و گفت :3545 خانوار که جمعیتی بالغ بر 6120 نفر را شامل میشود تحت پوشش و حمایت کمیته امداد قرار دارند.

کمیته امداد (2)

 

وی عنوان کرد: تعداد مددجویانی که از کارت خدمات بیمه کمیته امداد استفاده می کنند 1303 نفر می باشند و کسانی که از بیمه مددجویان تامین اجتماعی استفاده می کنند ، سرانه بیمه آنها را کمیته امداد به صورت کامل پرداخت می نماید و در واقع آنها به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند و ما بقی نفراتی که از کارت بیمه کمیته امداد و تامین اجتماعی بهره مند نمی باشند نیز  به دو صورت از خدمات بیمه استفاده می نمایند که یا بیمه فرزندان خود می باشند و یا بیمه روستائیان و عشایر می باشند.

محمدیان در ادامه گفت: تمامی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند به نوعی تحت پوشش بیمه ای نیز قرار گرفته اند و از مزایای آن استفاده می نمایند.

محمدیان افزود:در خصوص فعالیت عمرانی مسکن مددجویان در شهرستان گلپایگان ، کمیته امداد 20 مورد اعم از خرید و تعمیرات و انشعابات را در دستور کار خود داشته که هزینه ای بالغ بر 11 میلیون تومان را برای کمیته در بر داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان گفت:کمیته امداد در عرصه فرهنگی نیز بسیار فعال می باشد و در حال حاضر 249 دانش آموز و 140 دانشجو را تحت حمایت خود قرار داده و آنها را در خصوص هزینه های تحصیلی یاری می نمایند.

محمدیان همچنین اظهار نمود: از دیگر فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان تامین 31 عدد هدیه ازدواج (جهیزیه) با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

وی با بیان این که کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان در حال حاضر 160 یتیم را تحت پوشش خود دارد گفت: این ایتام توسط 466 حامی مورد حمایت قرار گرفته اند که ماهیانه مبالغی را به حساب کمیته امداد امام واریز می نمایند.و تاکنون مبلغ 13 میلیون تومان از طرف حامیان ایتام جمع آوری گردید که سرانه هر یتیم 80 هزار تومان می باشد.

محمدیان در ادامه افزود: کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان تاکنون 22 مورد وام کارگشایی به متقاضیان پرداخت نمود که مبلغی بالغ بر 44 میلیون تومان می باشد.

وی گفت: در سه ماه سال جاری از کل صنادیق شهرستان مبلغ 126 میلیون جمع آوری گردیده است.

رئیس کمیته امداد امام گلپایگان ادامه داد: تاکنون مبلغ 108 میلیون تومان وجوهات امانی توسط کمیته امداد جمع آوری گردیده است و در بین جامعه هدف تقسیم گردیده است.و میزان زکاتی که در سه ماه اول سال 93  توسط کمیته امداد امام خمینی جمع آوری گردیده 46 میلیون تومان بوده که به این مقدار تا اواخر تیر ماه  مبلغ 50 میلیون تومان اضافه خواهد گردید.

محمدیان در مورد پرداخت وام خود اشتغالی کمیته امداد بیان داشت: از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی پرداخت 6 مورد وام در قالب طرح خوداشتغالی می باشد که هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان را در برداشته است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی در بخش آموزش نیز فعال بوده و مددجویان مستعد و توانمند را مورد حمایت قرار داده و ضمن معرفی آنان به سازمان های آموزشی هزینه آموزش و ایاب ذهاب آنان را تامین می گرداند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان پس از مقایسه فعالیت سه ماهه اول سال جاری ، با فعالیت ها و در آمد ها ی کمیته امداد در سال گذشته اظهار نمود:در خصوص فعالیت کاریابی و اختصاص بودجه در سال 92 هیچ گونه اقدامی انجام نگرفت. در حالیکه در سال جاری 40 نفر مورد آموزش قرار گرفتند و 13 نفر کاریاب نیز از خدمات کمیته استفاده نمودند.

وی گفت: میزان جمع آوری زکات در سال گذشته توسط کمیته امداد امام صفر بوده ولی در اواخر تیرماه سال جاری رقمی بالغ بر 96 میلیون تومان توسط کمیته امداد جمع آوری خواهد گردید.

محمدیان بیان کرد: در سال گذشته مبلغ 100 میلیون تومان از صندوقهای کمیته امدادجمع آوری گردید، در حالیکه این مبلغ در سه ماهه سال جاری 126 میلیون تومان می باشد.

محمدیان افزود: در سال جاری سه سبد غذایی برای مدد جویان کمیته امداد امام در نظر گرفته شده است، یک سبد مربوط به دولت می باشد که به عنوان طرح سلامت غذایی آماده گردیده و مددجویان کمیته امداد و مدد جویان بهزیستی را شامل می گردد و مبلغ این کمک ها تا سقف 120 هزار تومان می باشد و مدت مصرف این بسته های حمایتی 4 ماه می باشد.

وی اظهار داشت: در سبد حمایتی دیگری که برای رفاه مددجویان در نظر گرفته شده است و مختص شهرستان گلپایگان می باشد شامل اقلام برنج، سویا، روغن، خرما، پنیر، ماکارونی و رب گوجه فرنگی می باشد که سرانه اختصاص یافته برای هر خانوار 62 هزار و 600 تومان می باشد.

محمدیان در پایان گفت: بسترهای حمایتی مختص شهرستان گلپایگان 500 خانوار را شامل می گردد که بودجه اختصاص یافته به آن حدود 35 میلیون تومان می باشد که بخشی از طریق جذب اعتبارات و بخشی از طریق کمک های خیرین تامین گردیده است.

وی افزود: سبد حمایتی دیگری که تامین گردیده شامل 10 تن برنج می باشد که 5 تن مختص کمیته و 5 تن دیگر مختص به بهزیستی و سرای سالمندان می باشد و در بین آنها تقسیم خواهد شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات