امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۱۰/۲۱
کد خبر : 1331
چاپ خبر :

تلاش در جهت منزلت و جایگاه والای فرهنگ در جامعه

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی اصفهان :

تلاش در جهت  منزلت و جایگاه والای فرهنگ در جامعه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت:باید تلاش کنیم تا منزلت و جایگاه والای فرهنگ را در جامعه ارتقاء دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست  با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گلپایگان که  در دفتر امام جمعه گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: امکان کمک و حمایت مالی به زیرمجموعه‌های ارشاد با توجه به شرایط اقتصادی ومالی کشور وجود ندارد وهمین امر باعث شده است به ارزش ها و ظرفیت های منظومه فرهنگ توجه بیشتری شود.

قطبی تصریح کرد : مجموعه فرهنگ و ارشاد از گستردگی فراوانی برخوردار است و محورهای فراوانی مانند قرآن،هنرهای تجسمی،سینما،موسیقی،خوشنویسی،تألیف کتاب و رسانه را زیر پوشش خود دارد.

   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان  با بیان اینکه حمایت از فرهنگ نباید تصدُقی و از روی ترحم صورت گیرد تأکید داشت:باید تلاش کنیم منزلت و جایگاه والای فرهنگ را در جامعه ارتقاء دهیم واینکه فرهنگ به استقلال و روی پای خود بایستد کمک کنیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: علت اینکه شعر جایگاه ویژه‌ای در گذشته برخوردار بوده این است که در مجالس و محافل عمومی همواره از شاعران و ادبا استفاده می‌شد و این امر امروزه کمتر اتفاق می‌افتد.

  وی تأکید کرد: باید هنر در متن زندگی مردم قرار گیرد به طور مثال از هنرهای دستی و هنرهای مانند گچ‌بری و نجاری بیشتری در وسایل زندگی استفاده شود تا اهمیت کار هنر و هنرمند بیشتر نمایان شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان بیان داشت: در گذشته پرده خوانی، شاهنامه خوانی، بازی‌های محلی با زندگی مردم عجین بود ولی به مرور زمان این هنرها کم‌رنگ شد و این وظیفه ماست که به این هنرها و میراث معنوی کشورمان اهتمام و توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از آن‌ها برند تهیه کرده و به جهانیان بشناسانیم.

 قطبی اضافه کرد: ممکن است حفظ میراث معنوی امروز دردی را درمان نکند ولی مطمئناً برای نسل‌های آینده اقتدار و منزلت این میراث مشخص خواهد شد.

 وی با اشاره  به فعالیت‌های انجام شده طی 11 ماه گذشته ، گفت: ارتقای حوزه کار و دانش و عقد تفاهم نامه با مرکز فنی و حرفه‌ای، افزایش رشته‌های دانشگاه علمی کاربری و پذیرش اولین دوره روزنامه نویسی و خبرنگاری به صورت  پودمانی، بین سطحی و ترمی از جمله فعالیت انجام شده طی این مدت بوده است.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان تصریح کرد: مجوز نشر کتاب به کمتر از دو هفته رسیده است ولی کتاب‌هایی مانند تفسیر قرآن با دارالقرآن تهران و کتاب‌هایی مربوط به بنیاد حفظ آثار است که پس از تایید این نهادها مجوز نشر می‌گیرند.

 محمد قطبی اظهارداشت: شرایط بیمه خبرنگاران و کارت خبرنگاری در سایت سمان درج شده است و خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

  امام جمعه گلپایگان  درادامه  گفت: فرهنگ دامنه وسیعی دارد و هر کس تعبیری از مقوله فرهنگ دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی اظهارداشت: معنای فرهنگ در آموزه‌های دینی، قرآن و احادیث پیامبران و امامان متبلور می‌شود و باید آموزه‌های دینی و زندگی امامان و بزرگان سر لوحه زندگی ما قرار گیرد.

 وی با تشکر و قدردانی از فعالیت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان خاطر نشان کرد: از زمان تصدی ایشان بارقه‌های امید در بین اصحاب فرهنگ و رسانه و هنر درخشیدن گرفته است.

نماینده ولی فقیه درشهرستان گلپایگان تصریح کرد:رسانه ها و نشریات محلی داخلی درشهرستان نقش خوبی دراطلاع رسانی ایفا می کنند.

امام جمعه گلپایگان  گفت: گلپایگان باتوجه به  داشتن سبقه فرهنگی،  قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها باید شکوفا شود و در جهت تشویق و ترغیب اهالی فرهنگ و هنر بیشتر تلاش شود.

لازم به ذکراست:  نمایندگان حوزه خبر، کانون فرهنگی-هنری مساجد، انجمن شعر، انجمن نمایش، مهد قرآن و دارالقرآن های شهرستان گلپایگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و خواستار حمایت مالی و توجه بیشتر به امور فرهنگی و هنری گلپایگان شدند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات