امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۲/۱۹
کد خبر : 2246
چاپ خبر :
خطيب موقت جمعه گلپايگان

امروز دشمن دین و خانواده را هدف گرفته است و با ماهواره و اینترنت و …درصدد ضربه زدن است

حجت الاسلام والمسلمین محمد خراسانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جوادالائمه (ع) و مولای متقیان حضرت علی (ع) به اهمیت ماه رجب و ایام البیض اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از امور مبارکی که در سال های اخیر رونق یافته، بحث اعتکاف است که استقبال خوبی از سوی مردم به خصوص جوانان از آن شده است.

خطیب جمعه گلپایگان به اهمیت ماه رجب اشاره و خاطر نشان کرد:یکی از اتفاقات مبارکی که شاهد رونق و رواج ان در سال های اخیر بوده ایم،اعتکاف است.

حجت الاسلام خراسانی با بیان اینکه اعتکاف یک مسئله عبادی است و تنها در ایام البیض نیست، افزود: پیامبر اکرم (ص) اعتکاف را در دهه آخر ماه مبارک رمضان انجام می دادند؛ لذا از مسئولان و دست اندرکاران انتظار می رود برای زنده کردن سیره نبوی و ائمه اطهار (ع) به شیوه ای برنامه ریزی شود که در دهه آخر ماه رمضان طی سه روز به این امر اختصاص یابد.

 

امام جمعه موقت گلپایگان با بیان این که دشمن با ابزار متفاوت به جنگ با انقلاب اسلامی برخاسته است،افزود:امروز دشمن دین و خانواده را هدف گرفته است و با ماهواره و اینترنت و …درصدد زدن ضربه است.

وی در ادامه سخنانشان افزود: آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوایل آن جوانان و طلبه ها را به اعتکاف تشویق می کردند و بخشی از هزینه های اعتکاف را نیز آن مرجع بزرگوار متحمل می شدند.

وی در ادامه به 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزای شیرازی اشاره نمود و در این زمینه اظهار داشت: طبق این امتیاز یکی از کمپانی های استعمار پیر انگلیس به مدت 50 سال حق امتیاز خرید و فروش توتون و تنباکو را که از سوی حکام و شاهان بی لیاقت و خوشگذران قاجاریه به امضا رسیده بود در اختیار خود گرفت.

خطیب موقت جمعه گلپایگان با بیان اینکه کشت و کار این محصول طبق این امتیاز به انگلیسی ها داده شده بود، اظهار داشت: برابر این امتیاز کشاورزان مملکت اسلامی را مجبور می کردند تا کشت توتون و تنباکو در هر کجای ایران با نظارت و بازرسی دولت استعمار پیر بریتانیا صورت گیرد.

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به اینکه این امتیاز در واقع یک فرصتی در اختیار پیر استعمار بریتانیا قرار داده بود که با تسلط بر مملکت ایران، اهداف استعماری خود را علیه اسلام و مسلمانان در کشور اسلامی امام زمان (عج) پیاده کنند، افزود: پیروی اکثریت مردم از ائمه اطهار (ع) و احساس خطر آنان از نفوذ بیگانگان بر مملکت و همچنین دین و اسلام منجر به وارد شدن مرجعیت آن زمان مرحوم آیت الله محمدحسن میرزای شیرازی به این رویداد و نوشتن فتوای معروف:« الیوم استعمال توتون و تنباکو بایّ نحو کان در حکم محاربه با امام زمان (عج) است» شد که در نهایت نقشه های انگلیس با این فتوا، نقش بر آب و این حادثه عظیم تاریخی با پشتیبانی علما به وقوع پیوست.

وی افزود: با لغو امتیاز تنباکو استعمار پیر برای تفرقه بین مردم و روحانیت بر آن شد با به کارگیری اهداف شوم خود و سپردن حکومت به رضاخان مانع نفوذ روحانیت در بین مردم  شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات