امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۴/۰۱
کد خبر : 3695
چاپ خبر :
مهدی اشراقی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان

کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی آموزش و پرورش گلپایگان/۶۰ درصد از مراکز آموزشی گلپایگان بافت فرسوده دارند/آموزشگاه فرهنگ شهر گوگد به زودی تخریب و بازسازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛مهدی اشراقی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: بر اساس پردازش و  ویرایشی که از دانش آموزان در حوزه کارشناسی و ارزشیابی در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ در خصوص امتحانات نهایی و پایه سوم صورت گرفت میانگین قبولی در مقایسه با سال گذشته قابل قبول و موجه بوده است.

اشراقی

 

کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی آموزش و پرورش گلپایگان

مدیر اداره آموزش و پرورش گلپایگان تصریح کرد: از سال آینده ۲۵ درصد نمره کنکور در پذیرش رشته های دانشگاهی بر اساس معدل دیپلم صورت می گیرد و بر همین اساس امسال امتحانات نهایی دوره متوسطه دوم بسیار دقیق و برخی از آنها مشکل و سخت برگزار شد.

وی اظهار امیدواری کرد: بر اساس نتایج رتبه علمی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم انتظار داریم در کنکورسراسری امسال رتبه های برتر را به دست آورند.

مهدی اشراقی کمبود نیروی انسانی را مشکل اساسی وا صلی برای آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۴ دانست و اذعان داشت: با آغاز مهرماه ۷۰ نفر آموزگار دوره ابتدایی و ۴۰ نفر دبیر مجرب علوم پایه در متوسطسه اول و متوسطه دوم که در مجموع ۱۱۰ نفر کسری نیرو مواجه هستیم .

وی افزود: تا زمان استخدام نیروهای جدید در آموزش وپرورش در سال تحصیلی جدید (۹۳-۹۴) با نگهداری تعدادی از بازنشستگان و سرباز معلم کمبود نیروی انسانی را تأمین می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان از شهرستان گلپایگان ۱۹ نفر در سال ۹۱ و ۲۷ نفر در سال ۹۲ مشغول به تحصیل شدند که امیدواریم با تزریق خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان، معلمان مجرب و فرهیخته به بدنه آموزش و پرورش شهرستان اضافه ، و تا حدودی مشکل کمبود نیروی انسانی برطرف شود.

اشراقی تصریح کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در سال جاری بخشی از اسناد معوق ومطالبات و دیون بلوک شده فرهنگیان پرداخت شد و مشکلات پولی و اعتباری آموزش و پرورش مرتفع شد.

۶۰ درصد از مراکز آموزشی گلپایگان بافت فرسوده دارند

وی با اشاره به فضاهای فرسوده آموزشی شهرستان اظهار داشت: با توجه به قدمت طولانی آموزش و پرورش در گلپایگان ۶۰ درصد از مراکز آموزشی شهرستان بافت فرسوده دارند  و غیرقابل اطمینان هستند که در زمان وقوع زلزله یک ریسک در آموزش و پرورش محسوب می شود.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به تخریب و بازسازی آموزشگاه پروین اعتصامی ، بیان کرد: آموزشگاه پروین اعتصامی یکی از فضاهای آموزشی قدیمی در مرکز شهر است که براساس اقدامات اداره کل نوسازی مدارس کشور و استان طی چند روز آینده تخریب و بازسازی می شود.

آموزشگاه فرهنگ شهر گوگد به زودی تخریب و بازسازی می‌شود

اشراقی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت این آموزشگاه پیش بینی شده است، تصریح کرد: ۱۲ کلاس درس با اتاق‌های مختلف برای مدیران و مشاوران، سالن‌های اجتماعات، کنفرانس، سمعی، بصری و نماز‌خانه در طراحی آن پیش‌بینی شده است و دانش‌آموزان این آموزشگاه در واحدهای آموزشی متوسطه اول “شهید قرنی” و متوسطه دوم “شهید باهنر” توزیع می‌شوند.

وی گفت: با کمک خیر والامقام و اداره کل نوسازی مدارس اصفهان آموزشگاه فرهنگ شهر گوگد به زودی تخریب و بازسازی می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش گلپایگان اظهار داشت: در آزمون سراسری کنکور ۹۳، ۵۵۰ نفر از دانش آموزانی که امسال مدرک نهایی دریافت کردند شرکت می کنند.

اشراقی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۴هزار دانش‌آموز در ۱۳۵واحد آموزشی در ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در شهرستان گلپایگان به تحصیل اشتغال دارند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات