امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۳/۰۱
کد خبر : 2648
چاپ خبر :
بیان

سایت خبرگزاری دانا فیلتر شد

به گزارش بیان به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی خیبرآنلاین، یکی از موارد فیلترینگ رسانه ها، که بازتاب زیادی در سطح نمایندگان مجلس و رسانه ها داشت، فیلتر کردن شبکه اطلاع رسانی دانا بود.
این شبکه اطلاع رسانی از سایت های اصولگرا است که چند روز پیش فیلتر شد و همین موضوع با واکنش هایی از سوی نمایندگان مجلس مواجه شده است. ظاهرا پیگیری نمایندگان مجلس برای رفع فیلتر این سایت همچنان ادامه دارد.
در همین باره اسماعیلی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در مقابل انتقادات سعه صدر داشته باشد چرا که تعطیلی انتقاد به تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر می شود.
محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فیلتر سایت ارزشی دانا اظهار کرد: معتقدم دولت و هر کسی که دارای مسئولیت اجرایی است، باید سعه صدر داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تخریب نیز از سوی برخی رسانه ها کار درستی نیست، تصریح کرد: اما انتقاد سازنده رسانه ها می تواند موجب پیشرفت جامعه شود.
این مسئول با بیان اینکه انتقاد سازنده همواره مورد تاکید است، بیان داشت: این نوع انتقاد منجر به رفع مشکل و چالش ها می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دولت انتظار می رود در مقابل انتقادات نرمش بیشتری داشته باشد، ادامه داد: دولت نباید درخصوص انتقادات تند عمل کند.
اسماعیلی با بیان اینکه انتقاد سازنده همانند عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: عمل به این فریضه موجب ارتقای جامعه می شود.
وی با اشاره به اینکه برخورد با رسانه های منتقد دولت کار درستی نیست، افزود: باید دولت بتواند با انتقادات فعالیت های خود را بهتر کند.

دولت جلوی فعالیت منصفانه رسانه ها را نگیرد
در همین حال علیرضا منظری توکلی نماینده مردم شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه در  مجلس شورای اسلامی  درخصوص فیلتر شدن شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: در بحث فیلترینگ در فضای سایبری باید دولت توجه کند که جلوی فعالیت صحیح و منصفانه رسانه ها را نگیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آستانه تحمل دولت در زمینه انتقاد سازنده باید بسیار بیشتر از آن حد باشد چرا که انتقاد اگر سازنده و بجا باشد، یکی از عوامل مهم و اصلی پیشرفت همه جانبه و پایدار در جوامع است.
وی ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریعتر شاهد رفع فیلتر از سایت ارزشی دانا باشیم تا این سایت بتواند وظیفه خبررسانی و تحلیلی خود را ادامه دهد.
همچنین سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درخصوص فیلترینگ شبکه اطلاع رسانی دانا گفت: تعطیلی سایت هایی مثل دانا که رویکردی منطقی، انقلابی و مردمی دارند و در دفاع از ارزش ها کارنامه خوبی دارند خلاف آن وعده هایی است که در دولت یازدهم داده اند و دستگاه قضا هم باید به رویکرد صحیح و انقلابی امثال این رسانه توجه کند.
نماینده مردم اهواز گفت: این رویه درستی نیست که یک پایگاه خبری را صرفا به خاطر یک خبر تعطیل کنند.
این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: باید کمیسیون فرهنگی مجلس به این موضوعات وارد شود و از مسئولین بخواهد تا علت دست زدن به این کارها مورد بررسی قرار گیرد.

انتقاد از روند فیلتریزنگ دانا
رئیس کارگروه هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: فیلتر سایت ارزشی دانا بدون تذکر قبلی اقدام مناسبی نبود. حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کارگروه هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فیلتر شدن شبکه اطلاع رسانی دانا توسط قوه قضائیه ابراز کرد: سایت های ارزشی همچون دانا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان هستند.
وی خاطرنشان کرد: شبکه اطلاع رسانی دانا از جمله سایت های ارزشی کشور محسوب می شود که در راستای حفظ و صیانت از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی قدم های استواری برداشته است.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: ضمن احترام به اقدامات قوه قضائیه در راستای نظارت به رسانه ها، انتظار داریم در این راستا به وظایف قانونی خود عمل کرده و پس از تذکر لازم برخورد کند.
وی با بیان اینکه دانا مستنداتی را برای انتشار اخبار خود ارائه کرده است، تصریح کرد: فیلتر کردن چنین سایت های ارزشی بدون تذکر قبلی مناسب نبوده و انتظار داشتیم پس از تذکرات لازم و در صورت ادامه، این کار انجام می گرفت.
رئیس کارگروه هنر و رسانه مجلس یادآور شد: از قوه قضائیه خواستاریم در نحوه برخورد با سایت های ارزشی ضوابط قانونی را رعایت کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم از مسدودشدن شبکه اطلاع رسانی دانا بدون تذکر قبلی انتقاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمن احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فیلترینگ شبکه اطلاع رسانی دانا توسط قوه قضائیه، گفت: اگر موردی در رسانه ای منتشر شده بود که نباید منتشر می شد، نباید بلافاصله فیلتر شود.
وی تاکید کرد: در اینگونه مواقع قبل از هر کاری باید تذکر داده شود و از رسانه مربوطه توضیح خواست، فیلتر کردن بدون تذکر قبلی مناسب نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برخورد رسانه ای در این مواقع، گفت: برخود اینگونه با سایت دانا اشتباه است.
در چنین شرایطی و با توجه به دغدغه های مجلسیان در خصوص این سایت، باید منتظر بود که آیا بالاخره سایت دانا امکان بازگشت خواهد داشت یا این که برای همیشه توقیف شده است؟!

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات