امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۲/۲۷
کد خبر : 1707
چاپ خبر :

دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با نماینده ولایت فقیه در گلپایگان

دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با نماینده ولایت فقیه در گلپایگان

فرعون هدایت پذیر نیست ولی موسی که نباید دست از هدایت بردارد

 

در پانزدهم اسفند ماه سال جاری اعضای هیئت مدیره وبازرس خانه مطبوعات و خبرنگاران شهرستان گلپایگان، آقایان ابوالقاسم طالبی(مسئول امور مالی خانه مطبوعات وخبرنگاران) فرید نیکخواه(رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات وخبرنگاران)، وحید اعظمی (نائب رئیس هیئت مدیره و دبیر خانه مطبوعات وخبرنگاران)، مهدی وحیدی (عضو هیئت مدیره) و خانم فاطمه عبدلی (بازرس خانه مطبوعات وخبرنگاران ) با امام جمعه شهرستان دیدار نمودند که در طی این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا اسماعیلی اظهار کرد: خانه مطبوعات وخبرنگاران متعلق به همه خبرنگاران می باشد و اگر دیگران در خصوص خانه مطبوعات کوتاهی کردند چرا اداره ارشاد در گذشته نسبت به این موضوع قصور داشته است لذا از اداره ارشاد خواستیم که با در نظر گرفتن اینکه فصل الخطاب، قانون باشد در خصوص خانه مطبوعات شهرستان، اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: یکی از کلیدی ترین وظایف اداره فرهنگ وارشاد نظارت بر خانه مطبوعات است و الان هم که دور جدید هیئت مدیره کار خود را آغاز نموده است اداره ارشاد باید بر فعالیت های این خانه نظارت داشته باشد.
امام جمعه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه همه باید نقد پذیر باشیم خطاب به اعضای هیئت مدیره گفت: نقد پذیری را در خانه مطبوعات نهادینه کنید.
نماینده ولی فقیه در شهرستان تصریح کرد: تمام کسانی که در جامعه اصول نظام و ولایت فقیه را قبول داشته باشند برای ما عزیز هستند حتی اگر فردی را هم در جامعه به عنوان منحرف می شناسیم باید او را زیر بال و پر خود بگیریم و از انحرافش جلوگیری کنیم و نگذاریم بیشتر وارد انحراف گردد.
خطیب جمعه گلپایگان بیان داشت: فرعون هدایت پذیر نیست ولی موسی که نباید دست از هدایت بردارد لذا باید افرادی را که به انحراف های اخلاقی،اجتماعی و سیاسی کشیده می شوند را نجات دهیم.
وی با بیان اینکه با یک خود کار می شود همه را زخمی کرد ادامه داد: قلم و کاغذ خبرنگاران مقدس است. هدف همه باید تنویر افکار عمومی باشد همچنین اصل اساسنامه خانه مطبوعات نیز انسجام وفاق است لذا باید حب و بغض ها را دور بیاندازیم چرا که این موارد سبب پیشرفت نمی شود وآدم را به زمین می زند.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی بابیان اینکه خانه مطبوعات باید نقش پدری داشته باشد عنوان کرد: باید بذر و نهال وحدت را در وجود تمام افراد حتی کسانی که فکر های دیگری هم دارند بکاریم وبا توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر دفع حداقلی و جذب حداکثری، این خانه مطبوعات و خبرنگاران هستند که باید آن را در جامعه نهادینه کنند.
امام جمعه شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه باید خویشتن دار بود، گفت: خود خبرنگاران باید از خودشان دفاع کنند چرا که هر فردی از آحاد جامعه حق و حقوقی دارد برای مثال در گذشته کسی از مدیر عامل مسکن مهر، برای مسکن مهر خبرنگاران درخواستی نداشته ودفاعی نکرده است.
همچنین در ادامه این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان گفت: یکی از بحث برانگیزترین مسائل در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان خانه مطبوعات و خبرنگاران بود که می بایست سهم خبرنگاران شهرستان در خانه مطبوعات یکسان می شد و به خبرنگاران نگاه عادلانه ای می گردید.
خانه مطبوعات برای هم افزایی وهم فکری راه اندازی شده است و وقتی که دیدیم خانه مطبوعات شهرستان به یک حوزه شخصی تبدیل شده و شخص گرا است صحبتی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانه مطبوعات اصفهان کردیم لذا ضروری دیدیم که موانعی را که سبب حضور حداکثری خبرنگاران در خانه مطبوعات می باشد را از سر راه برداریم لذا بند های اصلاحی را به خبرنگاران اطلاع دادیم و آن را به شور گذاشتیم.
وی اضافه کرد: پس از اصلاح اساسنامه که با حضور حداکثری و قاطع خبرنگاران و پیشکسوتان همراه بود با دعوت نامه کتبی مجمع عمومی جهت انتخاب اعضای هیئت مدیره را تشکیل دادیم.
محمدی فشارکی اظهار کرد: اداره ارشاد برای اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در گذشته اتاقی در این اداره در نظر گرفته بود هرچند که جلسات در این مکان نیز برگزار نمی گردید همچنین قید اینکه اعضای هیئت مدیره باید ساکن گلپایگان باشند نیز رعایت نشده بود لذا با وجود تمامی موارد ذکر شده خانه مطبوعات و خبرنگاران شهرستان نیازمند یک جراحی بود که الحمدا…اتفاق افتاد و بازتاب خوبی هم داشت.
در ادامه این نشست، فرید نیکخواه رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران شهرستان گلپایگان گفت: باتوجه به اینکه امام جمعه شهرستان همواره به حفظ وحدت و انسجام بین مردم و مسئولین در شهرستان تاکید دارند، با تک صدایی مخالف می باشند و در برابر فتنه و فتنه گران موضع گیری می نمایند لذا ما نیزدر راستای وحدت بیشتر بین مسئولین و مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و تمام کسانی که در خانه مطبوعات گلپایگان هستند قطعا عمده تلاششان ایجاد تعامل بین خبرنگاران شهرستان خواهد بود.
فرید نیکخواه گفت: دغدغه تمام خبرنگاران این بود که عضوی از خانه مطبوعات باشند که خوشبختانه با درخواست اکثریت خبرنگاران شهرستان و تدبیررئیس اداره ارشاد گلپایگان اساسنامه خانه مطبوعات جهت حضور حداکثری خبرنگاران و پیشکسوتان اصلاح شد ولی نمی دانم چرا عده ای از اینکه خانه مطبوعات سر و سامان بگیرد ناراحت هستند.
همچنین وحید اعظمی نایب رئیس هیأت مدیره و دبیر خانه مطبوعات وخبرنگاران شهرستان گلپایگان در ادامه این نشست بیان داشت: در هفت سالی که از راه اندازی خانه مطبوعات شهرستان می گذرد طبق مفاد اساسنامه آن تخلفات مختلفی صورت گرفته و متاسفانه تا به امروز هیچ گامی برای اصلاح اساسنامه آن جهت حضور حداکثری خبرنگاران برداشته نشده بود که با توجه به مطالبات حداکثری خبرنگاران و تدبیر خوب رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بالاخره اصلاح اساسنامه با رأی حداکثری وقاطع خبرنگاران صورت گرفت و راه برای ورود اکثرخبرنگاران شهرستان به خانه مطبوعات باز شد.
براساس رأی گیری کتبی اعضای جدید هیأت مدیره و بازرس از هفت رسانه مختلف، اعم از نشریات محلی ؛ بیان گلپایگان، رویش لاله های گلپایگان، نمایندگی های روزنامه های سراسری قدس، جوان، رسالت، اعتدال و نیز خبرگزاری ایسنا انتخاب شدند که حضور رسانه های مختلف ومتعدد درهیأت مدیره خانه مطبوعات وخبرنگاران شهرستان یقینا سبب رشد و پویایی آن می گردد؛ که انشاا… با اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات شهرستان ومهیا شدن حضور حداکثری خبرنگاران رسانه های مختلف در آن پویایی و فعال بودن بسیارخوب این خانه را شاهد باشیم و هیأت مدیره جدید تمام تلاش خود را جهت خدمت به این قشر زحمتکش مصروف خواهد داشت.
وی گفت؛ امروزباید تلاش نماییم که هرچه بیشتر وحدت در شهرستان حاکم گردد، در همین راستا تمام اعضای هیئت مدیره جدید متفق القول بر این عقیده هستند که بین خبرنگاران وحدت، انسجام و دوستی ایجاد گردد.

DSCF3070 DSCF3075 DSCF3123 DSCF3125 DSCF3132 جشن کارگری31430 DSCF3126

خبر:فاطمه عبدلی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. فراست گفت:

    امیدوارم که اعضای جدید در کارشون موفق و پیروز باشند
    گلپایگان نیاز به یک خانه مطبوعات پویا و فعال داره
    شکر خدا که اعضاش هم از افراد ارزشی و مقید به نظام و انقلاب هستند
    موفق باشید

  2. Hamid گفت:

    حمید هستم از گلپایگانی های مقیم تهران
    تصاویر را که دیدم خوشحال شدم که عده ای اشخاص ولایتی را در این مجموعه می بینم

دیدگاه شما

تبلیغات