امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۱۲
کد خبر : 3020
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

مواضع جدید آمانو درباره فعالیت های هسته ای ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛ یوکیو آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین مواضع خود در خصوص فعالیت های هسته ای کشورمان گفته است که جمهوری اسلامی ایران به‌ طور اساسی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعامل داشته است.

آمانو

 

وی که در آغاز نشست شورای حکام آژانس سخن می گفت، افزود: تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیتهای هسته‌ای این کشور کمک کرده است و من از این واقعیت و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای بر اساس توافقات صورت گرفته خرسند هستم.

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اظهار داشت: در حال بررسی اطلاعات کسب شده از ایران هستیم و آژانس قصد دارد تا به ارزیابی درباره تحقیقات خود در این زمینه بپردازد. البته این‌ها همگی بعد از درک کامل از کل این ماجرا می‌باشد.

این سخنان پس از آخرین نشست ایران و گروه 1+5 که پیشرفت ملموسی در آن دیده نشد و حتی اختلاف نظرها باعث شد که طرفین بدون رضایت از یکدیگر، نشست را ترک کنند،‌ چه معنایی می تواند داشته باشد؟

طبیعی است که مواضع آمانو پیش از نشست های ایران و 1+5 همواره قابل اهمیت بوده و کل دوره نشست و مذاکرات را تحت تاثیر قرار داده است. حال که بار دیگر در آستانه چنین نشستی قرار داریم آیا آمانو به دنبال جاده صاف کنی توافق در مذاکرات است؟

پیش از این از سوی برخی از مقامات آمریکایی اعلام شده بود که واشنگتن خود را به توافق ملزم می داند و خواهان تحقق آن است. آیا آمانو نیز در همان مسیر قرار دارد و قرار بر این است که اختلافات طرفین کاهش پیدا کرده و نقاط اشتراک افزایش پیدا کند؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد، این نقاط اشتراک در چه زمینه هایی می تواند تحقق پیدا می کند؟

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات