امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۲
کد خبر : 3807
چاپ خبر :
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گلپایگان

جمع آوری مبلغ 78 میلیون تومان زکات در سال 92/ جمع آوری مبلغ 96 میلیون تومان زکات در سه ماهه نخست سال 93/پرداخت زکات نیاز به فرهنگ سازی دارد

998980

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ سید رسول محمدیان در نخستین جلسه ستاد زکات شهرستان که با حضور رئیس زکات استان ، مسئولان و اعضای ستاد زکات شهرستان  در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزارشد، اظهار داشت: در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات اقدامات و فعالیت های موثر و  مفیدی انجام داده ایم.

وی تصریح کرد:  در سال ۹۲ مبلغ ۷۸ میلیون تومان در شهرستان جمع آوری شده است ، که ۹۰ درصد این مبلغ  در سه ماهه پایان سال جمع آوری شده  است .

محمدیان خاطر نشان کرد: درسه ماهه نخست امسال  نیز مبلغ ۹۶ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است ، که  منوط به  فرهنگ سازی  در زمینه احیای زکات می باشد.

محمدیان با بیان اینکه  سعی و تلاش ما مبنی بر فرهنگ سازی در زمینه احیای فریضه الهی است،افزود:زکلات عدالت اجتماعی را در جامعه تقویت می کند و موجب تزکیه نفس می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گلپایگان از  فرماندار، بخشدار ،  اعضای ستاد زکات  و شورای اسلامی شهرستان  که در زمینه  احیای زکات همکاری و مساعدت لازم را با این نهاد داشتند تشکر کرد.

 مسئول ستاد زکات شهرستان گلپایگان در ادامه  گفت: سال گذشته پیرامون جمع آوری زکات  همایش های  متعددی   با حضور امامان مساجد ، صنف مرغ داران و  دامداران  و دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها  برگزار شده است.

حجت الاسلام روح الله قنبری تصریح کرد: سال گذشته  حدود ۷۰ میلیون تومان پروژه های عمرانی که اعتبار آن از محل جمع آوری زکات در شهرستان تامین شده بود،ساخته شده است .

قنبری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان زکات برای محرومین جمع آوری شد،  تصریح کرد: براساس مصوبه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مقررشد به هر میزان زکات  که برای محرومین جمع آوری شود ۲۵ درصد  وجه تشویقی از سوی کمیته امداد استان به روستاهائی جمع آوری زکات  پرداخت شود،که  ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  پرداخت شد ، و ۴ میلیون تومان مابقی از وجه تشویقی  در آینده نزدیک پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماهه امسال ۹۶ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که ۹۱ میلیون تومان  صرف پروژه ها و ۵ میلیون برای محرومین صرف شده است.

مسئول زکات شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد:زکات جمع آوری شده طی سه ماهه امسال  منوط به تبلیغ چهره به چهره صورت گرفته است که  از میزان فقط  ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سطح مساجد جمع آوری شده است.

قنبری تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد و با تبلیغ  گسترده و  شیوه های مناسب در احیای این فریضه الهی اقدام خواهیم کرد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات