امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۲/۰۱
کد خبر : 1604
چاپ خبر :

پاسخ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در مورد نحوه توزیع سبدکالا در گلپایگان

پاسخ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در مورد نحوه توزیع سبدکالا در گلپایگان

نکونام

در پی نارضایتی مردم از نحوه توزیع سبد کالا در شهرستان حسین نکونام ریاست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه بیان مبنی بر اینکه آیا نمی شد مکان دیگری را برای توزیع سبد کالا بین مردم در نظر گرفت که مردم مجبور نباشند در صفهای طولانی آنهم در سرمای شدید و زیر بارش برف بایستند گفت:
با توجه به این که این طرح یک طرح ملی است و البته این کار باید با آمادگی کامل انجام می گرفت و متاسفانه یک مقدار شرایط جوی تغییر پیدا کرد و سرمای شدید و بارش برف نیز مزید بر علت شد؛ و اِلا اقتضای چنین دریافتهایی این است که صف و نوبت باشد اما جهت رفاه حال مردم که خیلی ازدحام ها تو در تو نباشد و آقایان و خانم ها از یکدیگر جدا باشند ما مجبور به زدن داربست ها شدیم.
وی گفت: طرح زدن داربست پشت دربهای بسته شده فروشگاه ،یک طرح ملی و سراسری است و فقط مخصوص گلپایگان نیست.
وی همچنین گفت: ما در شهرهای گلشهر و گوگد و گلپایگان مراکز جدیدی را برای این کار پیش بینی می کنیم تا در آینده نزدیک تعداد مراکز توزیع بیشتر شود و مردم عزیز دچار مشکل نگردند.
نکونام همچنین نرسیدن به موقع کالا به محل توزیع و شرایط بد جوی را مزید بر علت دانست و از مردم خواست که عجله نکنند و با حوصله و متانت زمان خود را مدیریت نمایند و سبد کالای خود را دریافت نمایند.
نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه قدس که پرسید در مصاحبه ای که با مردم شد عده ای اعتراض داشتند که از ساعت 6 تا 9 صبح در صف ایستاده ایم و مسئولان فروشگاه هنوز درب فروشگاه را جهت تحویل کالا به مردم باز نکرده اند بیان کرد؟
سال گذشته که برنج توزیع می کردیم ، خانواده ها از ساعت 6 صبح می آمدند و می خواستند هر بسته 10 کیلو گرمی برنج را 23000 تومان بخرند؛ حال با توجه به اینکه این سبد رایگان می باشد مردمی که زمان خود را مدیریت نمی کنند بدانید اگر شب هم شده در این مکان می خوابند .من انتظارم این است که مردم با حوصله و متانت بیشتر جهت دریافت سبد کالا مراجعه نمایند و بدانند سبدکالا در وقت مقرر تحویل خانواده ها خواهد شد.
نکونام همچنین اضافه نمود ما در رابطه با بحث سبد کالای رایگان دولت هیچگونه تقصیر و کوتاهی نداریم،اما همینجا از مردم عذرخواهی می کنم و از وضعی که بوجود آمده پوزش می طلبم.
نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که پرسید وضع توزیع سبد کالا در شهرستان خوانسار به چه شکلی است و چند مرکز کالا برای توزیع به این امر اختصاص داده شده گفت:
آنجا نیز بر اینگونه می باشد و 2 مرکز ، سبد کالا را به مردم ارائه می دهد.وی همچنین اضافه نمود گلپایگان در توزیع سبدکالا نسبت به بعضی از شهرهای استان در وضعیت بهتری به سر می برد.
نکونام همچنین فروشگاه رفاه و فرهنگیان را بعنوان مراکز توزیع سبد کالا در گلپایگان معرفی نمود و گفت:انشاا… اگر در شهرهای گوگد و گلشهر سبد کالای مورد نیاز فراهم گردد و زیرساختهای فنی و مهندسی این کار فراهم شود و فروشگاه های بزرگ آمادگی خود را اعلام نمایند و بانک ها تعامل لازم را در این زمینه داشته باشند ، سبد کالا نیز آنجا توزیع خواهد گردید، حتی در گلپایگان درصدد هستیم این مراکز را افزایش دهیم و این مشکل نه شهرستانی است و نه استانی بلکه کشوری می باشد.
نکونام در پاسخ به این سوال که در سایت دریافت کالا و سامانه کالا در گلپایگان از چند مرکز اسم برده شده ولی فعال نمی باشند گفت:با توجه به کمبود کالا و نرسیدن آن به دلیل شرایط بد جوی و تعدد شهرستانهای اصفهان ، تا کنون موفق نشدیم آنجور که انتظار داشتیم کالا برسد.وی همچنین اضافه نمود انشاا… با پیگیری های صورت گرفته بتوانیم فروشگاه های کارمندان دولت و بهداری و اتکا را جهت توزیع سبد کالا به جمع این دو فروشگاه اضافه نمائیم و حتی آمادگی داریم در روستا ها اگر زیرساخت فنی آماده شود و بانک ها همکاری نمایند بتوانیم سبد کالا را فراهم نمائیم.
حسین نکونام همچنین عنوان کرد کلیه فروشگاه ها تا زمانی که سبد کالا در آن وجود داشته باشد باید آن را توزیع کنند و زمان توزیع مخصوص صبح ها نمی باشد.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت در مورد افزایش و کاهش وزن مرغ های موجود در سبد کالا که باید 4 کیلو گرم باشد افزود:
بر اساس بخشنامه قرار است به هر خانواده داخل سبد کالا علاوه بر کالاهای دیگر 4 کیلو گرم مرغ تحویل شود که اگر مقدار آن کم و زیاد گردد بر اساس کیلویی 6500 تومان،این میانگین از مردم گرفته یا به آنها برگردانده می شود.
نکونام همچنین گفت:امکان دارد در هر سبد کالایی که به خانوار تحویل داده می شود 2 تا 4 هزار تومان از خانوار گرفته شود و این بلحاظ تفاوت قیمت مرغ می باشد بر مبنای 6500 تومان که قیمت آن را دولت مشخص کرده و دست ما نیست و امکان دارد از 4000 تومان این دو تا مرغ کمتر باشد که به آن خانوار پول تحویل می شود.
وی در پایان افزود:ما به فروشگاه ها اعلام کردیم از اوزان ترکیبی استفاده نمایند که کمتر بخواهند از مردم پول بگیرند و از مردم می خواهیم زمان مراجعه به فروشگاه،پول خرد همراه داشته باشند تا کارشان سریعتر انجام شود و وقفه ای در کار عزیزان اتفاق نیافتد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. افشار گفت:

    با عرض سلام.
    لطفا به فرمانده محترم بگویید به جای اینکه این قدر حرف بزنند (روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا) عمل کند ما که زیر پایمان علف سبز شد ولی دیجیتال ندیدم. بابا اگر نمی توانید خوب این قدر نگید دیجیتال به زودی راه اندازی می شود.
    در ضمن این را به گوش مسئولین برسانید که یه فکری به حال این بیمارستان بسیار بسیار پیشرفته گلپایگان بکنند. اون از نبود تجهیزات و تعلل در جواب ازمایشگاه باعث مرگ یک پدر که یتیم شدن یک دختر 6 ساله را به همراه داشت.
    http://golpanews.com/detail=9098
    این هم از نبود تجهیزات که باعث مرگ مغزی که جوان 25 ساله گلپایگانی شد. والا اگر همین جا تجهیزات بود این طوری نمی شد. بابا خوب بگید کسی که در گلپایگان تصادف می کند مستقیم بهشت نه بیمارستان.

دیدگاه شما

تبلیغات