امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۲/۲۹
کد خبر : 2548
چاپ خبر :
در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان

حجت الاسلام طاهری به ریاست اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان منصوب شد

مراسم معارفه رییس جدید  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در کنار بقعه مبارکه ناصر ابن علی (ع) گلپایگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بیان گلپایگان در این مراسم که با حضور حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، و تنی چند از مسوولین شهرستان برگزار گردید اززحمات چندین ساله حجت الاسلام ضیایی تقدیر بعمل آمد و حجت الاسلام طاهری به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی گردید

IMG_3235

 

صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این مراسم گفت:حجت الاسلام ضیایی با سه سال مدیریت خوب و توانمند خود در شهرستان توانستند با تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ؛قدم بزرگی را بردارند و امید است حجت الاسلام طاهری نیز در این زمینه توانمند عمل کرده و اقدامات موثر و مفیدی در جهت احیای موقوفات و این اماکن متبرکه بردارند.

صادقی بیان کرد:اهداف اداره اوقاف و امورخیریه در دو راستا می باشد؛یکی همکاری و تعامل با ادارات و ارگانهای در حال خدمت و دیگری ترویج فرهنگ وقف در شهرستان به کمک نهادهای شهرستان بخصوص دفتر امام جمعه شهرستان و دفتر حجت الاسلام محمدی گلپایگانی است.

صادقی همچنین گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان 817 بقعه متبرکه و 12 هزار و 500 موقوفه را مدیریت می کند و در طرح آرامش بهاری که در 300 امامزاده برگزار گردید ، شاهد برپایی خیمه های معرفت بودیم که در راستای ترویج فرهنگ اسلام صورت پذیرفت.

وی افزود: حدود 43 هزار رقبه در استان وجود دارد که از این تعداد 35 هزار رقبه منفعتی و 8 هزار رقبه انتفاعی هستند که از این 8 هزار رقبه انتفاعی نیز تعداد 4 هزار و 500 عدد آن مسجد و 900 باب حسینیه است.

ایشان با ذکر این مطلب که وقف اثری ماندگار است گفت: ما در همه ادیان شاهد وقف بودیم که با ورود اسلام و ترویج آن وقف در ایران بسیار فراگیر شد و امروز با توجه به نیازهای جامعه باید وقف صورت پذیرد.

مدیر کل اداره اوقاف و خیریه استان اصفهان در پایان گفت:در سالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است دو هدف اساسی در پیش رو داریم:

یکی اینکه تحول اقتصادی در موقوفات مال الاجاره بروز شود و دیگری اینکه در امور قرآنی  و وقف در بقاع متبرکه تحول فرهنگی ایجادگردد.

IMG_3229

همچنین در این مراسم حجت الاسلام ضیایی ریاست سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به ذکرقسمت کوتاهی از عملکرد سه ساله خود در شهرستان پرداخت و گفت:درآمد بقاع متبرکه بسیار ناچیز و اندک می باشد.در سال گذشته درآمدها 123 میلیون تومان بود که مبلغ ناچیزی برای حفظ و نگهداری بقاع متبرکه در شهرستان می باشد.

وی همچنین صرف 600 میلیون تومان جهت هزینه حفظ و مرمت امامزادگان شهرستان،، احیای حدود 600 هکتار از اراضی موقوفه توسط اداره اوقاف و امور خیریه و بروز گردیدن اجاره این اراضی ،ثبت و دریافت 250 سند موقوفه در شهرستان و طرح ساماندهی زمین های لهرامش را از دیگر برنامه های موفق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ذکر کرد.

IMG_3232

حجت الاسلام طاهری ریاست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز در این مراسم بیان کرد:هدف اصلی همه مسوولین پس از عبادت خدا و بندگی خدمت به خلق می باشد و در این راستاباید همه تلاش و اهتمام خود را برای حفظ  موقوفات ، در شهرستان به کار ببندیم و مدیریت جهادی را به کار بسته تا باری از دوش مردم ولایتمدار برداریم.

 

IMG_3242 IMG_3245 IMG_3265

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات