امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۱۸
کد خبر : 4656
چاپ خبر :
در مصاحبه اختصاصی بیان با بخشدار گلپایگان

اشتغال زایی روستایی وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ پیرو درج گزارش از روستاهای گلپایگان در شماره های اخیر دوهفته نامه بیان و صحبت پیرامون مشکلات و کاستی های موجود و نظر به مطالبه مخاطبان در این شماره مصاحبه ای با بخشدار مرکزی گلپایگان انجام شد که آن را در ادامه خواهید خواند. با سلام و با سپاس از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

بیان:در ابتدا درباره بخشداری گلپایگان و حیطه وظایف آن بفرمایید؟ بخشداری نماینده عالی دولت در بخش و مجری سیاست های عمومی دولت در کلیه دستگاه های دولتی،شوراهای اسلامی و دهیاران و مسئول هماهنگی بین ادارت و نظارت بر حسن اجرای امور انها می باشد.

بیان:مهمترین برنامه بخشداری در سال جاری چیست؟ پیگیری لازم و مستمر برای:1-اشتغال خانگی و کارگاه های زود بازده2-اخذ مجوز دهیاری برای روستاهای بالای 20خانوار3-افزایش وام مسکن روستایی4-کاهش هزینه دریافتی بیمه در بخش ساختمان روستایی5-راه اندازی اتوماسیون اداری برای کلیه دهیاری های شهرستان6-اختصاص کد پستی برای منازل روستاها7-اتصال شبکه آبرسانی روستا به شهرستان و سد کوچری8-برگزاری جلسات اموزشی شوراهای اسلامی و دهیاران9-بررسی صورت جلسات شوراها در کمیته انطباق بخشداتری10-پیشنهاد و نظارت بر اعتبارات دهیاری ها11-برگزاری جلسات دوره ای در روستاها12-نظارت بر صدور پروانه های ساختمانی و نظارت بر آزادسازی معابر و طرح های هادی

بیان:مهمترین مشکلات بخشداری گلپایگان کدامند؟ 1-پایین بودن اعتبارات دهیاری ها2-خشکسالی های پی در پی3-اشتغال و درآمد محدود در روستاها4-رکود ساخت و ساز در روستاها و در نتیجه پایین بودن درامد دهیار یها

بیان:بخشداری برای مناطق محروم چه برنامه ای دارد؟ با توجه به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه خاصی به مناطق محروم داشته و قدم های خوبی هم جهت رفع محرومیت مناطق فوق برداشته است،لذا تا رسیدن به وضع مطلوب راه زیادی را در پیش داریم.

بیان:وضعیت آموزش و سلامت در روستاها چگونه است؟ به دلیل جمعیت پایین در اکثر روستاها و محدودیت امکانات و نیرو،ادارات مرتبط نمی توانند انطوری که باید به اهالی خدمت رسانی نمایند.

بیان:نقش مسئولین و مردم در حل مشکلات روستاها چیست؟ همفکری و همراهی مردم و مسئولین با همدیگر خواهد توانست نقش موثر و مفیدی را در برطرف کردن مشکلات روستاها داشته باشد.

بیان:عملکرد شوراها و دهیاری روستاها را چگونه ارزیابی می کنید؟ با توجه به نوپا بودن و سابقه پایین و اعتبارات محدود،شوراها و دهیاری ها عملکرد خوبی داشته اند.

بیان:وضعیت مهاجرت در روستاها چگونه است؟ با توجه به وجود امکانات بیشتر در شهرها و پایین بودن اشتغال و درامد در روستاها،همچنان روند مهاجرت به سمت شهرها وجود دارد.

بیان:درباره وضعیت اشتغال مردم در روستاها بفرمایید؟ اشتغال در روستاها به دلیل پایین بودن درامد اهالی و همچنین خشکسالی های پی در پی وضعیت مناسبی نداشته است.

بیان:نظر شما در رابطه با دوهفته نامه بیان چیست؟ دوهفته نامه بیان رویکرد خوبی نسبت به بیان مشکلات مردم بخصوص در سطح روستا دارد و از نشریه های ارزشی شهرستان محسوب میشود که از حسن توجه این نشریه به روستا و حیطه کاری اینجانب تشکر وقدردانی می نمایم و امیدوارم در کار خود موفق و پیروز باشید.

بیان:سخن پایانی شما؟ از همکاری و همراهی امام جمعه محترم،نماینده محترم،فرماندار محترم، مسئولین محترم ادارات، شوراهای محترم اسلامی،دهیاران محترم و مردم روستاها تقدیر و تشکر می نمایم.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات