امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۱/۲۸
کد خبر : 1433
چاپ خبر :

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان:حدود 10 واحد آموزشی به طور کامل هوشمندسازی شده اند

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان:حدود 10 واحد آموزشی به طور کامل هوشمندسازی شده اند

مهدی اشراقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نشریه بیان ،به سوالات چنین پاسخ گفت.

خبرنگار بیان :چه تعداد دانش آموز در دوره های مختلف مشغول به تحصیل هستند؟و تعداد آموزگاران و دبیران مشغول تدریس چقدر می باشد؟
مهدی اشراقی بیان کرد: تعداد14هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی ،متوسطه اول(راهنمایی) و متوسطه دوم(دبیرستان) و مدارس غیرانتفاغی مشغول به تحصیل می باشند .
وی در ادامه همین سوال افزود: تعداد 1200 نفر دبیر و آموزگار در 135 واحد آموزشی در حال تدریس می باشند.
خبرنگار بیان : اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی مدارس را بیان کنید؟
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان با اشاره به هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: مقرر شد برای هوشمندسازی مدارس پنجاه درصد از محل اعتبارات دولتی و پنجاه درصد از محل مشارکت های مردمی اقدام شود .
وی افزود: تا حدودی کار به جلو رفته ، اما با توجه به وضعیت تحریم ها مقداری هوشمندسازی دچار تأخیر شده است.
وی اضافه کرد:در مدارس مرکزی و بزرگ در هر سه دوره تحصیلی حداقل یک کلاس به صورت سیار و چرخشی هوشمند شده است .
اشراقی ادامه داد: حدود 10 واحد آموزشی نیز به طور کامل هوشمند سازی شده است.
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به شرایط هوشمند سازی در مدارس ،تصریح کرد: شرایط هوشمندسازی در دوره ابتدایی با توجه به ماهیت دروس و آموزش ضمن خدمت آموزگاران روال سریعتری دارد.
وی افزود: تعدادی از کلاسهای مدارس روستایی و حاشیه شهر نیز با مشارکت مردم و مساعدت اداره هوشمند سازی شده است.
خبرنگار بیان :با توجه به تغییر نظام آموزشی و اضافه شدن پایه ششم پیش بینی شما از ایجاد تحول واقعی در نظام آموزشی چیست؟
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان اظهار داشت: اضافه شدن پایه ششم یکی از مصادیق طرح سند تحول بنیادین و محورهای دیگری مثل هوشمندسازی مدارس ،اجرای طرح 6-3-3 یعنی شش پایه دوره ابتدایی و سه پایه دوره متوسطه اول و سه پایه دوره متوسطه دوم از مصادیق دیگر طرح تحول می باشد.
خبرنگار بیان:با توجه به صحبتی که پیرامون حذف تعطیلی پنج شنبه وجود دارد کار به کجا می رسد؟ نظر خودتان را بیان کنید؟
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به تعطیلی مدارس گفت:با توجه به اینکه تعطیلی پنج شنبه ها امکان حضور بیشتر دانش آموزان در منزل و کنار اولیاء را فراهم می کند و از نظر روانی حائز اهمیت است و از طرف دیگر فرهنگیانی که ادامه تحصیل می دهند از این فرصت به نحو احسن استفاده می کنند و امیدوارم که تعطیلی پنج شنبه ها به قوت خود باقی بماند.
خبرنگار بیان: آیا امسال با تغییر کتب درسی روبرو بودید؟
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه امسال با تغییر کتب مواجه بودیم ،اظهار داشت:بعضی از پایه ها و برخی از درسها تغییرات داشت مانند کتب پایه هفتم ، کتابها از نظر محتوا و هدف مستحکم و قابل قبول هستند اما اشکلات و ایرادات شکلی هم بعضأ داشتند که موارد از طریق سر گروههای آموزشی به مراجع بالاتر انتقال داده شده است.
خبرنگار بیان:با توجه به تعداد نیروها آیا با مشکل نیرو در مدارس مواجه هستید؟
مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش گلپایگان با کسری نیرو مواجه است، تصریح کرد:برای سازماندهی سال تحصیلی آینده حداقل 60 آموزگار دوره ابتدایی ، 20 دبیر دوره متوسطه اول و 30 دبیر دوره متوسطه دوم به ویژه در رشته های علوم پایه کسری نیرو خواهد بود که امیدواریم در این رابطه تدابیر لازم اندیشه شود .

خبرنگار بیان: کسانی که 20 سال و بالاتر سابقه کار دارند یک روز تقلیل ساعت دارند و یا اگر کلاسی بروند بایستی حق التدریسی آنها پرداخت شود ،می گویند در گلپایگان پرداخت نمی شود ،توضیح دهید؟
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان اظهار داشت: فرهنگیانی که بالای بیست سال تجربه آموزشی تمام وقت داشته باشند مشمول 4 ساعت تقلیل ساعت کار می شوند.
وی افزود: این در گلپایگان هماهنگ با سایر مناطق کشور اجرا می شود،حال اگر به دلیل نیاز همکارانی این چهار ساعت را نیز تدریس می کنند حق التدریسی آنان پرداخت می شود.
خبرنگار بیان : حق روستا و نحوه پرداخت آن چگونه است؟
مهدی اشراقی بابیان اینکه حق روستا به سبک و سیاق قبل تغییر یافته است ،تصریح کرد:تحت عنوان مناطق محروم کمتر توسعه یافته به صورت فوق العاده به مناطق محروم کمتر توسعه یافته به فرهنگیانی که در روستاها و شهرهای زیر 12هزار نفرجمعیت تدریس می نماید پرداخت می شود.
اشراقی ادامه داد: در شهرستان گلپایگان نیز مطابق قانون به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.
خبرنگاربیان: جدیداً گفته شده برای کلاس ضمن خدمت از معلمان 10 هزار تومان پول دریافت شده است آیا صحت دارد؟
مدیرآموزش وپرورش گلپایگان بابیان اینکه همکاران محترم برای حضور درکلاسهای ضمن خدمت هیچگونه وجهی پرداخت نمی کنند بلکه گواهی ضمن خدمت نیز دریافت می کنند، تصریح کرد: به درخواست تعدادی از همکاران درمباحث آموزش کامپیوتر و جدا از مقوله ضمن خدمت با پیگیری گروههای آموزشی مقرر است کلاسهای باز آموزشی به صورت تخصصی تشکیل شود که همکاران علاقمند می توانند شرکت کنند ومبلغ فوق به عنوان مشارکت در حق الزحمه از اساتید لحاظ خواهدشد.
خبرنگار بیان: وضعیت عفاف وحجاب درمدارس چگونه است؟
مدیر آموزش وپرورش گلپایگان گفت: باتلاش وممارست همکاران فرهنگی ،مدیران ومعاونین وسایر فرهنگیان مدارس شهرستان گلپایگان از نظر عفاف وحجاب وضعیت خوب وقابل است .
مهدی اشراقی از مسئولان استان و شهرستان به ویژه امام جمعه ، فرماندار که دراین زمینه و سایر زمینه ها همکاری لازم را با آموزش و پرورش گلپایگان دارند تقدیر وتشکر کردند.
خبرنگار بیان:چرا رستوران خانه معلم گلپایگان مانند بقیه شهرستانها بصورت شبانه روزی کار نمی کند؟
مهدی اشراقی در این باره گفت: چند ماهی رستوران خانه معلم بصورت شبانه روز فعالیت می کرد ولی بدلیل عدم استقبال همشهریان عزیز و کمبود مسافرین تصمیم گرفتیم این رستوران فقط برای برگزاری مراسمهای مختلف در شهرستان فعالیت نماید.

مصاحبه :معصومه فصاحت

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. تکاور گفت:

    سلام.مدرسه ی ما مثلا کاملا هوشمند سازی شد و لی در طول سال حتی یک بار هم استفاده نکردییم.چرا؟چون معلمها بلد نبودند و نییییسسستند که ازشون استفاده کنن

دیدگاه شما

تبلیغات