امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۱۸
کد خبر : 4653
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

حرکتی مثبت ولی دیر هنگام

چندی پیش خبردار شدم که شهرداری گلپایگان در حرکتی مثبت و منطقی،میزان تراکم و مجوز واحدهای مسکونی را بنابر متراژ عرضی کوچه ها صادر می کند و اینطور شنیدم که مثلاً به کوچه های شش متری مجوز ساخت دو طبقه و یک پارکینگ ،کوچه های هشت متری مجوز ساخت سه طبقه و یک پارکینگ و به همین ترتیب به کوچه های با متراژ بالاتر البته با سقفی معین،در تعداد طبقات .
این موضوع امری بسیار خوشحال کننده و مسرت بخش است و می توان امید داشت که وضعیت نگران کننده قبل در حال کنترل و مهندسی است.
متاسفانه جای این گله از شهرداری محترم برای همیشه وجود دارد که چرا این حرکت مثبت زودتر از این ها صورت نپذیرفت و اجرایی نشد.که ما اینک شاهد کوچه های تنگ و باریک با واحدهای مسکونی پنج و شش طبقه باشیم.
کوچه هایی که دیگر در حال خفگی است،علی رغم این چهره ای زشت به شهرمان داده است.
کاش می شد سال ها به عقب برگردیم و این قانون را در شهرمان ساری و جاری می کردیم.اما افسوس که دیگر نمی توان کاری کرد،این گله و انتقاد به گذشتگان و پیشینیان نیز بر می گردد که چرا بعضی از خیابان هایی که امروزه به عنوان شارع اصلی مورد استفاده است،بدون نگاه به اینده ساخته شده و اینک تنگی و عرض کم آن اسباب مشکلات و گرفتاری های فراوان برای شهروندان شده است.
امید است از این پس در تمام تصمیم گیری های مسئولین خاصه در امور زیربنایی نگاه به آینده و آیمدگان در دستور کار قرار گیرد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات