امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۲/۲۹
کد خبر : 2529
چاپ خبر :
پایگاه خبری بیان

رونمایی از کتاب کمی تا آخر دنیا در سالروز آزاد سازی خرمشهر

رونمایی از کتاب کمی تا آخر دنیا در سالروز آزاد سازی خرمشهر

 

bmp2

به گزارش خبرگزاری بیان گلپایگان، کتاب “کمی تا آخر دنیا” خاطرات داستانی یکی از رزمندگان لشکر امام حسین(ع) استان اصفهان است که تشکیل شده از داستان فعالیت‌های او در پیش از انقلاب، دفاع مقدس و دوران اسارت این رزمنده به فرماندهی سردار سرافراز اسلام شهید حاج حسین خرازی است که در ۲۵۰ صفحه توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات به چاپ رسیده است.

محمدرضا آقا محمدی نویسندهٔ کتاب “کمی تا آخر دنیا” متولد سال ۱۳۴۴ منطقه گوگد شهر گلپایگان است. که درتاریخ 26/10/61 در سن شانزده سالگی به جبهه های نور رفت و به عضویت لشکر امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی در آمد. وی از جمله دلاورانی بود که در عملیات فتح خرمشهر شرکت داشت. آقا محمدی که حدود ۶ ماه از حضورش در جبهه می‌گذشت در عملیات رمضان در تاریخ 23/04/61 به اسارت رژیم بعثی عراق در آمد و حدود ۸ سال در پادگان اسراء موصل ۴ عراق بود.

10794_orig

 یکی از بزرگترین آفتخارات آقا محمدی در هشت سالی که اسیر بود آشنایی با سید آزادگان مرحوم حاج آقای ابوترابی فرد بود که این آشنایی باعث گردیدکه  محمدرضا به تشویق ایشان در مدت ۶ ماه از اسارتش حافظ کل قرآن شود.

آقا محمدی می گوید پس از آزادی همواره برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در محافلی که به این مناسبت برگزار می شد شرکت می کردم و به بیان خاطرات این بزرگواران می پرداختم  تا اینکه در دیداری که در بیست و پنج مرداد ماه سال 1391 به همراه جمعی از آزادگان با مقام معظم رهبری داشتم ، درآن محفل نورانی ایشان تاکید نمودند که آزادگان خاطراتشان را مکتوب نمایند واین مهم‌ترین انگیزه برای نوشتن کتابم گردید.

پس از آن دیدار برای جمع‎آوری خاطرات مصمم شدم و حدود یک سال کار تحقیقی و مطالعه داشتم تا توانستم خاطراتم را گردآوری نمایم و پس از بازنویسی به انتشارات سوره مهر تحویل دادم.

وی در ادامه  گفت :در طول یک سالی که مشغول گردآوری خاطراتم بودم همیشه تا نیمه‌های شب مشغول فکر کردن در مورد اتفاقات گذشته بودم تا بتوانم خاطراتم را به طور دقیق نگارش کنم.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: برای نوشتن این کتاب مدت‌ها به طور مداوم به مطالعه آثار ادبیات دفاع مقدس پرداختم که مهم‌ترین آن‌ها کتاب‌های نورالدین پسر ایران، پای که جا ماند، لشکرخوبان، شونام و… بوده‌اند.

محمدرضا آقا محمدی ضمن مهم خواندن ادبیات دفاع مقدس برای انتقال به نسل‌های آینده کشور گفت: توصیه من به تمام رزمندگان، پیشکسوتان، آزادگان، جانبازان، فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس این است که خاطرات خود را برای نسل آینده مکتوب و در قالب کتاب در بیاورند، سربازانی که خاطراتشان را بنویسند به نوعی تا آخر توانسته‌اند بایستند و در مقابل جنگ نرم و هجمه رسانه‌ای که دشمنان راه انداخته‌اند مقابله می‌کنند.

قسمتی از متن این کتاب بر روی جلد آن به این صورت روایت شده است: در کمال ناباوری پس از ۶ ماه توانستم به عشق زیارت امام خمینی حافظ کل قرآن کریم شوم، تشویق و ایجاد اعتماد به نفس توسط حاج آقا ابوترابی به کمک من آمده بود…

با ورودم به عرصه فعالیت‌های قرآنی و هم‌نشینی با قرآن توانستم مقداری از طراوت و شادابی و نشاط قرآن کریم را با خود قرین کنم، هم‌نشینی با کلام نورانی و معطر قرآن باعث شد از دل تنگی‌ها و احساس غربتم کاسته شود، احساس می‌کردم توان پیمودن مسیر طولانی اسارت که حتی پایان آن هم مشخص نبود را دارم.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات