امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۰/۲۱
کد خبر : 1328
چاپ خبر :

زنده نگه داشتن آیین های سنتی سد محکمی برهجمه های دشمن است

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان:

زنده نگه داشتن آیین های سنتی سد محکمی برهجمه های دشمن است

اقتصاد پایه توسعه وسیاست زمینه ساز توسعه است.

 مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان گفت: کسانی که اعتقاد به فرهنگ اسلامی دارند باید فرهنگ را اساس کار وسیاست را مبتنی براقتصاد بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از طرح های نخبگان ، اظهارداشت:دیدگاه مقام معظم رهبری برخواسته از معرفت دینی  واعتقادات اسلامی است  و ایشان همواره بر اهمیت به مقوله فرهنگ وجایگاه آن تأکیدات فراوانی داشته اند و همه ما در قبال فرهنگ عمومی کشور مسئول می باشیم.

قطبی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ وارزشهای فرهنگی هویت و روح یک ملت است و فرهنگ حاشیه وذیل اقتصاد وسیاست نیست  بلکه اقتصاد وسیاست حاشیه وذیل فرهنگ هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی امری ضروری است ونمی توان انتظار داشت که فرهنگ کشور اعم ازفرهنگ عمومی، نخبگان وفرهنگ دانشگاهی به خودی خود پیش برود.

وی گفت: فعالیت رسانه صوتی وتصویری ومکتوب واینترنتی درکشور باید به گونه ای باشد که در ارتقای فرهنگ اصیل و اسلامی مردم ایران تاثیر گذار باشد.

وی بابیان اینکه بسیاری از اسباب بازیها و بازی های کامپیوتری برای ترویج فرهنگ غربی وارد بازار می شود، به تاثیر آنها در نوع رفتار وسبک زندگی کودکان ، نوجوانان وجوانان ایرانی مطابق با فرهنگ غربی و اثرات منفی و مخرب آن اشاره نمود.

حجت الاسلام محمد قطبی  تأکید داشت:  با تلاش مبتکران کشورمان باید به مقابله با این مقوله ضد فرهنگی رفت که در این زمینه  مسئولیت وزارت فرهنگ وارشاد و صدا وسیما بسیار سنگین می شود.

قطبی بر سبک وسیاق آیین های سنتی تأکید وخواستارشد:آیین  عزاداری  برای سیدالشهدا (ع) موجی از فتنه ها وهجمه های دشمنان را خنثی می کند و زنده نگه داشتن آیین ها ی سنتی سد محکمی برهجمه های دشمنان است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات