امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۲/۲۴
کد خبر : 1698
چاپ خبر :

وزارت ارشاد: نشریه گلشید فاقد مجوز قانونی است

وزارت ارشاد: نشریه گلشید فاقد مجوز قانونی است

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان: به شهرداری گلپایگان مکرراً اعلام کردیم که نشریه گلشید فاقد مجوزقانونی است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران شهرستان به ماهنامه شهرداری گلپایگان تحت نام گلشید اشاره کرد و گفت:ارشاد به صورت رسمی و کتبی هیچگونه مکاتبه ای با شهرداری مبنی بر مجوز چاپ این ماهنامه نداشته و اگر ارگانی اعلام کند که از اداره ارشاد مجوز دارد باید آن را به صورت کتبی در اختیار داشته باشد.
وی ادامه داد :مکرراً به شهرداری گلپایگان اعلام کردیم که این نشریه فاقد مجوز است و در یک دوره کوتاهی تامل کردیم که نظر وزارت ارشاد را صریحاً درباره نشریه گلشید بدانیم ،در واقع با شهرداری گلپایگان در این خصوص مدارا کردیم .مدارای کوتاه مدت ما با چاپ نشریه گلشید علی رغم مکاتباتی که باشهرداری گلپایگان در خصوص عدم مجوز این نشریه انجام دادیم مبنی براین بود که نظر صریح وزارت ارشاد را جویا شویم.
محمد حسین محمدی فشارکی گفت: زمانی که وزارت ارشاد به صورتی رسمی اعلام کرد که این نشریه فاقد مجوز است ونمی تواند مجوز بگیرد انتظار داریم که شهرداری گلپایگان به دستورالعمل های وزارت ارشاد مقید باشد

وی به مصاحبه اخیر محمود بخشی شهردار گلپایگان در جمع عده ای از خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت:انتظارمان این نبود که در فضای رسانه ای شهر و فضای عمومی این موضوعات توسط شهردار گلپایگان مطرح گردد چرا که قاعدتاً در یک فضای اداری این موضوعات پیگیری می شود و وقتی که این موضوعات به فضای عمومی وارد شود قطعاً اداره ارشاد هم باید موضع گیری خودش را به صورت صریح و شفاف به مردم اعلام نماید.
رئیس اداره ارشاد شهرستان اظهار کرد: جواب وزارت ارشاد را در خصوص انتشار نشریه گلشید به صورت نامه کتبی قبلاً به شهرداری اعلام کردیم همچنین جهت تنویر افکار عمومی برخود واجب می دانیم که نامه ای را که وزارت ارشاد در این خصوص برایمان ارسال کرده است به اطلاع عموم مردم شهرستان برسانیم لذا نامه وزارت ارشاد و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان را درخصوص انتشار نشریه گلشید را جهت چاپ در اختیار نشریات وخبرنگاران شهرستان قرار داده ایم.
عدم چاپ نشریه گلشید نظر صریح وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است
محمدی فشارکی بابیان اینکه نشریه شهرداری گلپایگان (گلشید) فاقد هرگونه مجوز قانونی است خاطر نشان کرد: نظر صریح وزارت ارشاد مبنی بر عدم چاپ نشریه گلشید مبنا قرار دارد و باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری مُر قانون اجرا شود لذا بر خود واجب می دانیم از حیثیت این موضوع دفاع نماییم.
وی عنوان داشت: نشریه گلشید مجوز ندارد و بالطبع نباید از اعتبارات شهرداری و بیت المال برای چاپ آن استفاده گردد و به اعتقاد من شهرداری ها فضا و تریبون لازم را برای اطلاع رسانی دارند و می توانند از نشریات محلی، تریبون های عمومی، خبرگزاری ها و سایت اطلاع رسانی شهرداری استفاده نمایند همچنین بیلبوردهای تبلیغات شهری را هم در اختیار دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان با توجه به نام بردن از حضور برخی پایگاه های خبری در مصاحبه اخیر شهردار گلپایگان در یک نشریه محلی درپاسخ به پرسشی در خصوص وجود خبرنگار از خبرگزاری های گلپا پرس ،خبرآنلاین، ایکنا، هنر نیوز در گلپایگان ومعرفی آنها به اداره ارشاد و دارا بودن مجوز خبرگزاری آنها یادآور شد؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان و من به عنوان رئیس آن هیچ اطلاعی از حضور خبرنگاران این خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در شهرستان گلپایگان ندارم و در مورد مجوز خبرگزاری بودن برخی از آنها هم باید تحقیق کرد.
جشنواره شعرانقلاب اسلامی و جشنواره عکس ریحانه النبی با شهرداری گلپایگان به صورت مشارکتی برگزار گردید
محمدحسین محمدی فشارکی با اشاره به سخنان شهردار گلپایگان در مصاحبه اخیر خود مبنی برگزاری جشنواره عکس ریحانه النبی و جشنواره شعر انقلاب اسلامی توسط شهرداری گلپایگان خاطر نشان کرد: هر دوجشنواره با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری گلپایگان برگزار شد که دررابطه با مشارکتی بودن این برنامه ها مستندات زیادی از جمله بیلبورهای تبلیغاتی وجود دارد و اینکه به گونه ای گفته شود که صرفاً یک نهاد این دو جشنواره را برگزار کرده است دور از انصاف است .
وی به برخی از برنامه های آتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره کرد و گفت: افتتاح پایگاه بسیج اداره ارشاد با همکاری سپاه گلپایگان و حضور حجت الاسلام والمسلمین تائب در نیمه دوم فروردین سال آینده از برنامه های این اداره خواهد بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اضافه کرد: برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ کتاب با همکاری شورای شهر گوگد در مسجد جامع این شهر، تقدیر از فعالان کانون های فرهنگی هنری در خطبه های نماز عبادی سیاسی شهرستان، برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی و… برخی از فعالیت های این اداره در چند ماه اخیر می باشد.

گلشید 3 گلشید 1 گلشید 2

فاطمه عبدلی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. جمالی گفت:

    واقعاً جای تاسف داره
    پول بیت المال را برمیدارند برای اینکه برای خودشون تبلیغات کنند و خودشونا فعال و مردمی نشون بدند خرج میکنند انوقت ما باید تو این کوچه های پر از چاله و چوله هر روز درگیر باشیم
    شهرداری گلپایگان معروف هست دیگه نیاز به نشریه زدن نیست
    خدا یه خیری به این فرهنگ و ارشاد بده 

  2. شهر من گفت:

    بحق چیزای ندیده و نشنیده
    دم از قانون میزنند بعد خودشون بی قانونی میکنند
    بیلبردا و جلساتتون کم بود حالا نشریه هم میزنید 
    با پول کی نامردا …

  3. س.کریمی گفت:

    شهرداری گلپایگان همه کارهاش آراسته و وارسته بود فقط مونده بود نشریه بزنه و مردم هم هیچ مشکلی ندارند تو شهر…
    از بیان ممنون بابت اطلاع رسانی این موضوع

  4. محمودی گفت:

    شهردار محترم باید پاسخگو باشند نسبت به این بی قانونی

دیدگاه شما

تبلیغات