امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۰۷
کد خبر : 2817
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

جولان ˝ داعش˝ در عراق به انتها رسیده است

داعش  پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان:کارشناسان نظامی بر این باورند که گروهک تروریستی ˝ دولت اسلامی عراق و شام˝ موسوم به ˝ داعش˝ نبرد در عراق را به نفع ارتش باخت و به زودی برای تجدید قوا راهی اردن خواهد شد.

کارشناسان نظامی بر این باورند که گروهک تروریستی ” دولت اسلامی عراق و شام” موسوم به ” داعش” نبرد در عراق را به نفع ارتش باخت و به زودی برای تجدید قوا راهی اردن خواهد شد.

داعش هفته گذشته با صدور بیانیه ای تمام عراقی های عضو این گروه را از مناصب فرماندهی عزل و امور را به اعضای فلسطینی،عربستانی و تونسی سپرد.
سرتیپ احمد الشریفی کارشناس نظامی که سابقا در ارتش عراق خدمت می کرده می گوید: گروهک داعش توازن خود در عراق را ازدست داده است و انشعابات رخ داده در آن و عزل عراقیها دلیلی بر صحت این مدعاست.

وی افزود: فشارهای امنیتی فراوانی که در ماههای گذشته به این گروه در مناطقی مانند الانبار وارد شد آنها را  مجبور کرده است تا برای تغییر معادلات میدانی موقتا راهی اردن شوند. آنها نیاز به ابزار و شخصیتهای جدید دارند بویژه آنکه برخی از افرادشان را پس از اجرای ” آشتی ملی” از دست دادند. این گروه اکنون با القاعده و برخی شاخه های خود درگیری دارد و مطالبات مبارزه با تروریسم در کل منطقه به جایی رسیده است که داعش را در مسیر نابودی قرار داده است.

در همین راستا علی الجبوری سرهنگ بازنشسته ارتش عراق نیز حملات متوالی ارتش به این گروه را عامل کمبود ذخیره تسلیحاتی انان می داند. وی در گفتگو با اناضول ترکیه اظهار داشت : مخالفت و ایستادگی برخی از عشایر مقابل داعش سبب شد تا نفوذ در صفوف این گروه راحت شود چرا که اغلب اعضای آن فرزندان قبایل منطقه بودند که پس از اعلام عفو از گروه جدا شدند.

لازم به ذکر است که ارتش عراق بیش از ۵ ماه است که درگیری سختی با داعش در استان الانبار دارد و این در حالیست که نیروهای ویژه ای برای آزاد سازی فلوجه که دو ماه است داعش بر آن تسلط دارد در حال آماده شدن است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات