امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۴
کد خبر : 3913
چاپ خبر :
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان

کلاس‌های طرح حفظ قرآن کریم در شهرستان گلپایگان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ حجت الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان در آیین افتتاح طرح حفظ قرآن که با حضورمعاون فرمانداری ، جانشین سپاه گلپایگان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در حسینیه ناصربن علی امام زاده هفده تن برگزارشد، اظهار داشت: این طرح در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی برتربیت ۱۰ میلیون حافظان قرآن است.

حجت الاسلام طاهری  با بیان اینکه با اجرای این طرح قرآن از مهجوریت در می آوریم، افزود: قرآن رمز حیات،  و وسیله نجات و عامل پیروزی ،  حرکت و ترقی است.

وی تصریح کرد:به قبول‌شدگان طرح حفظ قرآن کریم ، گواهی رسمی حفظ قرآن از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعطاء خواهد شد.

مهدی طاهری افزود: شرکت در این کلاس‌ها رایگان بوده و از شرکت‌کنندگان هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

رسیدن به جامعه قرآنی با تربیت حافظان قرآن ممکن می شود

جانشین فرماندهی سپاه گلپایگان گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در حال برگزاری است که امیدواریم در این خصوص، در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب موفق باشیم.

سید عباس میرکریمی  نصریح کرد: حفظ قرآن به عنوان یکی از راه های انس با قرآن همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و معظم له در دیدار با جامعه قرآنی علاوه بر ضرورت توجه به مفاهیم و قرائت صحیح و پسندیده، بر حفظ قرآن هم تأکید کرده اند.

 وی تأکید داشت: حافظان کلام وحی آثار و برکات این نعمت الهی را در زندگی دنیوی و اخروی خود به طور ملموسی مشاهده خواهند کرد، لذا تربیت حافظان فرآن ابتکاری برای رسیدن به جامعه قرآنی است.

میرکریمی گفت: در این طرح حدود ۴۰۰ دانش آموز دختر و  پسر در سه مقطع تحصیلی شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد:  کلاس‌های طرح حفظ قرآن کریم درسه شهر گلپایگان ، گوگد و گلشهر در بقاع متبرکه از روز شنبه ۷ تیزماه آغاز  می شود.

جانشین فرماندهی سپاه گلپایگان تصریح کرد: کلاس‌های آموزش قرآن در چهارسطح ، که در سطح یک ، جزء ۳۰ و در سطح دوم جزء ۳۰ و ۱ و درسطح سوم جزء ۳۰،یک و دوم و در سطح جهارم حفظ موضوعی به صورت رایگان  تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات