امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۰۶
کد خبر : 2782
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

تلاش هایی از سوی غربی ها برای دستیابی به توافق نهایی در حال پیشرفت است

مذاکراتبه گزارشپایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، پایگاه اینترنتی تایمزیونیون نوشت: تلاش‌های دیگر جان کری در زمینه ایجاد صلح بین فلسطینیان و اسرائیل و پایان دادن به جنگ داخلی سوریه بود. مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان متوقف شده است و درگیری سوریه همچنان ادامه دارد اما تلاش برای دستیابی به توافق با ایران هنوز هم در جریان است.
 
جدیدترین دور مذاکرات بین مقامات ایرانی و اعضای گروه پنج به علاوه یک – پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان هفته گذشته در وین برگزار شد. توافقی حاصل نشد اما به گفته ناظران فضای حاکم بر گفتگوها مثبت بود و هردو طرف خود را برای تدوین پیش نویس یک توافقنامه قطعی شاید پس از مذاکرات آینده که قرار است ماه ژوئن برگزار شود، آماده می‌کنند.     
 
براساس چارچوبی که مذاکرات مطابق با آن انجام می شود، طرفین باید تا بیستم ژوئیه به توافقنامه نهایی دست یابند اما دلیلی وجود ندارد که این زمان تمدید نشود. 
 
تایمزیونیون نوشت: هردو طرف برای دستیابی به توافق دلایل محکمی دارند. آمریکا و متحد آن یعنی اسرائیل می خواهند اطمینان یابند که ایران به توانایی لازم برای تولید سلاح هسته ای دسترسی پیدا نخواهد. 
 
از طرف دیگر همکاری آمریکا با چین و روسیه در زمینه دستیابی به توافق با ایران باعث خواهد شد اختلاف های موجود میان واشنگتن و دو قدرت بزرگ جهان نیز کاهش یابد.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات