امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۱۸
کد خبر : 4672
چاپ خبر :
با روستائیان

روستای نیوان نار

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ در رابطه با بررسی مسایل و مشکلات و همچنین اطلاع از ظرفیت های موجود در روستاهای شهرستان گلپایگان و انعکاس آنها به مسئولین مربوطه ، از آنجا که تلاش در جهت عمران و آبادانی روستاها را از وظایف خود به عنوان یک نشریه مردمی می دانیم و برای اینکه دِینی که بر گردنمان هست را به خوبی ادا کرده باشیم در سومین بازدید خود از روستاها ایندفعه سری به روستای نیوان نار زده و پس از صحبت با مردم زحمتکش این روستا و اطلاع از مسایل و مشکلات آنان بهتر دیدیم با دهیار محترم این روستا که بیشتر با ظرفیت ها و نیز مشکلات روستا در راتباط است صحبت کنیم. آقای مصطفی طالاری فرزند رضا دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم اجتماعی و با 11 سال سابقه خدمت رسانی که در سمت دهیاری روستای نیوان نار از توابع شهرستان گلپایگان، بخش مرکزی مشغول کار می باشد.وی در ادامه نسبت به وضعیت روستا توضیحاتی را اظهار کردند که به شرح ذیل می باشد:
معرفی روستا

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (8)

روستای نیوان نار یکی از روستاهای پرجمعیت و از قدیمیترین روستاهای شهرستان گلپایگان محسوب می شود به طوریکه بر اساس تحقیقات محلی قدمت این روستا به قبل از اسلام بر می گردد. فاصله این روستا تا مرکز شهر 12 کیلومتر می باشد و دارای 386 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1186 نفر بوده که شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری می باشد.مردم این روستا مردمی انقلابی و همیشه در صحنه هستند که وجود شهدا و ایثارگران روستا گواه بر این موضوع است.
مردم روستا مردمی معتقد و مذهبی و دارای مذهب شیعه می باشند. روستای نیوان نار دارای 3 مسجد و سه حسینیه معروف به علمدار و یک امام زاده به نام سید محمد است که مورد توجه اهالی می باشد. از نظر واحد اداری دارای یک خانه بهداشت ،شعبه بانک صادرات، مجتمع خدمات بهزیستی ،یک دبستان و یک دبیرستان شبانه روزی می باشد که دانش آموزان پسر از دیگر روستاهای شهرستان به صورت شبانه روزی در آن مشغول به تحصیل هستند.
اهم فعالیت صورت گرفته توسط مسئولین روستا
البته بیان این نکته ضروری است که آنچه تا به امروز به لطف خداوند منان در سطح روستا صورت گرفته بخاطر مشارکت خوب و پرشور مردم روستا بوده و اتحاد و یک دلی که بین اهالی روستا و شورای اسلامی و دهیاری وجود داشته است باعث رونق و پویایی روستا شده است
1- آزادسازی بیش از 5 هزار متر از معابر روستا
2- تخریب بیش از 10 هزار متر از بناهای مخروبه موجود در روستا
3- بهینه سازی و سنگ کاری کانال آب در روستا
4- سقف پوش کردن بیش از 400 متر از کانال موجود در روستا جهت تعریض جاده و جلوگیری از تصادفات و هدر رفت آب
5- تسطیح حمام قدیمی روستا که در مرکز روستا قرار داشت و محلی شده بود برای ریختن زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی، که دهیاری با کمک مردمی ساختمانی با زیر بنای 113 متر در دوطبقه احداث نمود که در طبقه همکف آن یک واحد نانوایی، دفتر دهیاری و یک مغازه احداث شد و پس از مدتی طبقه اول آن را نیز تکمیل که جهت کار فرهنگی برای جوانان روستا به یک آموزشگاه در آینده نزدیک واگذار خواهد گردید.
6- احداث بلوار ولی عصر در روستا، احداث پارک سلامت در روستا و ایجاد روشنایی از نیوان سوق به نیوان نار با همکاری خوب اداره برق و پیگیری بخشداری محترم به سرانجام رسید و باعث رضایتمندی و خوشحالی مردم روستا گردید.
مشکلات روستا
با توجه به کارهای صورت گرفته اما روستا دارای کمی و کاستی ها و مشکلاتی به شرح ذیل می باشد:

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (1)

1- با وجود آزاد سازی های صورت گرفته در سطح روستا متاسفانه هیچ گونه اقدامی جهت آسفالت معابر آزاد شده صورت نگرفته است که این امر دلخوری مردم را در پی داشته است

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (2)

2- اجرایی نشدن طرح هادی در روستا

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (3)

3- با وجود تلاش های صورت گرفته از طریق دهیاری و آب و فاضلاب روستایی و با توجه به اینکه لوله های موجود از 30 سال قبل می باشد و کاملا فرسوده شده است؛ در نهایت با شکستگی های متعدد در سطح روستا مواجه هستیم که منجر به هدر رفت آب که از طرفی باعث تخریب آسفالت معابر می شود. شایان ذکر است شاید یکی از دلایلی که اخیراً در روستا با افت محسوس فشار آب رو برو هستیم همین مشکل باشد.

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (4)

4- نیاز مبرم به روکش آسفالت جاده از گوگد به نیوان نار که باعث نارضایتی مردم بوده است

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (5)

5- با وجود کامیون ممنوع شدن جاده گوگد- نیوان نار توسط شورای محترم ترافیک اما متاسفانه هنوز هم کامیون های زیادی از این جاده تردد می کنند و باعث تخریب جاده و بروز تصادفات در جاده شده اند.

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (6)

6- طرح ساماندهی گلزار شهدا در روستا صورت نگرفته است
اینجانب بر خود لازم می دانم در پایان از همه مسئولین شهرستان فرماندار محترم ،بخشدار محترم و کلیه روسای دستگاه های اجرایی که این دهیاری را در همه زمینه ها حمایت کردند تقدیر و تشکر کنم .به خصوص از ریاست محترم اداره برق شهرستان که در بحث آزاد سازی و جابجایی پایه های چراغ برق کمال همکاری و مساعدت را نمودند و از ریاست محترم وقت اداره گاز جناب آقای اشرف الکتابی که در جابجایی علمک های گاز ما را یاری دادند.

گروه خبری بیان

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (10)

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (11)

نیوان نار-دوهفته نامه بیان (9)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. احمد رضا طالاري گفت:

    سلام طالاری هستم ساکن مجتمع مس سرچشمه کرمان عکسها بسیار زیبا بود فیلم مستند سال 1393 عاشورای نیوانین را ندارید برای پخش کردن؟؟؟؟؟؟

  2. ا-ا گفت:

    تشکراز زحمات دهیارمحترم جناب آقای مصطفی طالاری

  3. ناشناس گفت:

    باتشکرازد

  4. سیداحمد گفت:

    باعرض سلام.تقدیروتشکر میکنم از زحمات بی وقفه آقای مصطفی طالاری دهیارمحترم روستا.لطفا قدمت وتاریخ روستا را توضیح دهید ومساحت وجمعیت فعلی روستای نیوان نار را ذکر نمایید.ممنون

دیدگاه شما

تبلیغات