امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۹/۰۶
کد خبر : 626
چاپ خبر :

آیا مهمانی تمام شد؟

ماه مبارک رمضان با همه لحظات معنوی اش به پایان رسید. ماهی که از آن به ماه مهمانی خدا یاد می کنند. ماهی که خداوند خوان رحمتش را برای همه مسلمین گسترانید. ماهی که آغوش خداوند برای بازگشت باز و دست و پای شیطان در آن بسته است. ماهی که کافی بود تا یک قدم برداریم و خود را مهمان خدا بدانیم، آنگاه آن میزبان بخشنده و مهربان خود دست مهمان گرفته و به مقصد می رساند. شاید این ماه یک راه میان بر برای رسیدن به همه خوبی هاست. ماهی که در آن مسلمانان دنیا حتی اگر در دیگر ایام سال خطایی مرتکب می شوند، در آن از انجام خطاها خودداری می کنند. در کشور ما حتی هموطنان غیرمسلمان به احترام روزه داران از خوردن و آشامیدن در ملأ عام خودداری می کنند. ماهی که به گواه آمارهای ارائه شده از سوی مراجع رسمی ارتکاب به امور خلاف شرع و قانون تا حد قابل توجهی کاهش می یابد که شاید یکی از دلایل مهم آن مهمانی خداست.

Pic (1).jpg (390×310)

ایامی که بندگان لحظه لحظه ی خود را تحت عنایات ویژه خداوند می دانند و به همین دلیل بندگان خطاکار هم از خطا کردن تبری می جویند. ایامی که رعایت اخلاق در آن به اوج می رسد، سفره اطعام همه مسلمانان به حد بضاعت باز می شود، در این ماه هفته ویژه ای به نام اکرام ایتام نام گذاری می شود، صله رحم بین اقوام و آشنایان رواج می یابد، حجاب بیش از دیگر ایام رعایت می شود، دروغ، تهمت، غیبت و ریا در آن کمرنگ و حتی از بین می رود. حال سؤال اینجاست چرا در باقی ایام سال رعایت موارد فوق کمتر می شود؟ مگر غیر از این است که ما بندگان عاجز تمام لحظات زندگی خود را مهمان خدا و نعمات او هستیم؟ مگر غیر از این است که خوان مهر خداوند همیشه و برای همه بندگان باز است؟ البته که در ماه مبارک رمضان این سفره مهمانی ویژه تر بوده و لحظه لحظه ی این مهمانی هم برای ما مغتنم است. با این حال چرا بعضی از بندگان، غفلت کرده و بعد از ماه مبارک رمضان برکات این مهمانی را به دست خود به باد فنا می دهند؟ چرا بعد از ماه رمضان دوباره بازار دروغ، تهمت، غیبت و ریا داغ می شود؟ چرا سفره اطعام جمع، اکرام ایتام تمام و صله رحم قطع می شود؟ چرا حفظ حجاب که باعث عفت و حیای عمومی جامعه است بعد از این ماه مبارک، دیگر آنچنان که باید حفظ نمی شود؟ و چراهای دیگر…

البته نه اینکه در ماه مبارک رمضان حجاب خیلی بهتر از دیگر ایام سال رعایت شده، نه ! متأسفانه بعضی هم بی قید و بند به مسائل شرعی، هیچ ماه و ایامی برایشان تفاوتی ندارد و حتی در ملأ عام هم بعضاً روزه خواری می کردند. اما در مجموع در ماه مبارک رمضان اوضاع کمی بهتر می شود.

حال که این ماه عزیز و پر برکت به پایان رسیده است و سفره مهمانی ویژه خداوند جمع گشته، بیاییم با مهمان دانستن خود بر سر خوان عنایات و نعمات خداوند در هر لحظه از زندگی به حفظ برکات این ماه پرفضیلت ، علی الخصوص لیالی قدر بپردازیم. انشاءالله که هم ما عامل به این گفته ها باشیم و هم شما مومنین عزیز تا به سوی جامعه ی اسلامی مدنظر امام زمان(روحی له الفداه) حرکت کنیم انشاالله.

احمد ذوالفقاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات