امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۰۸
کد خبر : 2868
چاپ خبر :
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا

صنعت خودروسازی در گلپایگان رو به رشد است

مدیرعامل سایپا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛سعید مدنی شامگاه چهارشنبه به اتفاق مدیرعامل مگاموتور و مسئولین شهرستان در بازدید از شرکت های صنعتی تولید قطعات خودروی گلپایگان، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد روند رو به رشد و توسعه شرکت های صنعتی گلپایگان هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است شرکت‌های قطعه‌سازی تا سال آینده ظرفیت تولید را به دوبرابر افزایش دهند، تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا در بعد دانش فنی و تکنیکی شرکت‌های قطعه‌سازی را حمایت می‌کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه‌های حمایتی از زیرمجموعه‌های سایپا گفت: گروه سایپا زیرمجموعه‌های خود را از نظر فنی و تکنیکی حمایت می‌کند و از بعد مالی نیز دولت, بودجه‌های ویژه‌ای برای توسعه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن پیش‌بینی کرده است.

مدنی در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات خودرو با بیان اینکه طی دهه سال 80 تا 90 با افزایش هفت برابری قیمت ها مواجه بودیم و برای به روز کردن قیمت خودرو هیچ اقدامی صورت نگرفت و قیمت های خودرو ثابت بود، افزود: طی این سال ها شرکت های خودروسازی با ضررهای بسیار مواجه شدند و به همین لحاظ تولید خودرو با کاهش شدید مواجه شد.

برخی سیاست های مغرضانه دولت های استکباری عامل رکود بازار خودرو

مدنی شرایط حاکم بر فضای کسب و کار کشور و برخی سیاست‌های مغرضانه دولت‌های استکباری را از مهمترین علل رکود بازار خودرو در سال‌های اخیر عنوان و بیان کرد: اگرچه این شرایط و تحریم‌ها میزان تولید کشور را کند کرد و کاهش داد اما خودباوری در نیروهای داخلی ایجاد کرد که توانستند بسیاری از قطعات وارداتی را در کشور تولید و روند خودکفایی را تسریع کنند.

جایگزین خودرو داخلی به جای پراید و توقف تولید پراید در آینده

وی یادآور شد: ظرفیت تولید خودروی پراید کاهش پیدا می‌کند و خودروهایی مانند تیبا و خودروهای طرح داخلی جایگزین آن می‌شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به کیفیت محصولات سایپا نیز اشاره کرد و گفت: قدیمی بودن طرح‌های گذشته و افزایش به حق توقعات مردم موجب شده است به کیفیت محصولات توجه بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه از نظر توسعه محصول مشکل خاصی نداریم، اظهار داشت: شرکت های تولید قطعات باید دارای طرح مدون باشند و با توجه به نیاز 30 درصد تولید بلبرینگ بنا داریم این صنعت را به طور کامل در کشور ایجاد نموده و به لحاظ وجود پایه آن در شهرستان گلپایگان طرح توسعه آن هم در این شهرستان باید پیگیری شود.
 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات