امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۸/۲۵
کد خبر : 592
چاپ خبر :

محرمانه

1

  • وزیر خارجه لیبی اعلام کرده به طور متوسط روزانه 50 لیبیایی عضو القاعده در نبردهای سوریه کشته می‌شوند. جبهه النصره به هر یک از فرماندهان لیبیایی ماهانه تا 300 هزار دلار پرداخت می‌کند.
  • تحلیل‌گران منطقه با اشاره به طرح تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا و کشورهای غربی در کشورهای منطقه معتقدند این طرح بهانه‌ای برای واردات تجهیزات جدید شنود و جاسوسی و اعزام نیروهای بیشتر به بهانه حفاظت از سفارتخانه‌های غربی است.

5

  •  کارشناسان منطقه با اشاره به فعالیت مستمر دانشگاه‌ها، سینماها، ساخت سریال‌های تلویزیونی و اجرای تئاتر و موسیقی در دمشق و شهرهای مهم سوریه طی دو سال گذشته، این موضوع را دلیلی بر ریشه خارجی داشتن ناامنی‌ها در سوریه می‌دانند و معتقدند مگر می‌شود ریشه اعتراضات سوریه را مردمی دانست اما برای یک روز هم کلاس درس دانشگاه‌ها که معمولاً به عنوان کانون اعتراضات مردمی عمل می‌کنند تعطیل نشده باشد؟
  •  این روزها اخباری مبنی بر فروش خارج از ضوابط و مقررات قانونی ساختمان سابق کمیته ملی المپیک به گوش می‌رسد. گفته می‌شود این ساختمان به قیمت پایین‌تر از بازار به فرزند یکی از مسؤولان فروخته شده است. کمیته چهارنفره‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است. خسروی‌وفا از نخستین کسانی بود که پرده از این معامله غیرقانونی برداشت.

8ca2184272a492da45d4512bf1159e8b.jpg (300×232)

  • یکی از نزدیکان روحانی می‌گوید با اشراف نسبی رئیس جمهور بر مسایل و مشکلات کشور، دغدغه وی افزایش یافته به‌گونه‌ای که ساعات استراحت وی به‌شدت کاهش یافته و شبانه‌روز در حال رایزنی و یافتن راه‌حل‌هایی برای خروج از معضلات کنونی است.
  • تیمی از کارگزاران تکنوکرات مأموریت یافته است به هر قیمت ممکن اعم از تطمیع، تخریب و لابی بر نمایندگان و وزیر پیشنهادی، مدیریت شستا را که یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های اقتصادی کشور است به دست آورند.
  • سرویس‌های بیگانه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی را روی برخی اتباع خارجی نموده‌اند تا بتوانند از آنان که به عنوان سرایدار و کارگر نظافت در برخی دستگاه‌ها و منازل استفاده می‌شود، استفاده امنیتی و خبری ببرند. این کارگران عمدتاً از یکی از  کشورهای همسایه به عنوان نیروی کار ارزان وارد کشور شده‌اند.
  • یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری تلاش گسترده‌ای را برای رسیدن به شهرداری تهران آغاز کرده است. وی در جلسه‌ای با اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیدار کرده و طی سخنانی گفته اگر صدا و سیما مناظره‌ها را تعطیل نمی‌کرد من قطعاً رئیس‌جمهور می‌شدم. وی معتقد است در روزهای آخر صدا و سیما مناظره‌ها را تعطیل و برخی مردم تحت تأثیر شبکه‌های تلویزیونی بیگانه قرار گرفتند.

4

  • برخی افراد و جریان‌های سیاسی برای در دست‌گرفتن شهرداری تهران، تحرکات سنگینی را برای جذب اعضای شورای شهر تهران به ویژه چهار عضو ورزشکار آن یعنی حسین رضازاده، عباس جدیدی، هادی ساعی و علیرضا دبیر آغاز کرده‌اند. تاکنون پیشنهادهای متنوعی به این افراد ارائه شده است.
  • در آخرین جلسه شورای مرکزی اخوان‌المسلمین مصر که به‌منظور آسیب‌شناسی رویکردها و عملکردهای این جنبش اختصاص داشت، اعضای شورا مهم‌ترین اشتباهات این جنبش را که منجر به سرنگونی از قدرت شد این‌گونه برشمردند:

2

1- نسبت به حمایت‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای عربی و غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها خوش‌بین بودیم.

2- نتوانستیم از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان به نفع خود استفاده کنیم.

3- در مسئله سوریه و حمایت از معارضان افراط کردیم.

4- به جای وحدت جهان اسلام به سمت جنگ شیعه و سنی پیش رفتیم.

5- به جای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی به سوی تحکیم روابط با این رژیم گام برداشتیم.

  • برخی گزارش‌ها حکایت از انتقال دوهزار و 530 قطعه از هدایای خارجی احمدی‌نژاد از مجموعه سعدآباد به محل دیگر دارد. این هدایا به وسیله هشت کامیون منتقل شده است. هنوز درباره چرایی این جابجایی و اینکه آقای احمدی‌نژاد از آن مطلع است یا خیر و همچنین محل جدیدی که منتقل شده توضیحی ارائه نشده است.
  • در آخرین روزهای دولت دهم مبلغ 400 میلیون تومان به حساب یک کارگردان سینما واریز شده است. فیلم این کارگردان به دلیل محتوای ضدفرهنگی توقیف شده بود. مبلغ فوق از محل بودجه فرهنگی مناطق محروم پرداخت شده است.
  • پس از کسب رأی اعتماد نعمت‌زاده از مجلس در روز پنجشنبه، فردای آن روز وی جلسه معاونین را با حضور معاونین در محل وزارتخانه برگزار کرد که مهم‌ترین مباحث آن جلسه درباره وضعیت تولید و ذخایر کالاهایی چون گندم، برنج، خوراک دام، روغن، گوشت، سیمان و وضعیت خودرو بود. این جلسات تا ساعت 10 شب به درازا کشیده شد تا به تعبیر یکی از معاونان، وزیر گربه را در حجله کشت.
  • به دستور حسن روحانی ” اتاق فکر مذاکرات هسته‌ای” به ریاست محمدجواد ظریف و با حضور غلامعلی خوشرو، امیرحسین زمانی‌نیا، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمود سریع‌القلم، علی‌اکبر صالحی و ناصر هادیان تشکیل شده است. احتمال پیوستن اعضای دیگر به این جلسه مشورتی وجود دارد.
  • جلسه‌ای میان حسن روحانی و قالیباف برگزار شده است. در این دیدار حسن روحانی پیشنهاد قبول معاونت اجرایی را به قالیباف داده که وی با تشکر از پیشنهاد روحانی از وی خواسته است به آیین‌نامه زمان هاشمی رفسنجانی مبنی بر حضور شهردار در هیئت دولت عمل کند تا حضور شهردار در کابینه بتواند هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و دولت را برای رفع مشکلات مردم تهران فراهم آورد.
  • برخی چهره‌ها و جریان‌های روشنفکری که سال گذشته از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌سازان مستقل “افق نو” به‌شدت احساس نگرانی کرده بودند، امسال با روی کار آمدن دولت جدید سعی دارند مانع برگزاری این جشنواره شوند. حضور فیلم‌سازان مستقل ضد صهیونیست و چهره‌های منتقد فرهنگ سرمایه‌داری و لیبرالیسم همراه با 420 فیلم از کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، کانادا، دانمارک و…  این جشنواره را در کانون توجهات قرار داده است. شنیده‌ایم در جشنواره امسال تنها از کشور آمریکا 50 فیلمساز منتقد حضور دارند. این جشنواره از 12 تا 15 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.
  • شنیده شده پنج تن از اعضای شورای شهر مشهد امروز شنبه به تهران آمده‌اند تا با آقایان نیکزاد، بختیاری و سعید جلیلی برای تصدی مسؤولیت شهرداری مشهد وارد مذاکره شوند.
  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در صدد است تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم را به عنوان اعضای جدید پذیرش کند. کار ثبت نام و بررسی صلاحیت‌های این اساتید که عمدتاً از طیف جوان حوزه محسوب می‌شوند آغاز شده است.
  • شنیده شده دکتر روحانی به وزیر کشور توصیه کرده حداکثر تا پایان شهریور استانداران را معرفی کند تا کار خود را آغاز نمایند. وی همچنین توصیه کرده در این انتصاب‌ها حتماً نظر نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها تأمین شود. گفته می‌شود با موافقت آیت‌الله واعظ طبسی، محمود صلاحی به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی منصوب خواهد شد.

  تهیه شده در واحد سیاسی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات