امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۱/۲۸
کد خبر : 1497
چاپ خبر :

سرگرمی های نوین(بازی های رایانه ای *جمع بندی*)

سرگرمی های نوین(بازی های رایانه ای *جمع بندی*)

در چهار شماره گذشته به بررسی مشکلات پیرامون بازی های رایانه ای و تاریخچه و عوامل فرهنگی و ضد فرهنگی آن پرداختیم.
سخن و صحبت در این مقوله بسیار است .
صنعت تاثیر گذار و نوپای بازی های رایانه ای در کشورمان متاسفانه آنچنان که شایسته آن می باشد نتوانسته رشد و مورد حمایت قرار گیرد و در مقابل جذابیت های رنگارنگ نمونه های خارجی هنوز نتوانسته خودی نشان بدهد.
امروزه دیگر بازی های رایانه ای از مقوله سرگرمی خارج شده اند و به ابزاری جهت انتقال افکار و فرهنگ ها و در راس آن حضور سیاست در این صنعت جهت القای سناریوهای از پیش تعیین شده غربی می
باشد.
بازی های رایانه ای هم اکنون تبدیل شده به جنگ نرم و پر تلاتم بین قدرت ها و فرهنگ ها و اگر ما در کشورمان نتوانیم نسبت به بستر سازی در این زمینه کاری انجام دهیم و برای مقابله با تهاجم فرهنگی چاره ای بیاندیشیم و مانند قبل دست روی دست بگزاریم ؛ بطور حتم شکست سختی در آینده خواهیم خورد.
خوب است که تجربه ویدئو و ماهواره و اینترنت را داریم .
نوجوانان و جوانانی که در عصر حاضر در بازی های موجود در بازار با فرهنگ غرب و ضد اسلامی آشنا می شود در آینده به طور حتم هنجار شکنی کرده و فرهنگ خود را سست میبینند و فرهنگ غربی را موجب تعالی خودشان بر می شمارند.
هنگامی که متاسفانه نوجوانی خیلی راحت بازی هایی را انجام میدهد که در آن ترویج بی بند و باری و بی قانونی می شود و تبدیل می شود به یک ماشین کشتار برای ارتش آمریکا علیه کشورهای خاورمیانه و متاسفانه کشور خودش ،در آینده چه انتظاری باید از آن داشت؟
با ورود سیاست در بازی های رایانه ای و دشمنی واضح غرب علیه کشور عزیزمان ایران و تصویب هزینه های هنگفت در سنای آمریکا و حمایت کشورهای انگلیس و فرانسه و رژیم غاصب سهیونیستی و … از بازی های ضد اسلامی و ضد ایرانی ؛ آیا نباید کمی به خودمان بیایم؟؟؟
در اکثر بازی های کنونی چندین مقوله برای مقابله با ایران با برنامه ریزی قبلی مورد هدف قرار گرفته که عبارت اند از :
1-اشاعه فرهنگ غربی و تلقین به بازی کننده که فرهنگ غرب یک فرهنگ پیشرفته و متمدن است و باعث رشد و تعالی می شود.
2-تضعیف فرهنگ والای ایرانی
3-تضعیف ارزشهای اجتماعی و هنجارها و قوانین داخلی
4-تضعیف روحیه جهادی و اسلامی
5-مورد هرف قرار دادن اصل ارزش های معنوی نوجوانان و جوانان
6-ترویج فرهنگ بی بند و باری و مسائل غیر اخلاقی و عادی جلوه دادن آنها
7-ضعیف جلوه دادن نیروهای نظامی و معرفی اشخاص و نام های خاص به عنوان تروریست
8-ترویج خشونت ، توهین ، تخیل گرایی و دوری از واقعیت ها
و …
هر فرد و مسئولی جهت مقابله با موارد فوق و دفاع از ارزش ها و فرهنگ والای ایرانی باید آنچه که در توان دارد را انجام دهد.
قوه مجریه با تخصیص بودجه و حمایت از تولید کننده داخلی و نظارت بر واردات بازی ها،قوه مقننه با تصویب قوانین بازدارنده و قوانینی که در جهت حمایت از تولید کننده های داخلی باشد،فروشندگان بازی های رایانه ای با رعایت سن خریدار به آن بازی بدهند و از فروش بازی های ضد ایرانی و ضد اسلامی خوداری کنند،سازمان صدا و سیما جهت آگاه سازی جامعه و والدین و از همه مهمتر خود خانواده ها می باشند که می توانند با کنترل و نظارت بر بازی های خریداری شده برای فرزندشان از وقوع مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

موضوع دیگر در بازی های رایانه ای مزیت ها و معایب روحی و جسمی است که بازی برای بازی کننده بوجود می آورد .در شماره قبل به طور مبسوط به آن پرداختیم .
والدین باید بدانند که انجام بازی ها در بازه زمانی زیاد و همچنین بازی هایی که بالاتر از سن فرزند آنها می باشد موجبات تغییر در رفتار و اخلاق فرزندانشان را در بر خواهد داشت.
مشکلاتی از قبیل سوءهازمه،تنبلی جسمی،تنبلی فکری،تخیل گرایی،بی حوصلگی،عصبانیت زود هنگام،گوشه گیری ،افت تحصیلی و …
ولی اگر با برنامه و تهیه بازی های مناسب باشد نه تنها که مشکلات فوق پیش نخواهد آمد بلکه موجبات پیشرفت و رشد فکری فرزند را در بر خواهد گرفت.
در پایان امیدواریم تا با بیان مزیت ها و معایت بازی های رایانه ای در ابعاد فرهنگی،اجتماعی و مذهبی توانسته باشیم در تصمیم گیری بهتر در این زمینه کمکی به رشد و تعالی مقوله بازی های رایانه ای و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداشته باشیم.

یوسف کامرانی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات