امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۲/۲۷
کد خبر : 1684
چاپ خبر :

خود ستایی به چه قیمت

سرمقاله

خود ستایی به چه قیمت

می گویند شخصی یک سگ لنگ وبی دندان داشت، به اوگفتنداین سگ به چه دردی می خورد که این همه برای نگهداری آن هزینه می کنی؟ جواب داد دیگران که نمی دانند لنگ وبی دندان است. پرسیدند حالا اگر کسی به تو حمله کند چه خواهی کرد؟ گفت: سگ را توی فرغون می گذارم وطرف را دنبال می کنم!!
«دروصف سپاه و بسیج همین بس که امامشان(ره) فرمود: ای کاش من یک پاسدار بودم و آرزو کردند ای کاش خداوند مرا با بسیجیانم محشور گرداند.»
چند ماه پیش در شهریور ماه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس محترم جمهور دربیستمین مجمع سالیانه فرماندهان سپاه با اشاره به سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشتند: «سپاه نقش تاثیر گذاری در جهاد مقدس ودرکنار بسیج برعهده داشت، جبهه مقدسی که عزیزترین یاران انقلاب فدای شرف، عزت واستقلال این مرز وبوم شدند». و همچنین در ادامه دو نکته مهم را یادآوری کردند وگفتند:«سپاه وبسیج دارای دو سرمایه مهم است؛ یکی، سرمایه معنوی ودیگری اجتماعی آن. و افزودند سپاه وبسیج با سرمایه معنوی اش که تا امروز حفظ کرده وتا پایان نیز حفظ خواهد کرد یک برتری وامتیاز نسبت به دیگر نیروهای مسلح دارد». ویک نکته دیگر را نیز افزودند وبیان داشتند: «سپاه باید دژ مستحکم وپناه همه مردم اعم ازمسلمان وغیر مسلمان، شیعه، غیرشیعه، شهری وروستایی باشد. تمام مردم ایران وقتی سپاه پاسداران یا یک پاسدار را می بیند باید احساس امنیت و آرامش کند. یعنی تمام شهروندان بقا و استمرار حقوق شهروندی وحقوق مسلم جامعه اسلامی خودشان را درکنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و بویژه سپاه ببینند. وسرمایه سپاه را بسیج بیست میلیونی وچند ده میلیونی خواند که در حال تحقق آنست».
این مطالب و واقعیات از لسان رئیس جمهوری بیان شد که جریانات تندروی به اصطلاح اصلاح طلب وفتنه گر در صدد مصادره کردن ایشان به نفع خود هستند و رأیی که آحاد جامعه به ایشان دادند را منتسب به خود می دانند. به طبع آن در شهرستان نیز چند ماهی است، عواملی بی ارزش و تندرو با توهین و بی حرمتی به ارزشها در صدد تخریب چهره نهادهای موثر نظام خصوصا دو نهاد مقدس سپاه و بسیج هستند؛ بطوریکه شنیده شده است چندی پیش در دیداری که یکی از مسئولین اجرایی شهر با برخی از اصحاب رسانه ترتیب داده بودند، فردی معلوم الحال که چندان جهت صحبت کردن در رابطه با شخصیت وی لزومی دیده نمی شود، همسو با بیگانگان و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی که این دو نهاد را خوار چشم خود می بینند، شروع به توهین به سپاه و بسیج کرده و با اظهاراتی وقیحانه بسیجیان و سپاهیان را افرادی خوانده که بدون بلیط وارد فضای کشور شده و عن قریب است که توسط دولت آنها را کنار زده و به دوره آنان پایان دهند. و در کنار این سخنان نکته مهم و قابل توجه دعوت از وی در مراسمات برای مجیزه گویی است؛ و نکته قابل توجه و تعجب آور دیگر سکوت این مسئول و عدم نشان دادن عکس العمل خاص در مقابل سخنان سخیف فرد یاد شده است که خود جای بسی تـأسف و تأثر دارد.
حال در اینجا می طلبد مسئولین ارشد شهرستان در پاسخ به این حرکت ضد ارزشی وضد انقلابی سکوت نکرده و از اعضای انقلابی و ارزشی ناظر بر این مجموعه نیز انتظار می رود در حالی که رئیس جمهور محترم همسو با بزرگان نظام در همایش ذکر شده از سپاه خواستند که در دو بخش معیشت مردم و تولید در کنار دولت ایستاده و کمک کنند و اظهار امیدواری کردند که با کمک خدا و همکاری سپاه توطئه های دشمن را در هم بشکنیم، بدون اغماض از کنار این حرکات وقیحانه عبور نکرده و برخورد مناسب و انقلابیی را نسبت به این حرکت از خود نشان دهند و باید به این نکته توجه کرد که چرا برخی از مدیران شهرستان علیرغم اینکه قطعا خود همسو با نظام هستند؛ همچنان با این افراد همکاری دارند و آنها را در جلسات خود راه می دهند. آیا واقعا نیازی در خود احساس می کنند! و در پایان یادآور می شویم که این نشریه به هیچ عنوان قصد تخریب یا کمرنگ کردن چهره کسی را ندارد؛ ولی بنا بر رسالت مطبوعاتی خود، نمی تواند در مقابل برخی تحرکات که به جای خدمت گذاری به مردم، بیت المال را مستمسک اهداف شخصی خود قرار می دهند و برای تبلیغ خود از این گونه افراد معلوم الحال استفاده می کنند سکوت کند.

«اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا».
«فاعتبرو یا اولی البصار»

م.ولایتی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. بهرامی گفت:

    ببخشید این فرد کی بوده؟ اگر همچین چیزی که شما می گوید حقیقت باشد نباید مسئولان اجرایی و قضایی سکوت کنند و این فرد و یا افراد را مجازات کنند.

  2. بیاتی گفت:

    گلپایگان شهر ولایتی هست.ما جوونهای دهه هفتادی هستیم و اجازه نمی دیم کسی وقیحانه زبان به یاوه بچرخونه

  3. اکبر گفت:

    هیچی ندارم جزء اینکه بگم واقعا متاسفام

دیدگاه شما

تبلیغات