امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۰۶
کد خبر : 2786
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

مذاکرات ظریف و اشتون در استانبول به پایان رسید

 

مذاکرات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ رایزنی های 2 روزه وزیر امور خارجه کشورمان و  مسئول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول پایان یافت.
صبح امروز دور دوم مذاکرات هسته ای کشورمان در کاخ چراغان استانبول برگزار شد. وزیر امور خارجه  همچنین شب گذشته در محل کنسولگری ایران در استانبول در ضیافت شامی با کاترین اشتون آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را بررسی کردند.
دور چهارم مذاکرات هسته‌ای در وین که برای تدوین متن توافق نهایی برگزار شد بدون نتیجه خاصی پایان یافته بود؛ پیش از این اعلام شده بود که قبل از پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای که قرار است از 26 تا 30 خرداد ماه در وین برگزار شود، ظریف و اشتون با یکدیگر دیدار کنند.
مذاکرات روز گذشته دو هیئت حدود 2 ساعت و نیم طول کشید و  امروز نشستی کارشناسی به ریاست بعدی نژاد و استفن کلمنت دستیار ویژه کاترین اشتون نیز برگزار شد.
رییس دستگاه دیپلماسی پیش از عزیمت به استانبول به ایرنا درباره پیش بینی روند مذاکرات ایران و 1+5 در دو ماه آینده با توجه به اینکه مذاکرات وین 4بدون پیشرفت محسوسی پایان یافت، گفت: من کماکان بدبین نیستم. فکر می کنم اگر طرف مقابل دنبال زیاده طلبی نباشد و این درس را آموخته باشد که با فشار و تحریم کاری به پیش نمی رود، به نتیجه خواهیم رسید.
ظریف که به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز وارد استانبول شد هدف اصلی این سفر را شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهدها در الجزایر عنوان کرد و گفت: در مسیر این سفر در استانبول دیدار کوتاهی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهیم داشت و در نشست با اشتون فقط معاونان وی حضور دارند و این نشست جزیی از نشست 1+5 نیست.
با پایان یافتن این مذاکرات هیئت عالی رتبه کشورمان قرار است امروز راهی الجزایر شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات