امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۹/۱۷
کد خبر : 737
چاپ خبر :

دانشجویان باید با دو بال علم و اخلاق به قلّه‌های بلند علمی دسترسی پیدا کنند

67696597824250666993

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با توجه به نقش و جایگاه این وزارت‌خانه‌ در تربیت دانشجویان فرمودند: از نظر علمی باید سعی کنید دانشگاههای ما به بالاترین مراتب علمی رسیده و رشد و ترقّی دانشگاهها روز به روز بهتر شود که انشاء الله در دنیا نمونه باشند.

معظم له با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جوامع علمی اظهار داشتند: باید در کنار مسألهی علم، به اخلاق و جنبههای مذهبی هم توجه ویژهای صورت گیرد که انشاء الله تعالی دانشجویان ما با دو بال علم و اخلاق بتوانند به قلههای بلند علمی دسترسی پیدا کنند و برای اسلام و انقلاب، مایهی افتخار و سربلندی باشند.

ایشان نقش اساتید را در تربیت دانشجویان بی‌بدیل خواندند و ادامه دادند:‌ نسبت به علوم انسانی و دانشگاهها باید حساسیت بیشتری به خرج داد و سعی نمایید از اساتید صالح، متخصص و متدین در تمامی زمینههای علمی استفاده نمایید.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: مقاصد ما همان مقاصد اسلام است که امیدواریم دانشگاهیان، با رفع نواقص و مشکلات، بتوانند به مملکت اسلامی در دستیابی به این مقاصد بهتر و بیشتر خدمت کنند.

معظم له به فرصت محدود عرصه‌ی خدمت‌گزاری اشاره کردند و فرمودند:

 البته این فرصتها برای همه زودگذر است و باید از فرصتهای بدست آمده به نحو اَحسن استفاده کرد و ما هم به شما و همکاران محترم حسن ظن داریم و دعا میکنیم که در این راه موفق باشید و بدانید که مسئولیت بسیار زیاد و وظیفهی سنگینی دارید که انشاء الله تعالی بتوانید رضایت خاطر انور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات