امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۲/۰۶/۳۰
کد خبر : 387
چاپ خبر :

تلخند

روایتی تلخ از یک واقعیت

سالها پیش طنزی تلخ بر سر زبان عوام بود که حکایت از روند سخت بروکراسی(کاغذبازی) اداری در ایران و قسمت اعظم آن شهرداریها را مورد کنایه خود قار داده بود. در زمان جنگ ایان و عراق که صدام معدوم با آنهمه خباثت و جنایتی که بر جای گذاشت مردم اعتقاد داشتند که اگر می خواهید صدام را تنبیه کنید و به مجازات برسانید لازم است دولت یک زمین برای وی خریداری کند و بعد وی را مجبور کند که در آن زمین ساخت و ساز نماید و چندبار که در مسیر شهرداری رفت و آمد کرد پشیمان و نالان از عملکرد خود خواهد بود و این می تواند سخترین شکنجه باشد.

13

حال حکایت تلخ دیگری از سرعت گیرهای مسیر گلشهر گریبان مسافران و رهگذران را گرفته و چه خسارتهایی که به وسایط نقلیه وارد نکرده است و هر روز هم که میگذرد شاهد رویش جدید یکی دیگر از این نفس گیرها! در مسیر هستیم که واقعاً جدای از غیر اصولی بودن، غیر استاندار بودن و خطر آفرین بودن جلوه زشت و نازیبایی به این مسیر بخشیده که هر تازه واردی را به شگفت وا می دارد که در این رابطه نیز پیامکهای طنزآلود زیادی شهروندان برای هم ارسال کرده اند، تاجایی که حکایتی را که در بالا آوردیم اینگونه به طنز محاوره می نمایند که باید به دستگاه قضائی و متولیان امر قضاء در شهر پیشنهاد بدهیم که در حکمهای صادره ای که دنبال جایگزین برای حبس ابد می گردند متخلفان را مجبور نمایند که طی یک روز چند بار مسیر گوگد تا پاسگاه پلیس راه را طی طریق نمایند و این را به کل کشور تعمیم دهند و حتی بر سر جانیان و اراذل و اوباش خطرناک را نیز این بلا را بیاورند. فراموش نشود

14

که این مسیر مدتی محل ترانزیت مسافر و کالا از مرکز کشور و بخش اعظمی از جنوب کشور به غرب و شمال غرب کشور بود و بواسطه آن رونق اقتصادی خوبی برای منطقه بود که طی یک بررسی اجمالی متأسفانه به همین دلیل رفت و آمد در این مسیر بطور چشم گیری کاهش یافته و باعث شده که ترانزیت کالا و مسافر از مسیر دلیجان به اراک تغییر مسیر داده و عملکرد اقتصادی این منطقه از شهر را دچار آسیب کرده است. سالها بود که آرزوی شهروندان گلپایگانی این بود که به دلیل دورافتادگی راهی باز شود و رفت و آمدی شکل بگیرد تا شاهد رونق شهر باشند و حال که به همت مسئولین وقت شهرستان طی چند سال گذشته این مهم در حال تحقق است با ایجاد دوبانده شدن مسیرهای منتهی به شهر، ایجاد پلیس راه و … متأسفانه شاهد کاهش جدی ترانزیت مسافر و کالا از این مسیر هستیم که باید شهروندان محترم این مسیرها ضمن همکاری با مسئولین و همچنین مسئولین مربوطه با رعایت مسائل قانونی هرچه سریعتر راه حلی مناسب پیدا نمایند که هر سه گروه یعنی مسافران، مجاوران حریم جاده ها و قانون متنعم شده و قسمتی از راه ورود به شهر را برای دیگران آسان کنند. در غیر اینصورت این همه اقدام جهت بازگشایی مسیر خاصیت خود را از دست داده و دیگران استفاده آن را خواهند برد. بطوریکه خیلی از همشهریان برای عزیمت به قم و تهران مسیر خمین – محلات و دلیجان را علی رغم خراب بودن انتخاب کرده اند که جای تأسف جدی دارد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات