امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۶
کد خبر : 3999
چاپ خبر :
هجدهمین روز بحران عراق

ارتش عراق کنترل «العلم» در صلاح‌الدین را پس گرفت/ آمادگی تل آویو برای به رسمیت شناختن منطقه کُردستان عراق به عنوان کشور جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،  به نقل از فارس بحران امنیتی عراق امروز جمعه وارد روز هجدهم شد. روز گذشته انفجار در بغداد حدود 50 نفر را کشت و زخمی کرد.

نخست‌وزیر عراق هم در گفت‌وگو با ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز تاکید کرد که آنچه در عراق و سوریه علیه دمشق و بغداد در جریان است، دارای ارتباطی قوی است.

اما طی روزهای اخیر زمزمه‌ها درباره جدایی منطقه کُردستان عراق و اعلام استقلال احتمالی آن به عنوان کشوری جدید از گوشه و کنار شنیده می‌شود، از مصاحبه دو روز قبل مسعود بارزانی با بی‌بی‌سی تا سفر روز پنجشنبه وی به استان کرکوک و اظهارات وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که مدعی شد، «تشکیل حکومت مستقل کردی در عراق حتمی است».

در صورتی که چنین امری به واقعیت بپیوندد باید منتظر تحولات قابل توجهی در خاورمیانه بود چرا که به نظر می‌رسد بحران عراق با ابعاد جدیدی که پیدا می‌کند به واقع به بحرانی بلند مدت بدل خواهد شد و بار دیگر بذر ناامنی در این منطقه پاشیده خواهد شد.

از طریق این خبر، می‌توانید‌ تمام اخبار مرتبط با بحران عراق را که امروز (جمعه) در خبرگزاری فارس منتشر شده و خواهد شد، دنبال کنید. این خبر در حال به‌روز رسانی‌ است. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار روی ساعت خبر کلیک کنید. همچنین اخبار روز گذشته در ایـنـجــا قابل دسترسی است.

* * *

 00:06   ارتش عراق کنترل منطقه «العلم» در صلاح‌الدین را از «داعش» پس گرفت

آمادگی تل‌آویو برای به رسمیت شناختن منطقه کُردستان عراق به عنوان کشور جدید

بلومبرگ: عراق اقدام به خرید جنگنده از روسیه و بلاروس کرده است

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات