امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۱/۲۸
کد خبر : 1436
چاپ خبر :

تأمین آب کشاورزی وشرب مردم شهرستان مهم ترین دغدغه مسئولان

تأمین آب کشاورزی وشرب مردم شهرستان مهم ترین دغدغه مسئولان ؛سد کوچری 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار گلپایگان گفت: تأمین آب کشاورزی و شرب مردم مهمترین دغدغه مسئولان گلپایگان است.
محسن حسین میرزایی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و مردم روستای کوچری که با حضور مسئولان امورآب قم ، اصفهان وتهران در محل فرمانداری گلپایگان برگزارشد، اظهارداشت: در چند سال اخیر وجود خشکسالی در این شهرستان مهمترین دغدغه مسئولان گلپایگان برای تأمین آب کشاورزی و شرب مورد نیاز مردم این شهرستان است .
وی تأکید کرد: مجریان با تامین اعتبار، ایجاد انگیزه و افزایش نوبت های کاری برای پیمانکاران و پرداخت مطالبات جمعی از مالکان روستای کوچری که تاکنون بهای زمین خود را دریافت نکرده اند در تکمیل و آبگیری سد کوچری که پیشرفت فیزیکی بالایی هم دارد، تلاش کنند.
فرماندار گلپایگان گفت: پیرامون پیگیری تکمیل سد کوچری، اسکان مردم این روستا در محل دیگر وهمچنین حقابه آب کشاورزی و شرب ، مطالبات مالکان زمین های این سد و دیگر مشکلات آن با حضور مسوولان و نمایندگان کشاورزان 48 جلسه کاری طی یکسال گذشته برگزار شده است.
محسن حسین میرزایی ضمن تأکید بر لزوم بهینه سازی نهرسنتی هارون و دیگر نهرهای کشاورزی این شهرستان که با احداث سد کوچری دچار آسیب شده است خواستار ذخیره سازی آب لازم برای کشاورزی و شرب مردم گلپایگان بویژه در فصل های پر مصرف از سوی شرکت آب منطقه ای اصفهان شد.
فرماندار گلپایگان با بیان اینکه احداث سد کوچری جزو طرح های ملی است و از اهمیت بالایی برخوردار است ،خواستار تسریع عملیات اجرایی و بهره برداری این طرح ملی در شهرستان گلپایگان شد.
در ادامه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم بیان کرد: سد کوچری در گلپایگان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از این پروژه ملی نیازمند تخصیص اعتبار است.
سیدحسن رضوی افزود: این سد جزو پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به گلپایگان، قم و دیگر شهرهای این مسیر است.
وی با اشاره به اینکه حجم سد کوچری ، 207 میلیون متر مکعب آب پیش بینی شده است اظهار کرد: با بهره برداری از این سد، مدیریت منابع آب در این بخش محقق و مشکلات فعلی مرتفع خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه قم مجری سد کوچری را آب منطقه ای تهران دانست، و افزود: با تخصیص اعتبار لازم و همکاری مسوولان عملیات آب گیری سد بر اساس برنامه زمانبندی شده در پایان سال 92 آغاز می شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات