امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۲/۲۴
کد خبر : 1823
چاپ خبر :

با حضور مسئولان شهرستان ؛غرس نهال در دبیرستان ابوذر گلشهر صورت پذیرفت

با حضور مسئولان شهرستان ؛غرس نهال در دبیرستان ابوذر گلشهر صورت پذیرفت

 

یکی از سیاستهای کلی منابع طبیعی، غرس و توزیع نهال مثمر ثمر است /یک هکتار جنگل روزانه 3میلیون تن اکسیژن تولید می کند که برای سلامت محیط زیست مفید است.

کارشناس فنی منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان در آیین درخت کاری که با حضور مدیریت آموزش و پرورش ،مسئولان منابع طبیعی گلپایگان و اعضای شورای اسلامی شهرگلشهردردبیرستان پسرانه ابوذر و حضرت مریم گلشهر برگزارشد.،اظهارداشت: هفته منابع طبیعی هرساله از14اسفندماه لغایت 20اسفند ماه می باشد که در سطح کشوربه صورت نمادین در ادارات ونهادها ومدارس به یادحضرت امام (ره)و شهدای گرانقدرانقلاب اسلامی نهال غرس می شود.

محمداسماعیل توسلی تأکید کرد: منابع طبیعی وآبخیزداری وظیفه حفظ وحراست و جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی وهمچنین استعدادیابی اراضی و واگذاری اراضی برای طرح های صنعتی ،تولیدی وعمرانی را در شهرستان عهده دار می باشد.

مهندس توسلی با بیان اینکه مراتع ،آب ،خاک وجنگل ها ازدسته تجدید شونده می باشند،خاطرنشان کرد:145هزارهکتار ازاراضی شهرستان را مراتع تشکیل می دهند که 20درصد این مراتع دارای خاک حاصلخیز ومابقی دارای خاک متوسط و فقیر هستند.

وی افزود: منابع طبیعی علاوه بر تأمین علوفه دام ، دارای فوایدی از قبیل حفظ آب ، خاک و جلوگیری از سیلاب های فصلی می باشد.

مهندی توسلی بر استفاده بی رویه ازمنابع طبیعی برای چرای دام تأکید کرد،و خواستار شد: شما دانش آموزان باید مروجی برای حفظ پوشش گیاهی و آب و خاک درخانواده و نزدیکان باشید.

کارشناس فنی منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان با بیان اینکه انواع گیاهان دارویی با ارزشی در شهرستان وجود دارد ،تأکید کرد: بیش از 300سال طول می کشد که یک سانتی متر خاک حاصلخیزتجدید شود بنابراین حفظ وحراست از آب وخاک وجنگل وظیفه همگان است.

مهندس محمداسماعیل توسلی با بیان اینکه کاشت و توزیع نهال سیاست کلی منابع طبیعی و آبخیزداری است،خاطرنشان کرد:درخت علاوه براینکه رونق اقتصادی دارد، با تولید اکسیژن ، برای سلامت محیط زیست نیزمفید وموثراست .

توسلی خاطرنشان کرد: یک هکتار جنگل روزانه 3میلیون تن اکسیژن تولید می کند بنابراین از برداشت بی رویه درختان باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی منحصر به یک زمان خاص نیست بلکه آیندگان نیز سهم دارند ،تأکید داشت : با فرهنگ سازی به مسئله فضای سبز اهمیت بدهید ونگذارید آیندگان از این نعمت پروردگار محروم شوند.

کارشناس فنی منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان با اشاره به تأکیدات ائمه اطهار و بزرگان دینی مبنی بر اهتمام ورزیدن به حفظ و حراست از درختان ،تأکید کرد:در حفظ وحراست از منابع طبیعی کوشا باشیم و از کندن بوته ها و ریختن زباله در محیط زیست که مانع رشد بوته ها می شود جلوگیری کنید.

درادامه مدیردبیرستان ابوذر گلشهر ضمن خیرمقدم به مسئولان ،اظهارداشت: کاشت درخت با حضور دانش آموزان در مدارس اهمیت دادن به مسئله فضای سبز و محیط زیست را فرهنگ سازی می کند.

شمس الله فیاضی تأکید کرد: دانش آموزان خود را حامی حفظ و حراست از درختان ومنابع طبیعی بدانند چرا که وظیفه انسانی و شرعی خود را انجام می دهید.

نایب رییس شورای اسلامی شهر گلشهر نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: به یاد شهدا و سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان ابوذر و دخترانه حضرت مریم 35نهال غرس می شود.

لازم به یادآوری است: دراین آیین از سه نفراز دانش آموزان دبیرستان حضرت مریم بنام ساجده جنت، پروین یاوری و نرگس یاوری که درنمایشگاه صنایع دستی گلشهر رتبه های اول را کسب کرده بودند ،با اهدای هدیه از سوی مدیریت آموزش و پرورش تقدیر شد.

IMG_0020

 گروه خبری بیان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات