امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۲/۳۱
کد خبر : 2592
چاپ خبر :
خبرگزرای بیان

تلاش برای برافروختن جنگ شیعی – سنی در ایران!

33930_C7TO27PE_pic

به گزارش بیان به نقل از شیعه آنلاین، یکی از توطئه های همیشگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران، جنگ افروزی و به راه انداختن درگیری و جنگ شیعی – سنی در ایران بوده است.

رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران نیز از هر فرصتی استفاده می کنند تا به این مسأله دامن زده و فرصت به وجود آمده را به جرقه ای برای برافروختن جنگ تبدیل کنند.

شاید بتوان گزارش اخیر شبکه خبری “العربیه” وابسته به رژیم آل سعود را جدید ترین تلاش در این راه توصیف کرد.

“العربیه” در گزارشی تحت عنوان «تزاید أهل السنه فی إیران یزعج مراجع شیعیه» (افزایش جمعیت اهل سنت در ایران موجب ناراحتی مراجع شیعه شده)، به تلاش برای اختلاف افکنی میان پیروان مذاهب مختلف در ایران پرداخت.

در بخشی از گزارش العربیه آمده: حجه الإسلام و المسلمین دکتر «ناصر رفیعی» کارشناس مسائل دینی و مذهبی در ایران نسبت به کاهش جمعیت شیعه و افزایش جمعیت اهل سنت در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت “علما و مراجع تقلید شیعه به شدت نسبت به کاهش جمعیت شیعه و زیاد شدن جمعیت اهل سنت در ایران نگران هستند”.

العربیه همچنین افزود: رفیعی در ادامه گفت “نسبت تعدد زوجات در برخی از شهرهای اهل سنت به چهار همسری مردان و داشتن بیش از 40 فرزند منجر شده است.”

شبکه وابسته به آل سعود در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: آیت الله مکارم شیرازی از علمای بزرگ شیعه و یکی از سرشناس ترین اساتید حوزه علمیه شیعیان در شهر قم، چندی پیش، طی اظهاراتی در کنفرانس بین المللی امام سجاد به طور آشکارا نسبت به افزایش جمعیت اهل سنت در ایران هشدار داد.

شبکه العربیه در ادامه تلاش خود برای اختلاف افکنی و فتنه انگیزی در ایران، در این گزارش خود افزود: اما مولوی عبدالحمید، امام جماعت اهل سنت ایران، نسبت به این اظهارات آیت الله مکارم شیرازی واکنش تندی نشان داده و این اظهارات را تحریک آشکار افکار عمومی علیه اهل سنت ایران دانست.

العربیه در بخش دیگری از گزارش خود مطالبی تعجب برانگیز عنوان کرد و نوشت: بر خلاف نظر کارشناس مسائل دینی ایران (دکتر رفیعی)، دلایل افزایش اهل سنت و کاهش جمعیت شیعه در ایران، مسأله زاد و ولد نیست بلکه علت آن آگاهی مردم ایران از حقایق دینی و مذهبی و فعالیت ضعیف ارگان های فرهنگی و دینی ایران در تبلیغ مذهب شیعه است!

العربیه که سیاست های دوگانه و تفرقه افکنانه اش بر افکار عمومی جهان عرب و دیگر کشورهای جهان آشکار شده، در ادامه افزود: تا 500 سال پیش ایران یعنی قبل از حکومت صفویه، ایران یک کشور سنی بود اما با قتل مردم و زور به کشوری شیعی تبدیل شد!

گفتنی است، شبکه العربیه که بدلیل حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ 33 روزه، از سوی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به شبکه “العبریه” نامیده شد، در حالی این گزارش را منتشر کرده که گویا فراموش کرده عربستان سعودی کمتر از 100 سال پیش کشوری غیر وهابی بود و آل سعود با همکاری انگلیس ها علیه حکومت سابق کودتا کرده و بعد از اشغال همه سرزمین های این کشور، رژیم سعودی را تأسیس کرد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات