امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۲۱
کد خبر : 3444
چاپ خبر :
حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران

اگر پیشرفت نمی‌کردیم آرایشی به نام 1+5 در جهان شکل نمی‌گرفت/ “ما می‌توانیم” هویت جمهوری‌‌اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از مشرق؛حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با آرزوی توفیق برای رهبری انقلاب که در این دوران در مقابل توطئه‌های پیچیده و سیاست‌های نیرومند پرچم مقدس اسلام را به دوش گرفتند، اظهار کرد: فرماندهی معظم کل قوا حکیمانه و شجاعانه سیاست‌های قدرت‌های جهانی را در مقابل انقلاب اسلامی مدفون و آرزوهای استکبار را دفن می‌کنند, همچنین به مسلمانان می‌آموزند که نباید از هیبت ظاهری قدرت‌های استکباری ترسید.

سردار سلامی

 

جانشین سپاه پاسداران تقابل  اسلام و دنیای استکبار را بر سر ساختن هویت ملت‌های مسلمان توصیف کرد و گفت: هر ملتی بر اساس هویت خودساخته خویش عمل می‌کند.

وی از حضرت امام و رهبری انقلاب به عنوان امامان انقلاب یاد کرد و گفت: حضرت امام و مقام رهبری با ساختن شاکله متعالی شخصیت ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان انقلاب را در مقابل دشمنان اهداف انقلاب را در مقابل دشمنان اسلام به پیش می‌برند.

سردار سلامی گفت: دشمنان اسلام قصد دارند هویت ملت‌های مسلمان را براساس خواسته‌های خود ترسیم نمایند. آنها می‌خواهند شکل ظاهری جوانان مسلمان را براساس اهداف شیطانی خود ترسیم  و انقلاب اسلامی برای برهم زدن این نقشه شوم نبرد سنگینی را برعلیه دشمنان اسلام آغاز کرده است که در طول مدت 36 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی آثار این نهضت بزرگ کاملا مشهود است البته آنچه به دست آمده از گذرگاه یک جهاد سخت و همه‌جانبه همانند دوران اولیه جهاد در صدر اسلام حاصل شده است.

جانشین سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همواره جهاد از صدر اسلام با مقابله و مخالفت کفار مواجه بوده است خاطرنشان کرد: در این راستا مسلمانان با برق شمشیر توانستند اهداف خود را به پیش ببرند و ملت ما امروز با همین بحران مواجه است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما می‌خواهند اراده خود را بر ما تحمیل کنند و کشورهای جهان را مورد استثمار خود قرار دهند، افزود: تهاجمات فرهنگی، تحریم‌ها، عملیات نظامی و روانی، ترور دانشمندان علمی ما همه برای تسلیم کردن این ملت در چارچوب اراده دشمنان بزرگ است اما ملت ایران با مقاومت خود در سایه رهبری ولی فقیه به سلطه استثمار بر جهان اسلام پایان داده است.

سردار سلامی تصریح کرد: مسلمانان بیدار شده و دشمنان خود را شناخته‌اند، همچنین به ظرفیت‌های درونی خود اعتقاد یافته و به خودباوری رسیده‌اند؛ این یک دستاورد بزرگی است که حفظ آن کار بسیار دشواری می‌باشد اما ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان آموخته‌اند که هیچ راهی جز مقاومت و ایستادگی تضمین‌کننده سعادت مسلمانان نیست.

جانشین سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پیشرفت‌های بی‌سابقه ایران با توجه به تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی یک پدیده بی‌نظیر در جهان است، گفت: قدرت‌های بزرگ انرژی مدیریتی بسیار نیرومندی را  صرف می‌کنند که مانع پیشرفت‌های علمی ما شوند اما اگر دانش ما پیشرفت نمی‌کرد، آرایشی به نام 1+5 در جهان شکل نمی‌گرفت و باید اذعان داشت که هر روز شاهد یک پیشرفت جدید در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و فناوری در کشور هستیم و باید توجه داشته باشیم که واژه “ما می‌توانیم” هویت ما را می‌سازد و با شکست بن‌بست‌ها از درون آنها پیشرفت حاصل می‌شود.

وی تاسی از فرهنگ جهاد و شهادت را در دستیابی ملت ایران به غیرممکن‌ها زیرساخت اساسی پیشرفت ایران دانست و اظهار کرد: امروز احساس ما این است که در این منظومه مقاومت به صبح نزدیک شده‌ایم و راه زیادی تا پیروزی بزرگ باقی نمانده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه کشور ایران از یک ارتش قدرتمند، یک سپاه نیرومند و بسیجی تمام‌ناشدنی برخوردار است، تصریح کرد: آمریکا روز به روز ضعیف‌تر و ایران روز به روز قوی‌تر می‌شود و سپاه نیز جوانی، شور و شعور، عشق و شهادت طلبی خود را همچنان حفظ کرده و همواره این رسالت را به خود تلقین می‌کند که در دفاع از پیشرفت‌ها امنیت، رفاه و دستاوردهای نظام پیشگام و پیش‌مرگ باشد.

جانشین سپاه پاسداران از کرمانشاه به عنوان سرزمین مقاومت در دوران دفاع مقدس یاد کرد و از زحمات سردار عظیمی که سابقه 80 ماه حضور فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته‌اند تجلیل کرد.

وی با تقدیر از ایثارگری‌های سردار بهمن ریحانی که 60 ماه حضور ایثارگرانه در جبهه‌ها را داشته‌اند وی را به فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در حکمی از سوی سپاه پاسداران منصوب کرد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات