امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۹
کد خبر : 4262
چاپ خبر :
آخرین اخبار عراق

سوخوها جایگزین F۱۶ شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛ ارتش عراق که از کمبود تجهیزات دفاعی به خصوص در نیروی هوایی رنج می برد تلاش میکند از نیروی هوایی خود برای پوشش حملات علیه داعش استفاده کند. ضعف توانمندی نظامی عراق از سال 2003 که آمریکا خاک این کشور را اشغال کرد آغاز شد زیرا از آن زمان تاکنون عراق نتوانسته است تسلیحات جدید بخرد و قدرت دفاعی خود را تقویت کند. این در حالی است که عراق روزی قویترین و قدرتمندترین ارتش عربی را در اختیار داشت.

عراق به خصوص بعد از تحولات اخیر که در آن تروریست های داعش و بعثی توانستند بخشی از خاک این کشور را تصرف کنند در صدد بازسازی قدرت نظامی خود و تقویت آن برآمده است و در این زمینه تصمیم گرفت نیروی هوایی خود را به سرعت تقویت کند و نیروی هوایی موثری که می تواند نیازهای این بخش را تامین کند تشکیل دهد.

نخستین محموله از جنگنده های سوخوی روسیه وارد عراق شده است. ورود این جنگنده ها به عراق چند روز بعد از آن که نوری مالکی نخست وزیر عراق از امضای قرارداد خرید جنگنده های سوخوی از روسیه و بلاروس خبر داد صورت گرفت. جنگنده های سوخو از قابلیت دفاعی مطلوبی برخوردارند. این نوع از هواپیماها در بالاترین و پایین ترین سرعت می تواند اهداف مد نظر را محقق کند. ظرف چند ثانیه می تواند فرود آید یا پرواز کند. عراقی ها امیدوارند استفاده از این هواپیماها به نیروی هوایی این کشور جان تازه ای بدهد و باعث توانمندی ارتش در خصوص مبارزه با تروریسم شود.

امضای قرارداد خرید جنگنده از روسیه و بلاروس به علت تساهل و کندی آمریکا در تحویل جنگنده های اف 16 به بغداد صورت گرفته است. گفته می شود نیروی هوایی عراق در وضع کنونی چندین فروند جنگنده میگ و 30 جنگنده سوخو دارد. ارتش عراق همچنین مالک چندین هواپیمای بدون سرنشین است و از آنها علیه مواضع و اهداف تروریست های داعش در موصل و الانبار استفاده می کند.

همچنین شب گذشته محموله 5 فروندی جت سوخو دست دوم ساخت روسیه ، در بغداد به دولت عراق تحویل شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات