امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۶
کد خبر : 4074
چاپ خبر :
میرمحمدی

وصول 2 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی/برخی بدهکاران با پشتوانه‌های نامریی از پرداخت سرباز می‌زنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛ به نقل از خبرگزاری  خانه ملت، محمد حسین میرمحمدی  با یادآوری اینکه پیگیری معوقات بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، گفت:  به طور متناوب جلسات ماهیانه در زمینه رسیدگی به پرونده بدهکاران بانکی و وصول معوقات  برگزار می شود که تا کنون حدود 2 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی تامین و وصول شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: با پیگیری های مستمر کمیسیون اصل 90 و کارگروه مربوطه جلساتی با بدهکاران و مسئولان بانک ها برگزار می شود و با زمانبندی مشخص به بانک ها تذکر و به بدهکاران فرصت داده می شود تا معوقات خود را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افشای اسامی  بدهکاران بانکی، گفت: نکته ای که در مورد اعلام اسامی بدهکاران بانکی  باید در نظر داشت این است که این بدهکاران شامل چند دسته می شوند که باید با هرکدام از آنها برخورد متفاوت داشت.

میرمحمدی افزود: یک عده بدهکاران بانکی  وجود دارند که تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند  که این اعتبارات را  اصلا در زمینه هدف گذاری تعریف شده هزینه نکرده اند بنابراین باید با این گروه به شکل خاص خود و متناسب با تخلف آنها برخورد کرد.

وی ادامه داد: عده ای دیگر  از بدهکاران، تسهیلات بانکی را گرفته اند اما به دلیل مشکلات جاری تولید و تحریم های ایجاد شده و افزایش قیمت ها متضرر شده اند و نتوانستند بدهی خود به بانک ها را پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: آخرین گروه بدهکاران بانکی افرادی هستند که تسهیلات را گرفتند و هنوز هم پولها را در اختیار دارند اما به پشتوانه های نامرئی که دارند تمکین نمی کنند و هنوز بدهی خود را به بانک نپرداختند.

وی ادامه داد: با این سه گروه بدهکاران بانکی باید به سه شکل متفاوت برخورد صورت گیرد و اینکه همه این افراد را در یک قالب واحد و با یک چشم ببینیم از اصول و قواعد کارشناسی به دور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: در حال جمع بندی هستیم تا بدهکاران بانکی را طبقه بندی کنیم و با مشخص کردن علت معوق شدن تسهیلات در مورد آنها تصمیم گیری و با آنها برخورد صحیح و قانونی صورت گیرد./

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات