امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۲/۱۰
کد خبر : 2120
چاپ خبر :
دکتر سعید جلیلی

هنر شهیدان هسته‌ای ما این بود که با رفتار خود تفکر نسل اول انقلاب را به تمدن تبدیل کردند

دکتر سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از استقبال بی نظیر مردم گلپایگان از وی در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در جمع مردم شهرستان گلپایگان حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت.

سعید جلیلی در جمع مردم گلپایگان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ ارشاد ، اظهارداشت: گلپایگان باسابقه فرهنگی و با وجود علمای مجتهدی همچون ایت الله گلپایگانی و آیت الله صافی و دیگر علمای فرهیخته شهرستان ، نه تنهادرکشور بلکه در جهان شناخته شده است که این منوط به وجود فرهنگ مبتنی به اسلام باوری می باشد.

وی افزود: وجود چنین مفاخری در این شهر برگرفته از تمدن وفرهنگ شجره طیبه اسلام است که بروز وظهور کرده است.

جلیلی همچنین گفت: هنر شهیدان هسته‌ای ما این بود که با رفتار خود تفکر نسل اول انقلاب را به تمدن تبدیل کردند. وی نظام متکی به ولایت را شکست ناپذیردانست و افزود تنها راه مقابله ، حفظ وتقویت تفکرحماسه ساز مقاومت است.

وی اظهار داشت: ایادی استکبار طی سال های اخیر برای خود در جهان یک مناسباتی را تعریف کردند که بر اساس آن مناسبات،یکسری رانت‌هایی را برای خود قائل شدند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد:‌ این چند کشور مستکبر بر اساس رانت‌هایی که برای خود قائل شده‌اند، مجوز زیرسؤال بردن آزادی و استقلال دیگران را برای خود صادر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از جمله تعرضات و خصوصیات اجباری این چند کشور حق داشتن سلاح‌های هسته‌ای در جهان است.

ایشان ترساندن و ترور را دو اهرم کشورهای زورگو و مستکبر عنوان کرد، وافزود: بیش از 60 کشور جهان در چند دهه اخیر مورد تحریم از سوی کسانی که مدعی بازار و اقتصاد آزاد هستند، قرارگرفته اند.

وی تاکید داشت: یکسری انحصاراتی بر مبنای نگاه‌هایی شکل می‌گیرد که انتظار دارند همه دنیا این نوع نگاه را بپذیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشورها در مقابل این مناسبات دو گروه‌اند، عده‌ای تسلیم می‌شوند، اما برخی دیگر مقاومت می‌کنند و مهم‌ترین اهرم زور مداران و مستکبران در این عرصه ترساندن کشورهای ضعیف تر است.

ایشان گفت: این کشورهای مستکبر چنانچه نتوانند با تهدید و ترساندن به اهداف خودشان برسند، از حربه و اهرم دوم خود که ترور علیه ملت و دولت مورد نظر می باشد. برای رسیدن به منافع خود استفاده خواهند کرد.

جلیلی تنها راه مقابله با دشمنان را حفظ و تقویت تفکر حماسه‌ساز مقاومت دانست، وخاطرنشان کرد: این ایادی زورگو و مستکبر دم از حقوق بشر می‌زنند و علیه حقوق ملت‌ها اقدام می‌کنندو دموکراسی تا زمانی مورد وثوق آنها است که در راستای منافع خودشان باشد.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با آن‌ها تداوم و تقویت تفکر حماسه‌ساز انقلابی مقاومت است عنوان کرد: این تفکر نه تنها خرمشهر را آزاد کرد، بلکه جنوب لبنان را هم آزاد ساخت.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور متذکر شد: این نوع تفکر، یک تفکر صرف نیست بلکه به همراه پیشرفت است و این برای دشمنان دردناک است که مدام بر مسیر آن مانع‌تراشی و توطئه چینی می‌کنند.

 وی اظهار کرد: اگر تفکری از جنس حماسه مقدس باشد و در عرصه علم و فناوری ظهور و بروز پیدا کند دشمن شکن خواهد بود، که شهدای هسته ای نمونه‌ای بارز این نوع تفکر هستند.

وی گفت: این تفکر انقلابی مقاومت حرکتی را ایجاد می‌کند که‌ می‌توان در مقابل زور و بی‌عدالتی ایستاد، این تمدن باید بتواند در همه ابعاد این تفکر را جلو ببرد و قرارگاه عملیاتی ساختن آن دانشگاه‌ها است.

 وی تاکید کرد: بر طبق گفته خود دشمنان این نظام و از زبان یکی از سران مستکبر خطر کشور ایران این است که به جهان نشان داد نه تنها می‌توان بدون آمریکا پیشرفت کرد بلکه نشان داد با دشمنی با آمریکا هم می‌توان پیشرفت کرد.

وی یادآور شد: امروز ملت ایران ثابت کرده است که علی‌رغم تحریم‌ها می‌توان پیشرفت و آن هم پیشرفت پرشتاب کرد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه مدیریت جهادی یک الگوی عینی است و دلیل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس عینیت بخشی یک نوع مدیریت خاص دفاعی و نظامی از سوی ایران در مقابل دشمنان بود، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پیشرفت است، یعنی اقتصادی که نگذارد افرادی مانع پیشرفت شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. مومنی گفت:

    خط ولایت و مقاومت همیشه ادامه داره

دیدگاه شما

تبلیغات