امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۹/۲۳
کد خبر : 954
چاپ خبر :

لزوم دعا برای حضرت مهدی (عج) 8(فواید دعا برای تعجیل در فرج)

404575_7hASuesL
فواید دعا برای تعجیل در فرج

 امام زمان (ع)

دعا برای تعجیل در فرج سبب ازدیاد نعمت ها است.

الف:وجود مبارک خود حضرت صاحب (عج) نعمت است.بالاترین نعمت عقل است و از نظر عقلی بالاترین نعمت آن ست که انسان را به سعادت برساند (اصطلاحاً خوشبخت کند) حال عقل مادی می گوید بالاترین نعمت خوشبختی در این عالم است و عقل یک انسان متدین و دیندار می گوید خوشبختی و سعادت در دنیا و آخرت .

حال این نعمت به طور کامل بدست نمی آید و محقق نمی شود مگر توسط یک عقل کل و راهنمای کامل که این عقل کل و راهنمای جامع و کامل همان انسان کامل یعنی امام است .

به امام است که خداوند شناخته می

شود،به امام است که انسان به جایگاه های بلند معرفت می رسد،به امام است که می توان راه درست و صحیح رفت و دچار انحراف نشده و این خود بالاترین نعمت است،یعنی نعمت (امامت)

از نظر نقلی هم می توان به بررسی این موضوع پرداخت و آیات و روایات بسیاری بر این موضوع تاکید دارند.

1-در اصول کافی به سند خود حضرت علی (ع) آورده که «اَلَم تَرَ اِلَی الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعمَهَ اللهِ کُفراً»؛ آیا ندیدی آنان که نعمت الهی را به کفر بدل ساختند.فرمود: ما آن نعمت هستیم که خداوند بر بندگانش عنایت کرده،و به سبب ما رستگار شوند آنان که رستگار می شوند روز قیامت .

2-در غایه المرام از دو تفسیر عیّاشی و قمی از امیر مومنان (ع) آمده که درباره آیه«ثُمَّ لَتُسئَلُنَّ یَومَئِذٍ عَنِ النَعِیمِ»فرمود: ما نعیم هستیم. مثل همین حدیث از امام صادق (ع) نیز رسیده است.

3-و در مجمع البیان،از عیّاشی به سند خود از حضرت ابوعبدا… صادق (ع) آمده که فرمود: ما خاندان پیامبر،همان نعیم هستیم که خداوند بر بندگانش به [وجود]ما عنایت فرموده،و به ما بندگان الفت گرفتند،پس از آن که پراکنده بودند،و به [وسیله]ما خداوند متعال دل هایشان را مأنوس نمود،و آنان را برادر ساخت پس از آن که دشمن بودند،و به ما آنان را به اسلام هدایت کرد.و همین است نعمتی که قطع نمی شود،و خداوند از حقّ نعمتی که بر مردم عنایت فرموده و آن پیغمبر و خاندان او است از آنان سوال نماید.

4-در کافیه الأثر و کمال الدین از محمد بن زیاد ازدی روایت کرده اند که گفت:از مولایم موسی بن جعفر (ع) درباره آیه:«وَ أَسبَغَ عَلَیکُم نِعَمَهُ ظاهِرَهً وَ باطِنَهً»؛و خداوند نعمت های ظاهر و باطن خویش را بر شما عنایت کرد.

سوال کردم.فرمود:نعمت ظاهر امام ظاهر و نعمت باطن امام غایب است.راوی گوید:پرسیدم:آیا از امامان کسی هست که غایب شود؟فرمود:آری،شخص او از دیدگان مردم غایب می گردد،ولی یادش از دل های مؤمنین پوشیده نمی ماند. و او دوازدهمین تن از ما است،خداوند متعال برای او هر سخت را آسان و هر سرکشی را آرام گرداند،و گنجینه های زمین را برایش آشکار می سازد،و هر دوری را برایش نزدیک می نماید،و هر سرکش خیره سری را هلاک، و به دست او هر شیطان پلیدی را نابود سازد،او فرزند بهترین کنیزان است که ولادتش بر مردم مخفی می ماند،و بردن نامش بر آن ها حلال نیست، تا این که خداوند او را آشکار گرداند، پس زمین را از قسط و عدل پر کند همچنان که از ستم و ظلم پرشده باشد.

مهدی وحیدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات