امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۱۸
کد خبر : 4663
چاپ خبر :
گزارش اختصاصی بیان

ایثار ما در قبال ایثار شهداء بسیار ناچیز است

شاید بیان برخی مطالب ساده باشد ولی در عمل مواجه شدن با برخی از پیش آمد های ناگوار زندگی، تنها آنان که دلی محکم و استوار دارند خواهند توانست از تمتم دارایی های دنیایی چشم بپوشند و با ارزشترین دارایی خود را در راه خدا نثار نمایند.
در شهرستان گلپایگان در پی مرگ مغزی سه نفر و اقدام خانواده های آن ها به منظور اهدای عضو آنها بر آن شدیم تا با خانواده ها و نزدیکان آنان صحبتی کوتاه داشته باشیم و مروری کنیم بر لحظات سختی که این افراد تا زمان اهدای عضو عزیزانشان داشتند.

خانواده موسوی

آقای موسوی همسر مرحومه مظفری به خبرنگار بیان گفت: در پی تغییر وضعیت و بروز برخی علائم ایشان را سریعاَ به بیمارستان امام حسین (ع) انتقال دادیم.تیم پزشکی بلافاصله بر بالین بیمار حضور پیدا کردند و اقدامات پزشکی را انجام دادند. شاید بتوان گفت همه در بهت و حیرت بودیم.تیم پزشکی با دلایل و با منطق و صبورانه با ما صحبت کردند و شرایط را برای ما بیان نمودند و گفتند این بانو امکان برگشت ندارد و تنها شما می توانید با رضایت خود اعضای ایشان را برای بیماران چشم به راه اهدا نمایید.
همسر مرحومه مظفری بیان کرد: مدت ها پیش از طریق سیما ایشان در جریان اهدا اعضا قرار گرفته بودند و تمایل خود را به صورت لفظی برای من و مادرش بیان کرده بود ولی باز هم فرزندانم را در این تصمیم سهیم کردم و شرایط را برایشان توضیح دادم و خواستم که آنان رضایت قلبی داشته باشند.
مادر مرحومه مظفری بیان کرد: من از رفتن فرزندم ناراحتم اما خوشحالم که اعضای فرزندم که به هر حال دچار مرگ مغزی شده بود توانست جان سه نفر دیگر را نجات داده و آنان را از درد برهاند.

خانواده خرمی

خانواده مرحومه خرمی،دیگر خانواده ای بود که در چند روز گذشته اعضای فرزند جوان خود را در راه خدا اهدا کردند.پدر مرحومه خرمی گفت: زندگی دمادم ایثار است،فرزند من در حال مرگ تدریجی بود و توانستیم با اهدای اعضایش جان بیماران دیگر را نجات دهیم.وی گفت:بسیار خوشحالم ما هنوز ایثار شهدا را فراموش نکردیم و هر لحظه خود را مدیون خون شهدا می دانیم و ایثاری که آنان داشتند و ایثار ما و مادر مرحومه در قبال ایثار شهدا کار بسیار ناچیزی می باشد.
پدر مرحومه خرمی با حلقه های اشک در چشم از همه در خواست می کرد که این کار بزرگ اهدای عضو را ترویج دهند.زیرا ما هر چه داریم از آن خداوند است و باید در راه خداوند نیز بکار ببندیم.
مادر مرحومه خرمی گفت پزشکان با صبر و حوصله با ما صحبت کردند و شرایط را برای ما بازگو نمودند و بیان کردند پس از انتقال به اصفهان تیم پزشکی تشکیل می گردد و اگر امکان برگشت تنها یک درصد برای بیمار وجود داشته باشد تیم پرشکی به درمان خواهد پرداخت اما پس از بررسی و تایید مرگ مغزی ما نیز رضایت دادیم تا اعضای فرزندمان اهدا شود و بسیار مشتاقیم که بدانیم اعضای فرزند عزیزمان در بدن چه کسی می باشد و اگر امکان داشته باشد تمایل داریم آنان را ببینیم.

دکتر رستمی

در خصوص اهدای عضو در شهرستان گلپایگان سوالاتی را نیز از دکتر ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان داشتیم:
دکتر رستمی گفت: زمانی که بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری می شود و پزشک شرایط بیمار را بررسی می کند و مرگ مغزی بیمار را اعلام می نماید این بیماران به قسمت معاونت درمان مغزی معرفی می شوند و از قسمت معاونت درمان اصفهان پزشک خاص به گلپایگان اعزام می گردد و با خانواده بیمار صحبت می کند و در صورت تمایل،بیمار به اصفهان اعزام میگردد.در اصفهان نیز اقداماتی به جهت تایید مرگ مغزی صورت می گیرد و در صورت تایید مرگ مغزی و سلامت،اعضای مورد نظر برای پیوند، اهدا صورت میگیرد.
وی بیان کرد: در سال جاری سه شهروند گلپایگانی برای پیوند اعزام شدند که از این عزیزان کلیه ها و کبد آنها پیوند گردیده است.
رستمی گفت: این افراد بر اثر مشکلات قلبی و مغزی در بیمارستان بستری گردیدند و در مسیر بیماری دچار مرگ مغزی شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان افزود: افراد داوطلب در زمان حیات فرم های مربوطه را تهیه و آن را تکمیل نمایند.تا در مسیر اهدا در صورت نیاز، کار روند سریعتری داشته باشد.
وی بیان کرد: فرم های اهدای عضو زیر نظر معاونت درمان تهیه می شود و ما در نظر داریم در شهرستان گلپایگان فرم ها را تهیه و در اختیار داوطلبان قرار دهیم.
دکتر رستمی گفت: در خصوص طرح پزشک خانواده در روستاها مانند گذشته و با رفع مشکلات سابق این طرح انجام می شود و در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز از اول شهریور ماه طرح پزشک خانواده اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه در حال انجام است و اعتبارات این طرح تامین گردیده و مردم در شهرستان ها 10درصد تعرفه درمان در بیمارستان را پرداخت می نمایند و و در روستائیان 5 درصد تعرفه ها را پرداخت می نمایند.واگر شخصی فاقد بیمه باشد در محل بیمارستان توسط نماینده بیمه بلافاصله تحت پوشش قرار می گیرد و از این طرح استفاده می نمایند.
دکتر رستمی در آخر توصیه هایی نیز در خصوص استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین وسایل موتوری را داشت و افزودند:با توجه به آمار صدمات استفاده از موتور سیکلت ها راکبین باید دقت لازم را برای حفظ سلامت خود داشته باشند.
در انتها نشریه بیان نیز به نوبه خود از این اقدام خداپسندانه تقدیر بعمل می آورد و از خداوند منان برای درگذشتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر خواستار است.
و از کلیه خوانندگان درخواست می شود برای شادی روح این دو تازه گذشته فاتحه ای را با ذکر صلوات قرائت نمایند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات